Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

WhatsApp etiketti liian vaikeaa?

Vierailija
24.07.2021 |

Kumma miten yllättävän monilla on Whatsapp etiketti ihan hukassa. Monta kerrosta viikossa tulee esiin näitä:
- viesti luettu mutta ei vastattu. Ei mitään kuittausta tyyliin "oon lenkillä, vastaan myöhemmin".
- jutellaan viestein Whatsapissa, toinen osapuoli kysyy jotain multa, vastaan ja samalla kun kirjotan viestiä toinen menee pois online. Miksi? Ei voi odottaa sitä 10-15 sekuntia mikä menee viestin kirjoitukseen.
- jutellaan Whatsapissa ja näen että toinen tyyliin tunnin verran ollut enemmän tai vaikka online. soitan ja toinen ei vastaa, laittaa sitten viestiä että nyt vähän huono aika puhua ja siitä huolimatta seuraavan tunnin verran oon online.
- lähetetään viestejä ja keskustellaan jostain aiheesta ja sitten ykskaks toinen vaan häviää. Aika tylyä. Mä aina laitan viestiä tyyliin nyt täytyy lopettaa kun alan laittaa ruokaa tms.

Mihin muihin Whatsapp mokiin ootte törmänneet?!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo tienny että whatsappiinki on joku etiketti. Peruskohteliaisuus tietysti joo, ja sen tajuaminen ettei aina ole aikaa/kiinnostusta vastata.

Toi ettei ole sopiva hetki puhua, voi olla ihan totta. Henkilö voi silti olla puhelimella ja viestitellä, mutta ei se tarkoita että jaksaa puhua. Voi myös olla että läsnä on muita ihmisiä, joiden ei halua kuulevan puhelua. Itse ainakin vihaan puhelimessa puhumista yli kaiken. Mieluiten näen ihmisiä kasvotusten, viestittely seuraavaksi, puhelimessa puhun vain niiden kanssa kenellä ei ole älypuhelinta ollenkaan, ja sekin on hirveän kiusallista. Enkä välttämättä vastaa viesteihin joissa ei ole jotain kysymystä mihin mun halutaan vastaavan.

No ei siihen olekaan, ap vain haluaisi määrätä miten muut käyttävät sitä :D

Vierailija
22/33 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etiketti kirjoitti:

Vain vaimon kanssa ryhmässä on vain me kaksi.

Teillä on ryhmä, jossa on vaan te kaksi? Lol. :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo tienny että whatsappiinki on joku etiketti. Peruskohteliaisuus tietysti joo, ja sen tajuaminen ettei aina ole aikaa/kiinnostusta vastata.

Toi ettei ole sopiva hetki puhua, voi olla ihan totta. Henkilö voi silti olla puhelimella ja viestitellä, mutta ei se tarkoita että jaksaa puhua. Voi myös olla että läsnä on muita ihmisiä, joiden ei halua kuulevan puhelua. Itse ainakin vihaan puhelimessa puhumista yli kaiken. Mieluiten näen ihmisiä kasvotusten, viestittely seuraavaksi, puhelimessa puhun vain niiden kanssa kenellä ei ole älypuhelinta ollenkaan, ja sekin on hirveän kiusallista. Enkä välttämättä vastaa viesteihin joissa ei ole jotain kysymystä mihin mun halutaan vastaavan.

No ei siihen olekaan, ap vain haluaisi määrätä miten muut käyttävät sitä :D

:DDDD JA SINÄ HALUAT USKOTELLA NIIN KOSKA KALIKKA KALAHTI JA HÄPEÄT SITÄ. TROLOLLOO :)))))

Vierailija
24/33 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun joku idari-Iida pommittaa viestiä viestin perään.

Eikö vähemmästäkin jo ilmene etten aio, enkä edes halua vastata. Ja yleensä vielä tämän perään sama puhelimella. Onneksi puhelimen saa äänettömälle.

Vierailija
25/33 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun mammat alkavat vaihdella kuulumisia jossain asiawhatsapp-ryhmässä.

Juoruilkaa sitten keskenänne, minua ei kiinnosta se että Pyry-Sinappi käy jo potalla omatoimisesti.

Vierailija
26/33 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

WA on tehnyt tehtävänsä, saanut sinut riippuvaiseksi, tyyliin ensin WA, sitten muu elämä.

Tai sitten vaan innostuit provoilemaan.

Vierailija
27/33 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Että semmonen etiketti. Itekö just keksit?

Vierailija
28/33 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tyyppisten ihmisten takia osa on piilottanut paikallaolotietonsa.

Vierailija
29/33 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitten käytöstavoilla ole nykyään mitään väliä. 

Vierailija
30/33 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku saattaa vääntää sitä viestiä 10 minuuttia.

En tasan tuijota toimettomana ruutua, kun siinä lukee "Maija kirjoittaa..." ja tiedän Maijan rustaavan romaania.

Kyllä puhelin kilahtaa, sitten kun Maija on saanut romaaninsa rustattua ja avaan viestin heti, mikäli pystyn. Jos en pysty, avaan sitten kun voin.

Vierailija
31/33 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä tuttavapiirissä näitä ap:n kaltaisia henkilöitä, siis jotka kyttäävät paikallaolotietoja, lukutietoja, soittavat kun näkevät minun olevan online sillä perusteella, että "oot kännykällä eli vapaa". Kiusallanikaan en viitsi piilottaa viimeksi nähty/lukutietoja, annan kyttääjien kyttäillä ja jos kommentoivat tai kysyvät jotain, vastaan vaan iloisesti että on mulla muutakin elämää kuin tuijottaa pientä ruutua. 

Vierailija
32/33 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö

Vierailija
33/33 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan että siirrymme wa:sta johonkin ihka uuteen sovellukseen. Ei voi siirtyä vielä, kun kaikki läheiset käyttää WA:ta. Useamman pitäis lopettaa WA:n käyttäminen tai ainakin käyttää lisäksi toista sovellusta.

Ei mitään paikallaoloaikaa. Tai päivä voisi näkyä muttei kellonaikaa: paikalla, viimeksi paikalla tänään, viimeksi paikalla eilen, paikalla päivämäärä.. kenenkään (paitsi poliisin rikoksen selvittelyssä), ei ollenkaan tarvitse tietää monelta kukakin on hetkeksi avannut jonkun sovelluksen!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan