Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mun vanhemmat puhuu mulle aina käyttäen mun etunimeä?

Vierailija
25.07.2021 |

Esimerkiksi " Jenni tuletko tänne" " Jenni nyt lähdetään kauppaan, mitä haluat kaupasta jenni"

Ymmärrän kyllä ilman etunimen hokemistakin onko asia osoitettu minulle vai jollekin muulle. Tuosta tulee olo kuin olisin kehitysvammainen ja jälkeenjäänyt

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostaa sua ja pitävät nimestäsi.

Vierailija
2/18 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aivan varma, että vanhempasi palstailevat täällä ja vastaavat kysymykseesi. Mutta jospa kokeilisit kysyä ihan suoraan heiltä itseltään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin minä puhun lapsiilleni. Eivät ole tykänneet huonoa.

Vierailija
4/18 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaiset puhuu noin toisilleen...

Vierailija
5/18 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mun nimeä aina hoetaan. En ymmärrä miksi.. todella ärsyttävää. En ole huomannut muiden kohdalla samaa.

Vierailija
6/18 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden firman myyntimies puhuu puhelimessa noin ja se on rasittavaa.

Vierailija
7/18 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, yleensä ihmiset pitävät siitä että heitä puhutellaan nimellään. Osoittaa henkilökohtaisuutta ja arvostusta.

Vierailija
8/18 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkä nimellä sinua pitäisi puhutella jos ei omallasi?

Vierailija
9/18 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei edes ole muita ihmisiä paikalla niin miksi silloin pitää puhua apn mainitsemalla tavalla?

Vierailija
10/18 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne eivät muista sun sukunimeä.

Vierailija
11/18 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep tuttua. Esim. muiden kohdalla sanotaan vain "hyvä juttu!" mutta minun kohdalla "hyvä juttu Tiina!"

Vierailija
12/18 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei edes ole muita ihmisiä paikalla niin miksi silloin pitää puhua apn mainitsemalla tavalla?

Koska halutaan lapsen ymmärtävän, että viesti on juuri hänelle. Meillä on kolme lasta ja kun yleensä kaikki kolme ovat läsnä yhtäaikaa, totuttu puhuttelu tapa tulee selkäytimessä tilanteesta riippumatta. Myös poikkeustilanteissa, joissa on vaan yksi lapsi mukana. Samalla tavoin voi kysyä, miksi lapset hokee kokoajan äiti ,äiti ,äiti , äiti sitä ja äiti tätä. Kyllä minä tiedän että olen äiti. Ei tarvitse sitä hokea.

Vierailija
13/18 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on ihmeellistä jöröttäjä- ja mielensäpahoittajakansaa kun suututaan jopa oman nimen käytöstä.

Vierailija
14/18 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska halutaan lapsen ymmärtävän, että viesti on juuri hänelle. Meillä on kolme lasta ja kun yleensä kaikki kolme ovat läsnä yhtäaikaa, totuttu puhuttelu tapa tulee selkäytimessä tilanteesta riippumatta. Myös poikkeustilanteissa, joissa on vaan yksi lapsi mukana. Samalla tavoin voi kysyä, miksi lapset hokee kokoajan äiti ,äiti ,äiti , äiti sitä ja äiti tätä. Kyllä minä tiedän että olen äiti. Ei tarvitse sitä hokea.

Juuri noin.

Vierailija
15/18 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyse aikuisesta ihmisestä. Tuskin ap on lapsi kun kerta tänne kirjoittelee.

Vierailija
16/18 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on ihmeellistä jöröttäjä- ja mielensäpahoittajakansaa kun suututaan jopa oman nimen käytöstä.

Nimenomaan suomalaiset. Ei täällä nimeä kyllä yleensä viljellä jokaisessa lauseessa.

Vierailija
17/18 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet aivan varma, että vanhempasi palstailevat täällä ja vastaavat kysymykseesi. Mutta jospa kokeilisit kysyä ihan suoraan heiltä itseltään.

Jenni kysy asiasta suoraan vanhemiltasi! jenni he eivät tiedä sinua ärsytää asia.Kun kokoajan Jenni.Moni asia selviää kun puhutaan suoraan asiasta kohteelle joka ärsytää!Jenni opetele puhumaan vaikeistakin asioista.

Vierailija
18/18 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on hellittelystä(kin). Ihan aikuisille lapsille saatan sanoa tyyliin "no, mitä xxxxx päivään on kuulunut" ja nimen tilalla usein lapsuudesta tuttu lempinimi, joita lapsillani on useita :).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan