Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ampiaiset on ihan seonneet

Vierailija
03.08.2014 |

Tunkee sisälle ovista ja ikkunoista ja suoraan iholle. En ole mikään hyönteisguru, mut ei ihan normaalilta vaikuta. Helle??

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kivasti lentomurkut kopisi auton tuulilasiin motarilla

Vierailija
2/18 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, ainakaan ne ei pölytä. Mehiläiset ja kimalaiset pölyttää. Lihansyöjiä ovat eli mm. kirvoja pitää poissa. Mutta saman tekee leppäkerttu. Eli miten niin hyödyllisiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 18:43"]Ihan saman huomannut! Siis tänään kaksi todella pienikokoista ampiaista sekoillu mun asunnolla. Toinen kävi mun siiderilasissa, tuli pois ja tipahti selälleen lattialle. Kuoli. Toinen ollut ihan iholla parvekkeella pitkin päivää ja sekin jotenkin seonneen oloinen :D

On sulla prosentteja sidukassa:D

[/quote]

Kuka muutenkaan tuohon aikaan juo siideriä?

Vierailija
4/18 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampiaispesistä kuolee kuningatar elokuussa, pesä hajaantuu ja ampiaiset pörrää hulluina kunnes lopulta kuolevat nekin. Yleensä se tapahtuu vähän myöhemmin elokuussa, nyt ehkä helteen myötä vähän aikaisemmin?

mua pisti tänään 2 ampiaista.

Vierailija
5/18 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina loppukesästä menee noin. Hylkäävät pesänsä.

Vierailija
6/18 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan saman huomannut! Siis tänään kaksi todella pienikokoista ampiaista sekoillu mun asunnolla. Toinen kävi mun siiderilasissa, tuli pois ja tipahti selälleen lattialle. Kuoli. Toinen ollut ihan iholla parvekkeella pitkin päivää ja sekin jotenkin seonneen oloinen :D

Vierailija
7/18 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3 vko tullu ampiaisia sisälle. Toisinaan useita kymmeniä. Nyt ovat jo suurimnaks osaksi kuolleita. Tuholaistorjuja sanoi ettei pesää voi myrkyttää kun se on jo näihin aikoihin tyhjä. Mä vihaan amppareita!!! Kotonakaan pysty oleen rauhassa. Onneksi ne ei liiku öisin. Sitte joutusin muuttaa pois talveen asti.

Vierailija
8/18 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää juoksen hullunu pakoon!

Viimeksi lapsena pistänyt.

Yks tunki mun olutmukiin ja siellä kellui eikä edes kuollut! Jotain mutaatioamppareita kun mikään ei tapa niitä.

Tekivät pesän pihalle ylös ränniin. Prkle!!

Tuleepahan liikuntaa....

Vierailija
9/18 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne tietää kuka on kuningatar kun niitä on satoja samassa pesässä?? En voi käsittää.

Vierailija
10/18 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ampiaiskuningatar minekään pesästään lähde, siellä se talvehtii niin kuin muutkin yhdyskunnan ampparit. Pesästä poistuu ne uudet kuningattaret joita siellä syntyy, ne perustavat oman yhdyskuntansa seuraavana vuonna jossakin muualla.

Ampiaisten käytös muuttuu loppukesällä monesta eri syystä, valon määrän klaskusta, ravintotilanteen muutoksista jne. Näin loppukesällä ampiaiset etsivät hedelmäsokeria ravinnokseen ja siitä syystä ne myös tunkevat olut ja limppariliemiin.

Vierailija
11/18 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIHAAN ampiaisia! Kamalia otuksia mutta pentele sentään kun ovat myös hyödyllisiä :(

Vierailija
12/18 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 18:36"]

Ampiaispesistä kuolee kuningatar elokuussa, pesä hajaantuu ja ampiaiset pörrää hulluina kunnes lopulta kuolevat nekin. Yleensä se tapahtuu vähän myöhemmin elokuussa, nyt ehkä helteen myötä vähän aikaisemmin?

mua pisti tänään 2 ampiaista.

[/quote]No ei tosiaan kuole vaan se etsii talvehtimispaikan.

Vierailija
13/18 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 18:43"]Ihan saman huomannut! Siis tänään kaksi todella pienikokoista ampiaista sekoillu mun asunnolla. Toinen kävi mun siiderilasissa, tuli pois ja tipahti selälleen lattialle. Kuoli. Toinen ollut ihan iholla parvekkeella pitkin päivää ja sekin jotenkin seonneen oloinen :D

On sulla prosentteja sidukassa:D

Vierailija
14/18 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan kun lähdin synnyttämään. Piti mennä autoon, samalla supisti ja ampiainen hääräsi siinä auton oviaukossa edessä. Jäi mieleen, että kylläpäs vitutti, onneksi ei edes pistänyt.

Vierailija
15/18 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on imuri valmiustilassa. Heti kun yksikin pöristää ikkunasta sisään, käynnistän imurin ja sinne menee niin että kuuluu vaan napsahdus.

Vierailija
16/18 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 11:46"]

Ei se ampiaiskuningatar minekään pesästään lähde, siellä se talvehtii niin kuin muutkin yhdyskunnan ampparit. Pesästä poistuu ne uudet kuningattaret joita siellä syntyy, ne perustavat oman yhdyskuntansa seuraavana vuonna jossakin muualla.

Ampiaisten käytös muuttuu loppukesällä monesta eri syystä, valon määrän klaskusta, ravintotilanteen muutoksista jne. Näin loppukesällä ampiaiset etsivät hedelmäsokeria ravinnokseen ja siitä syystä ne myös tunkevat olut ja limppariliemiin.

[/quote]

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/1074150616/Ampiaiset+liikkeella+tavallista+myohempaan 30.9.2006

"Ihmiset huomaavat ampiaiset, kun hyönteisyhdyskunnat hajoavat. Vanhat kuningattaret kuolevat ja uudet lähtevät etsimään talvehtimispaikkaa. Yhdyskuntien työläiset ja kuhnurit joutuvat heitteille. Niillä ei ole muuta tekemistä kuin ajan kuluttaminen ja ravinnon etsiminen.

Näissä puuhissa pörriäiset tunkeutuvat asuntoihin ja ravintoloihin.

Kuhnureiden ja työläisten elämä päättyy, kun ilmat kylmenevät ja ensimmäiset pakkaset hyydyttävät hyönteiset. Kun kylmiä ilmoja ei ole varsinkaan Etelä-Suomessa pahemmin ollut, myös ampiaisia lienee liikkunut ajankohtaan nähden paljon."

Sä puhut varmaan nyt jostain mehiläisistä tms.

Vierailija
18/18 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ja sitten maa on mustanaan isoja lentäviä muurahaisia! ne tosin jättävät rauhaan, mutta ampiaiset saamari tunkevat sisään heti kun vähänkin ovea raottaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä