Unihalvaus ja yökauhu
Tuosta "paholainen on koskettanut" ketjusta inspiroituneena.
Unihalvaus sinällään Pelottava kokemus, mutta kun tietää, että se menee ohi, niin seuraavalla kerralla OK.
Yöllinen kauhukohtaus taas.... Siitä kun herää, niin aina pistelee koko kroppaa ja kauhun tunne on käsinkosketeltava vähintään pari tuntia jälkeenpäin. Onneksi ei ole moista tullut pariin vuoteen.
Kommentit (7)
Minä kans opiskeluaikana sain unihalvauksia. Syypää oli kyllä vahva ryyppääminen. Kokemus oli pysäyttävä, mutta onneksi en nähnyt mitään pelottavaa.
Mä saan kauhukohtauksia öisin ainoastaan silloin jos nukun liian kuumassa ympäristössä. Ilmastointilaitteen hankinnan jälkeen on yötki menny enemmän nukkumiseen kuin huutamiseen ja paniikkikohtauksiin.
Olen kokenut elämässni kymmeniä unihalvauksia ja vaikka tiedän mistä on kyse niin kyllä ne ovat edelleen kamalia :( lähinnä se repivä voima jota vastaan yrität taistella että et halvaannu uudelleen, ne kaikki örkit ja kosketukset mitä koet :( :(
Minusta unihalvaus on erittäin kiinnostava kokemus. Totta kai kamala mutta samaan aikaan mielenkiintoinen. Olen iloinen, että olen saanut kokea monta sellaista.
Olen käsittänyt, että kauhukohtauksia on yleensä vain lapsilla. Ne johtuu siitä, ettei unenvaiheesta toiseen siirtyminen onnistukaan. Kauhukohtauksessa ihminen tosiaan huutaa ja on silmät auki kuin hereellä paniikissa. Kun yrittää koskea häntä, rimpuilee irti. Ei herää, herätellessä.
Parin minuutin päästä herää, ei muista asiasta mitään ja nukahtaa ihan normaalisti. Näin siis lapsilla (saattaa olla pieniä erojakin) ainakin.
Omaan korvaan ap:llä ei varsinaisia kauhukohtauksia ole ollut,ehkä enemmänkin tosi hurjia painajaisia tms?
Mulla on kerran ollut unihalvaus. Oli niin hirveää, että pitkän aikaa pelotti mennä nukkumaan. :(
Kerran ollut unihalvaus, ja se oli aivan hirveää. Toivottavasti ei tule enää koskaan.