nyt se äidin pahin painajainen tapahtui!!
nostin rakkaani aamuyöllä viereeni syömään, nukahdimme siihen molemmat ja seuraavaksi heräsin kun hän oli pudonnut lattialle! Hetken hän itki koska pelästyi kun kerran nukkui ja heräsi siihen kun tipahti. N.10min päästä hän oli ihan oma itsensä ja naureskeli jne. Nyt minua itkettää ja pelottaa että voiko tuollaisesta tulla jotain sisäisiä vaurioita?? Tänään hän ei ole ollut yhtään surullinen vaan niinkuin ennenkin. Pudotusta oli n.45cm ja matto alla.. ja poika siis 5kk..
Kommentit (6)
Yleensä syötän istualteen sängyssä, mutta jos syö ekan kerran vasta aamuyöstä, niin tissit on niin täydet, että saa paremmin syötyä makuultaan. Vedän sitten pinnasängyn aivan kiinni meidän sänkyyn ja laitan vielä fleece-peiton siihen väliin pehmukkeeksi. Ei pääse sit tipahtamaan jos nukahtaisikin siihen miun viereen.
Mutta en usko, että on mitään huolta jos on mattokin ollut alla. Mutta ole vastaisuudessa varovaisempi, syötä vauva vaikka siten, että olet itse sängyn reunalla.
Tytteli-83 ja neiti 2,5kk
Itse laitan tyynyn petarin alle, kun annan reunan puoleista tissiä.
Meillä samainen painajainen tapahtui viikko sitten pojan ollessa tasan 5kk. Tippui kanssa sängyltä, vaikka niiiiiin olemme sitä varoneet ja tienneet, ettei voi jättää yksin. Jäi yksin hetkeksi, kun olimme juuri lähdössä ulos. Miehen kanssa pakkasimme kamppeita ja pienen hetken molemmat olivat poissa sängyn viereltä. Kun kumpikaan ei ollut yksin vauvan kanssa, niin molemmat varmasti jotenkin ajattelivat, että toinen katsoo kun itse nopeesti vielä hakee jotain tavaroita.
Kuului se maailman ikävin " tumps" ja sitten hirveä itku. Se oli kyllä aivan kamalaa. Veimme pojan lääkäriin, vaikka lopettikin pian itkun ja oli ihan ok oloinen. Pelästyimme niin paljon. Lääkäri totesi, että kaikki ok, ja että vanhemmille varmasti suurempi järkytys. Totesi myös, että sitte kun nousee pystyyn, niin lyö päänsä tuolta korkeudelta vielä monta kertaa. Ja lapset on kuulemma niin rakennettu, että vain hyvin huonolla tuurilla menevät tuollaisesta " rikki" . Sanoi myös, että suurin osa lapsista pienenä tippuu sängyltä tai sohvalta. Tämä ei tietenkään poistanut meidän pahaa mieltä siitä, että annoimme moisen tapahtua, sillä olisihan sen voinnut estää, mutta rauhoitti kyllä mieltä vahingoittumisen suhteen.
Teilläkin varmasti kaikki ok, äidin sydän vain saannut suuren järkytysshokin..
Halauksin, Mangolia
Kaikki on varmasti ok. Vauvat on kyllä " kovaa" tekoo. Onneksi sängystä pudotus ei ole kovin kauhee.
Meidän tyttö putosi kans 5kk vanhana sängystä. Pelästyin aivan kauheesti. Vein tytön näytille ensiapuun, kun en saanu mielenrauhaa, että kaikki on ok. Vaikka kyl sen näki, et tyttö on kunnossa. Mutta minkäs teet. Ensiavussa lääkäri vähän hymyili mulle, koska tytössä ei todellakaan ollu mitään vikaa. Mut sainpahan itselleni mielenrauhan. :)
Yleensä onneksi äiti säikähtää enemmän kuin oikeasti pitäisi. Tiedän tunteesi. Meillä poika on aikainen liikkuja (käveli päivää vajaa 9kk) ja kerran sitten muksahti päin tuolia niin, että verta tuli suusta. No äitihän siinä paniikissa soitti 112 ja tuskin itkultaan sai kerrottua mitä kävi... Poika lopetti itkun ennen kuin äiti... Terveyskeskukseen passittivat, jossa poika jo naureskeli vaan... Ja terveyskeskuksen henkilökunta...
tuiskuneiti79 + poika 11,5kk
Myös meillä on tiputtu vastaavasti sängyltä pari kertaa ja muitakin muksahduksia jatkuvasti. Toki sitä äitinä säikähtää, mutta ei huolta - lapset on kestäviä!