Miten tekisin kissanhoidon suhteen?
Tuttu kissa tarvitsee hoitajaa su-ti. Mietin, otanko kissan omalle kämpälleni tuoksi ajaksi vai käynkö sen kotona hoitamassa. Sunnuntaina pitäisi käydä kerran, maanantaina kahdesti ja tiistaina kerran. Kissa on ollut luonani ennenkin ja kaikki meni ihan ok, paitsi kuljetuskoppaan laitto on raskasta vastahakoisen kissan kanssa.
Jos kissa tulisi luokseni, ei tarvitsisi ajella hoitamaan (20min suunta). Mutta kuljetukset pitäisi hoitaa ja kaikki tavarat raahata mukana.
Miten sinä tekisit? Onko näin lyhyeksi ajaksi järkevää kissaa edes siirtää? (Kissa ei ole kuljetuksesta/paikanvaihdosta stressaantuva, mutta vaikea saada häkkiin).
Kommentit (12)
Kuljetuskoppaan saa helpommin kun laittaa peppu edellä. Mutta menisin silti kotiin hoitamaan.
Niin menisin minäkin. Jäisin vähän pidemmäsi aikaa seuraamaan haluaako kissa seuraa vai laittaako nukkumaan.
Ehkä hoitaisin siellä kissan omassa kodissa. Turvallisempaakin kissalle niin.
Juu, siihen vaihtoehtoon alan minäkin kallistua, että menen kissan kotiin. Tietysti rapsuttelu/leikittely kuuluu myös hoitoon :)
Ap
Yöpyisin ja asuisin kissan luona sen ajan. En ajelisi edestakaisin. Omat syömiset, lakanat sekä pyyhe ym mukaan. Näin minä tekisin.
Vierailija kirjoitti:
Yöpyisin ja asuisin kissan luona sen ajan. En ajelisi edestakaisin. Omat syömiset, lakanat sekä pyyhe ym mukaan. Näin minä tekisin.
Tuota noin, miksi ihmeessä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä kissaa tarvii joka päivä ”hoitaa” (parhaana kaksi)? Mä olin kissavahtina kerran kolme vkoa ja kävin putsaamassa hiekan ja lisäämässä ruokaa joka kolmas päivä, joka neljäs päiväkin olisi riittänyt. Ja tietysti menet siellä käymään, tyhmä kysymyskin.
Sen lisäksi että olet tietämätön kusip ää väärine tietoinesi yllytät tässä eläinsuojelurikkomukseen. Lemmikkejä ei saa jättää yli vuorokaudeksi ilman hoitoa.
Jos nämä on hankkineet kissan, joka vaatii jatkuvaa hoitoa, he vievät kissan kissahotelliin eivätkä rajoita sun elämää valinnallaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kissaa tarvii joka päivä ”hoitaa” (parhaana kaksi)? Mä olin kissavahtina kerran kolme vkoa ja kävin putsaamassa hiekan ja lisäämässä ruokaa joka kolmas päivä, joka neljäs päiväkin olisi riittänyt. Ja tietysti menet siellä käymään, tyhmä kysymyskin.
Kys. kissalla on aamuin illoin lääkitys. En kyllä muutenkaan jättäisi eläintä yksin edes päiväksi.
Ap
Mene kissan kotiin, kissa kiintyy paikkaan
Jos kissa on seurallinen, ottaisin kotiini, niin voisin viettää sen kanssa enemmän aikaa, tai jos kotona ei odota mitään velvollisuuksia, muuttaisin väliaikaisesti kissan luokse. Kissakin tarvitsee seuraa.
Kissaa ei saa jättää yksin yli vuorokaudeksi. Kotona voi sattua jotain, vesikuppi kaatua yms. Muu on heitteellejättöä.
Menisin kissan omaan kotiin sitä hoitamaan