Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyruoka on täynnä lisäaineita ja tarpeetonta moskaa!

Vierailija
03.08.2014 |

Olen kärsinyt epämääräisistä vatsavaivoista koko aikuisikäni. Milloin on epäilty ärtyvää suolta, milloin laktoosi-intoleranssia, milloin keliakiaa. Mitään ei kuitenkaan löydy testeissä, ja toisinaan joku ruoka-aine sopii, toisinaan se sama ei käy ollenkaan.

Aloinpa siis karppaamaan ja kuten arvata sopii, puhdas ja luonnonmukainen ruoka sopii vatsalleni mainiosti. Mutta voin syödä myös vaikkapa 100% ruisleipää ilman oireita, samoin lähitilan sellaisia tuotteita, joista ns. kaupan versioina tulisi oireita. Minusta tuntuu, että en olekaan keliaakikko tai laktoosi-intolerantikko- olen vaan "allerginen" ja yliherkkä KÄSITELLYLLE RUOALLE.

En varmastikaan ole yksin tämän kanssa enkä myöskään ainoa, joka on tietoinen samoista epäkohdista. Tein avauksen, koska haluaisin keskustella aiheesta: vaikkapa siitä, mistä kaikesta löytyy nykyään tarpeeton E-koodi tai miksi joku tuote on käsitelty pilalle. Itseäni ihmetyttää karrageenin lisääminen kermoihin, saahan sillä toki säilyvyyttä, mutta kuohukermaan ei mielestäni tarvitsisi lisätä yhtään mitään! Sain kermoista vatsavaivoja, kunnes luin karrageenista ja aloin syynäämään purkit tarkkaan.

Tai entäpä sitten nämä huijaustuotteet, esim. vain puoliksi hunajaa olevat "hunajat", 70% lihaa sisältävät lihavalmisteet ym.? Todella tarkkana saa kaupassa olla perustuotteidenkin kanssa!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytuotteet ovat täynnä lisäaineita ja sen ansiosta ihmisten elinikä on tupaantunu 100 vuoden takaiseen... eli verrattuna siihen kun niitä lisäaineita ei käytetty.

Ihmisten keskipituus on länsimaissa myös kasvanut 100 vuodessa 10 cm.

Kiitos lisäaineiden ja muiden "moskien".

Vierailija
2/7 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdas sitruunamehukin on E-koodi, joten valmistaja voi valita kumpaa merkintää käyttää.

Onko mielestäsi sirtuunamehu myrkkyä?!

Tiedätkö mitä edes E-koodi tarkoittaa? Kannattaa ottaa selvää, sillä se ei ole yhtä kuin myrkky.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, määrittelehän nykyruoka uudestaan, näyttää siltä, että puhut vain ns valmisruuista, joita olet vimmalla vetänyt sisääsi ja kärsinyt. Eli syö vain jatkossa Puhdasta ruokaa. Ihna nykyruokaa se on vieläkin, kuten ennenkin.

Vierailija
4/7 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyruoka on ihan just niin tuoretta ja puhdasta kuin itse haluat. Liha on lihaa ja kasvit kasveja kuten aina ennenkin..

Vierailija
5/7 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se moskaa, jos syöt niitä ruokia, joissa erillisten ainesosien määrä on yli viisi. Kannattaa vain syödä niitä ruoka-aineita, joiden kyljestä et löydä pitkää ainesosalistaa esim. peruna ja porkkana.

Vierailija
6/7 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sulla siis on ärtyvänsuolen oireyhtymä. Sen diagnoosin saa aina jos vatsaoireiden syytä ei löydy. Itse olen jättänyt kaikki gluteiinia sisältävät tuotteet pois ja suosin aina puhtaita perus raaka-aineita ja vatsani voi hyvin.

Vierailija
7/7 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajatellaan vaikka leipiä, niissä on isoja eroja. Esim. ns. "oikea ruisleipä" vs. paahtoleipä =ero kuin yöllä ja päivällä.

Hyvä esimerkki on se Pirkka guacamole jossa oli avocadoa 1%(?) ja muu ties mitä p*skaa. Jos valmistaa itse guacamolen niin siihen tulee avocadon lisäksi tomaattia/sipulia/chiliä/limeä ja mausteita =kaikki em. (mitä kukakin omaan versioonsa laittaa) ovat ns. "oikeita ruokia" =hyvää ravintoa.

Jos taas puhutaan vaikka maidosta, niin ärsyttää että sellanen tuote joka on käyttökelpoista suoraan utareesta "käsitellään" ties millä tavoin. Iskukuumennuksen vielä ymmärrän jollain tavalla, mutta en homogenisointeja, proteiinin määrän vakiointeja sun muita ns. turhia käsittelyjä.

En ymmärrä ihmisiä jotka eivät tee ruokaansa itse, moni sanoo että "aika ei riitä" ja laittaa uuniin ranskalaiset ja kalapuikot --> väitän että nopeammin tulee valmista ja ostaa kalafileen jonka paistaa pannulla, lisukkeena voi olla (pakaste)kasviksia höyrytettyinä, tai vaikka pannulla paistettua perunaa (pesee perunat, pilkkoo pieniksi, paistaa öljyssä mausteiden (esim. chli/valkosipuli) kanssa.

Samoin jos ajatellaan vaikka lihaa: miksi ostaa marinoutua? Marinadi on helppo tehdä itse, ja silloin tietää mitä siihen laittaa. Väitän että ruokatehtaiden marinadeissa ei ole käytetty esim. ns. hyvää ruokaöljyä vaan halvinta mahdollista kuraa...