"Liian vanha päivälukioon"?
Eikö päivälukiossa käy nykyään aika monenkin ero sorttista väkeä?
Kommentit (14)
Todella hyvin on äidinkieli sinulla hallussa.
Niin minäkin olen ymmärtänyt että lukioissa on nykyään paljon aikuisopiskelijoita jotka haluaa hakea korkeakouluihin ja tarvitsee siihen yo-tutkinnon. Mitä hittoa?
En oo ikinä kuullut että päivälukiossa olisi yli parikymppisiä.
Yleensä "lukioikää" vanhemmat menevät iltalukioon tai etälukioon
Päivälukiossa on NIIIIIN paljon turhaa, etten käyttäisi siihen aikaani vaan tekisin etänä tai iltana
Miksi aikuinen menisi päivälukioon?
Sitten on sekin realiteetti ettei iltalukion opetus kertakaikkiaan riitä pohjaksi jos aikoo esimerkiksi yliopistoon. Tämän takia minä olin puolitoista vuotta nuorten kanssa lukiossa ja kirjoitin sieltä vaikka olen yli 40.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 23:12"]
Miksi aikuinen menisi päivälukioon?
[/quote]
Aiemmin ainakin oli niin, että iltalukio-opinnot eivät kuuluneet opintotuen piiriin.
Meidän lukiossa oli eläkeikäinen nainen ihan päiväopiskelijana. Jäi eläkkeelle ja halusi tekemistä. Hyvin pärjäsi meidän nuorten kanssa ja kirjoitti kolmessa vuodessa ylioppilaaksi.
Itse kävin päivälukionkin puolella kursseja, vaikka olin aikuislukion puolella kirjoilla. Ikää oli 23, ja aika hyvin mielestäni sopeuduin joukkoon, vaikka vähäiselle jääkin muiden kanssa frendaaminen, mutta opiskelemaanhan sinne on menty :) Kuulemma siellä oli joku toinenkin vastaava, mutten häntä koskaan erottanut joukosta.
Ei?