Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään järkeä ostaa nyt 100 000 eurolla syrjäseudulta 70-luvulla rakennettu kesämökki?

Vierailija
25.07.2021 |

Ulkohuussilla. Sähköt sentään on.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta näitä mökkejä tulee myyntiin.

Mökkeily on kallista sekä myös remontointi.

Tuttu osti mökin ja matkaa mökille 200 km. Ei mitään järkeä.

Ja yllätyksenä voi tulla kaikki maksut…jätevesi, tienhoito yms yms

Yleensä mainitsemasi maksut ovat muutamia kymppejä. Toki mökistä menee myös kiinteistövero, joka vanhemmilla mökeillä on satkun tai kaksi.

Itse ihmettelen niitä pääkaupunkiseutulaisia joilla on mökki esim. Tahkolla. Eikö muka löydy mielekästä tekemistä viikonlopuksi lähempää?

Varmaan löytyy, tuskin on siitä kyse. Monet vaan tykkää paikoista joissa on puitteet kunnossa ja monipuoliset harrastuspaikat yms.

Vierailija
22/61 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se "syrjäseutu" tarkoittaa ? Jos on yli kolmen tunnin matkan päässä kotoa, en ostaisi.

Itse kyllä en viitsisi tuntia pitempää ajomatkaa kotoa ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mökkeilyä harrastaneet tietävät kulut. Se on valinta. Vaatimaton mökki, vähemmän kuluja mutta toki rakennuksia täytyy korjata aika ajoin eikä se ole halpaa. Kakkosasunnon kulut ja mukavuudet ovat sitten omissa sfääreissään.

Vierailija
24/61 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä mainitsemasi maksut ovat muutamia kymppejä. Toki mökistä menee myös kiinteistövero, joka vanhemmilla mökeillä on satkun tai kaksi.

Itse ihmettelen niitä pääkaupunkiseutulaisia joilla on mökki esim. Tahkolla. Eikö muka löydy mielekästä tekemistä viikonlopuksi lähempää?

Varmaan löytyy, tuskin on siitä kyse. Monet vaan tykkää paikoista joissa on puitteet kunnossa ja monipuoliset harrastuspaikat yms.

Niinpä ollaan valmiit käyttämään viikonlopusta semmoiset reippaat 10 tuntia ruuhkassa istumiseen, jotta päästään harrastamaan mökkislummiin kylkikyljrssä toisten kanssa. Oma näkökulmani toki on entisen alkuasukkaan.

Vierailija
25/61 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä ollaan valmiit käyttämään viikonlopusta semmoiset reippaat 10 tuntia ruuhkassa istumiseen, jotta päästään harrastamaan mökkislummiin kylkikyljrssä toisten kanssa. Oma näkökulmani toki on entisen alkuasukkaan.

Eiköhän siellä voi olla pitemmänkin aikaa. Itse olen tuolta mökkejä varannut enkä ole kertaakaan ollut slummissa enkä missään kylkikyljessä. En ihan ymmärrä mitä tarkoitat.

Vierailija
26/61 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän siellä voi olla pitemmänkin aikaa. Itse olen tuolta mökkejä varannut enkä ole kertaakaan ollut slummissa enkä missään kylkikyljessä. En ihan ymmärrä mitä tarkoitat.

Sitä että nämä mökkikylät Tahkolla ovat tiiviisti rakennetut vieri viereen ja mistään luonnonrauhasta ja yksityisyydestä ei ole tietoakaan . Sitten porukka pyörii siellä muiden vastuksina. Toki pitemmällä lomilla voi olla pitempään, mutta monet hullut käyvät siellä myös viikonloppuisin. Toki tästä oli se etu, että näppärästi päästiin perikunnan kiinteistöistä hyvällä hintaa eroon. Muuten jo alue ei poikkea muista turistirysistä mitenkään.

Vierailija
27/61 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostaa mökki kun tuolla rahalla saa jo talon.

Vierailija
28/61 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sata tuhatta on älytön summa peräkylän tontista. Pitäisi olla reilusti hyväkuntoista talousmetsää mukana. Mökkihän on arvoton, jollei oikeasti ole kartano.

Vierailija
29/61 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on aika vähän mökistä. Vaatimattominkin rantamökki tunnin ajomatkan päässä meiltä maksaa jonkun 130 000., Ja silti on vielä pohjoisranta.

Mutta en ostaisi mökkiä yli 1,5 tunnin ajomatkan päästä, sitten sinne ei enää tulisi lähdettyä usein.

Viisikymppinen voi ostaa mökin ja jättää perinnöksi, jos sopii yhdessä lapsen kanssa mikä ostetaan ja tämä on mökkeilijätyyppi.

Vierailija
30/61 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä että nämä mökkikylät Tahkolla ovat tiiviisti rakennetut vieri viereen ja mistään luonnonrauhasta ja yksityisyydestä ei ole tietoakaan . Sitten porukka pyörii siellä muiden vastuksina. Toki pitemmällä lomilla voi olla pitempään, mutta monet hullut käyvät siellä myös viikonloppuisin. Toki tästä oli se etu, että näppärästi päästiin perikunnan kiinteistöistä hyvällä hintaa eroon. Muuten jo alue ei poikkea muista turistirysistä mitenkään.

Ok, Itse olen löytänyt sieltä aina rauhallisen mökin enkä koskaan vuokraa esim paritaloa. Ei kai kukaan sieltä varsinaista luonnonrauhaa tule hakemaan kun on kuitenkin tuollainen keskus. Takarinteillä sai kyllä kesällä kulkea ihan itsekseen mutta paarmoja oli kavereina.

Vierailija
31/61 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne maksa syrjässeuduilla noin paljoa, esim. Lieksassa tuollaisista pyydetään alle 30 000 euroa.

70 - luvun mökeissä on varmaan samat rakennusvirheet kuin asuinrakennuksissa, huonomaineista ikaa rakentamisen suhteen.

100 000 eurolla saa jo hyvän mökin järven rannalta ainakin itä-Suomesta, Kainuusta.

No ei kylläkään saa. No Kuhmosta ehkä.

Vierailija
32/61 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo on aika vähän mökistä. Vaatimattominkin rantamökki tunnin ajomatkan päässä meiltä maksaa jonkun 130 000., Ja silti on vielä pohjoisranta.

Mutta en ostaisi mökkiä yli 1,5 tunnin ajomatkan päästä, sitten sinne ei enää tulisi lähdettyä usein.

Viisikymppinen voi ostaa mökin ja jättää perinnöksi, jos sopii yhdessä lapsen kanssa mikä ostetaan ja tämä on mökkeilijätyyppi.

Viisikymppinen voi ostaa kuule itsevalitsemansa mökin omilla rahoillaan sopimatta yhtään kenenkään kanssa ihan vain sen takia että tykkää itse mökkeillä. Perinnöksi voi jättää tai olla jättämättä myyden vaikka sitten ysikymppisenä kun jalat eivät kanna ja tuhlata rahat rattopoikiin, ei kuulu muille.

Kaikkea sitä kuuleekin.

Vierailija
33/61 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästä mökistä järjetön hinta. 70-luvun lautamökki alkaa olla käyttöikänsä päässä.

Mutta riippuu siitä minkälainen tontti tulee mukana ja missä se sijaitsee. Rantatontti hyvän vesistön äärellä ja jos on vielä rantasauna niin siitä plussaa koska uusille on vaikea saada lupia.

Myös sähköliittymällä on arvoa, tiedän tapauksen jossa uuden sähköliittymän saaminen vanhaan mökkiin olisi maksanut 20000. No sitä ei kukaan maksanut vaan mökkiin tuli sitten aurinkopaneelit.

Vierailija
34/61 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne maksa syrjässeuduilla noin paljoa, esim. Lieksassa tuollaisista pyydetään alle 30 000 euroa.

70 - luvun mökeissä on varmaan samat rakennusvirheet kuin asuinrakennuksissa, huonomaineista ikaa rakentamisen suhteen.

100 000 eurolla saa jo hyvän mökin järven rannalta ainakin itä-Suomesta, Kainuusta.

Tässähän on se, mitä kukakin pitää syrjäseutuna. Itse olen noilta seuduilta kotoisin , mutta elän toisella puolella Suomea. En ostaisi mökkiä Itä-Suomesta. Minulle syrjäseutu alkaa Porin pohjoispuolella.

Minulle syrjäseutua on joku Hesa.

Vierailija
35/61 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisikymppinen voi ostaa kuule itsevalitsemansa mökin omilla rahoillaan sopimatta yhtään kenenkään kanssa ihan vain sen takia että tykkää itse mökkeillä. Perinnöksi voi jättää tai olla jättämättä myyden vaikka sitten ysikymppisenä kun jalat eivät kanna ja tuhlata rahat rattopoikiin, ei kuulu muille.

Kaikkea sitä kuuleekin.

Samaa mieltä. Itse olen viisikymppinen ja toivottavasti en kuole vielä hetkeen. Hyvällä tuurilla mökkeilisin vielä 30 vuotta. En todella neuvottelisi kenenkään kanssa jos mökin nyt haluaisin itselleni ostaa.

Vierailija
36/61 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin sijainnista. Kyllä Itä-Suomessakin mökit maksavat ja paljon enemmänkin jos on Saimaan rannalla, kun vesistöjä pitkin pääsee Eurooppaan. Erityisesti veneilijöille haluttuja, Saimaan rantatontit.

Vierailija
37/61 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syrjäseudun mökin hintaan vaikuttaa paljon minkä järven rannalla se on. Saimaan ja Päijänteen rannoilta löytyy myös syrjäisiä paikkoja, mutta hinnat on ihan eri kuin viereisen suolammen.

Vierailija
38/61 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkästä mökistä järjetön hinta. 70-luvun lautamökki alkaa olla käyttöikänsä päässä.

Mutta riippuu siitä minkälainen tontti tulee mukana ja missä se sijaitsee. Rantatontti hyvän vesistön äärellä ja jos on vielä rantasauna niin siitä plussaa koska uusille on vaikea saada lupia.

Myös sähköliittymällä on arvoa, tiedän tapauksen jossa uuden sähköliittymän saaminen vanhaan mökkiin olisi maksanut 20000. No sitä ei kukaan maksanut vaan mökkiin tuli sitten aurinkopaneelit.

70-luvulta on myös hirsimökkejä. Monesti käsinveistetyin massiivisen hirsin.

Vierailija
39/61 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ostajan iästäkin. Viisikymppisen ja pienipalkkaisen on parempi vuokrata mökkejä, nuori jaksaa ja viitsii rempata ja ehtii käyttää mökkiä paljon.

Omasta näkökulmasta näin ja seuraava mökkivuokraus häämöttää jo.

Jep, olen laskeskellut, että paljon edullisemmaksi tulee vuokraaminen ja kohdetta voi vaihtaa halutessaan. Eipä tarvitse huolehtia rempoista ja muista kuluista. Tarvitsen kuitenkin mökkiä niin harvoin, että tuo ap:n mökkihinta kuulostaa todella kalliilta. 

Minua inhottaa ajatuskin, että aina jonkun vieraan ihmisen käyttämiin tiloihin, hyi, jo hotellihuoneessa oleminen koettelee hermoja. Meillä on mökki, suvussa yli Sara vuotta pysynyt, siellä ne muistot muodostuu, ei missään vuokramökissä. Toki kukin tyylillään, mutta eipä ole minun juttuni.

Vierailija
40/61 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiemaksu ei paljoa ole, yleensä.

Jos on tieosuuskunnan tie niin yksikkömaksut riippuu monesta asiasta. Voi olla satoja euroja vuodessa. Tietä pitää hoitaa ympäri vuoden. Talvella aurata ja hiekoittaa, kesällä niittää penkereitä, lanata ja ajaa mursketta. Lisäksi voi joutua muutaman vuoden välein siistimään ojat kaivinkoneella ja kaatamaan liian lähelle tietä kasvaneita puita. Keväisin ja syksyisin kelirikon aikaan voi joutua tekemään muutakin. Avaamaan tukkeutuneita rumpuja ja tasoittamaan roudan nostamia paukkuja.

Ei se mitään halpaa lystiä ole ja jos käy mökillä vai kesällä kun ei ole kelirikkoja niin tie voi näyttää hyvältä ja siltä kun se ei mitään hoitoa vaatisikaan. Totuus on toinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi