Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies esittää mukavaa, mutta selän takana kiusaa

Vierailija
24.07.2021 |

Mieheltä puuttuu täysi kunnioitus minua kohtaan. Tekee kiusaa selän takana (esim. on sovittu yhdessä, missä säilytetään yhtä avainta. Laittaa sen kuitenkin toistuvasti eri paikkaan. Saattaa tehdä sitä vaikka 7 päivää putkeen ja joka päivä pyydän uudelleen. Sitten lopulta multa palaa pinna ja huudan.

Tätä tapahtuu paljon, että kun pyydän jotain ja hänelle se käy, mutta ei voi kuitenkaan tehdä niin, ennenkuin olen saanut raivarit. Sitten vasta alkaa toteuttaa.

Hän ikäänkuin saa provosoitua mua ja jotenkin tuntee varmaan sitä kautta sitten ylemmyyttä, kun hän taas hillitsi itsensä ja minä en.

Taloudellinen tilanne on huono, muutoin olisin jo lähtenyt tästä paskasta suhteesta. Hän on saanut nujerrettua mun itsetuntoakin, juuri sillä että mun pyyntöjä, toiveita ei tarvitse kunnioittaa, toteuttaa... ei vaikka oltaisiin yhdessä sovittu ja olen vielä varmistanut käykö hänelle, onko tämä ok, jne.

Olisko mitään vinkkejä miten tästä eteenpäin?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä samantyyppistä :(:(:(

Vierailija
22/35 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla tälläistä? Mitä tästä pitäisi ajatella? Ap.

Tuo on manipulointia. Tuntee itsensä paremmaksi kun saa höynäytettyä toista.

Tietenkin on mahdollista, ettei touhu ole tahallista. Että mies ei vain yleensä kuuntele, mitä sanot, ennen kuin nostat metelin. Onko hän aina ollut tällainen vai onko jossakin vaiheessa käyttäytyminen muuttunut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus, mitä keittiöpsykologidiagnooseja täällä siitä miehestä.

Kuulostaa lähinnä siltä, että mies on huolimaton. Ei siis tahallaan tee sitä.

Olet joko itse pelaamista harrastava luonnevikainen tai sitten et ikinä ole ollut tuollaisen kanssa. Kaikki on todellakin tahallista. Varsinkin se kun raivostutetaan toinen tahallaan ja sitten itse katsellaan tyytyväisenä ja rauhallisena sivusta kun toinen on kuukausien kiusaamisella saatu sekaisin. Kyse on reaktiivisesta pahoinpitelystä silloin kun uhri ajetaan äärirajoille jotta se pimahtaa täysin. 

Olen nainen ja ollut väkivaltaisen miehen kanssa naimisissa. Ne mies kutsui mua ämmäksi tai lehmäksi normaalissa ja rauhallisessa arkipuheessaan, komenteli, naureskeli, matki eleitäni, nöyryytti sairaalla tavalla (makasin maassa ja hän heitti roskia päälleni tai talloi päätäni kengät jalassa jne. Lisäksi pahoinpiteli, mustamaalasi minua muille, kiusasi ja jos reagoin, niin alkoi kailottaen kovaan ääneen muille esitellä, miten yliherkkä olen.

Kesät vietimme anoppilassa miehen toiveesta vuosia putkeen ja mies taantui pikkupojaksi siellä. Mies oli lisäksi sairaalloisen pihi ja seksuaalisesti kykenemätön. Urhoollisesti jaksoin monta vuotta, kunnes oli pakko erota. Siitä näkökulmasta tuo aloituksen kuvaus on ihan mitätöntä. Sorry vaan.

Kaikki ei ole valmiita noin laveasti kertomaan yksityisasioitaan eikä se ole edes välttämätöntä tai tervettäkään.  Olen pahoillani, että olet joutunut kestämään tuollaista. Niin minäkin olen, mutta se ei tee ap:n ongelmia vähäisemmiksi enkä todellakaan suosittele minkäänlaista kokonaisvaltaista avautumista yksityisasioista täällä edes nimettömänä. Kertoo sen minkä ymmärrykseen tarvitsee. 

Vierailija
24/35 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuo on saanut minut epäilemään, että onko kuitenkin minussa se pääsyy, että olen niin vaativa jne. Sitten aina yritän vaan unohtaa hänen tekonsa, pettyäkseni uudestaan. Nyt tsempatkaa minut tästä kierteestä ulos. Ap.

Tietenkin voit katsoa, mitä tapahtuu, jos yrität organisoida asiat niin, että olet mahdollisimman vähän riippuvainen omissa hommissasi hänen tekemisistään ja tekemättä jättämisistään. Että tulee vähemmän pettymyksiä toisen unohtamisista jne. Tehköön mies myöskin omia hommiaan ilman sinun osallistumista ja kommentointia. Sitten tapaatte toisenne oikeasti vapaina hetkinä ehkä vähemmän stressaantuneina.

Vierailija
25/35 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi käyttää henkistä väkivaltaa, juuri tuo että saattaa sinut tahallaan raivonpartaalle. Pyrkii hallitsemaan sinua noin. Jotain passiivisaggressiivistahan tuossa on. Ja selvästi miehesi luonteessa on narsistisuutta. Voisi halutessaan opetella tuosta käytösmallista pois.

Todennäköisesti buustaa itsetuntoaan kun saa alistettua sinua. Joku täällä vähätteli että tuo ei ole niin vakavaa mutta ei tuollainen missään nimessä kuulu terveeseen parisuhteeseen.

Kannattaa googlettaa henkinen väkivalta niin näet mitä kaikkea se pitää sisällään. Moni pitää sairasta käytöstä normaalina kun on esim. lapsena tottunut ja joutunut olemaan sellaisen kohteena. Hyvä että alat tiedostaa miehesi käytöksen ap!

Vierailija
26/35 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus, mitä keittiöpsykologidiagnooseja täällä siitä miehestä.

Kuulostaa lähinnä siltä, että mies on huolimaton. Ei siis tahallaan tee sitä.

Olet joko itse pelaamista harrastava luonnevikainen tai sitten et ikinä ole ollut tuollaisen kanssa. Kaikki on todellakin tahallista. Varsinkin se kun raivostutetaan toinen tahallaan ja sitten itse katsellaan tyytyväisenä ja rauhallisena sivusta kun toinen on kuukausien kiusaamisella saatu sekaisin. Kyse on reaktiivisesta pahoinpitelystä silloin kun uhri ajetaan äärirajoille jotta se pimahtaa täysin. 

Ks. "Gaslighting".

Vierailija
27/35 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vaan koko ajan toivonut, että hän muuttuisi. Ja yrittänyt itsekin kasvattaa kärsivällisyyttä, huonolla menestyksellä, kun ei hän pidä sovittuja asioita, ei edes pieniä. Ap.

Mies ei muutu koska ensimmäinen edellytys muuttumiselle on se, että henkilö kokee aitoa tarvetta muuttua, mitä miehelläsi ei selvästikään ole. Sinä et pysty miestä muuttamaan. Tilanne tulee olemaan tuo aina ellet lähde suhteesta.

Olen itse vähävarainen, joutunut välillä turvautumaan yhteiskunnan tukiinkin, ja ymmärrän huolen taloudellisesta toimeentulosta, mutta jos mietin itseäni, niin vaihtaisinko elämäni parempaan rahatilanteeseen mutta minua kiusaavan ihmisen kanssa elämiseen? En vaihtaisi, en ikinä. Minulla on kuitenkin rauha kodissani, minun ei tarvitse elää varpaillani eikä pelätä mitä toinen tekee seuraavaksi.

Vierailija
28/35 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi käyttää henkistä väkivaltaa, juuri tuo että saattaa sinut tahallaan raivonpartaalle. Pyrkii hallitsemaan sinua noin. Jotain passiivisaggressiivistahan tuossa on. Ja selvästi miehesi luonteessa on narsistisuutta. Voisi halutessaan opetella tuosta käytösmallista pois.

Todennäköisesti buustaa itsetuntoaan kun saa alistettua sinua. Joku täällä vähätteli että tuo ei ole niin vakavaa mutta ei tuollainen missään nimessä kuulu terveeseen parisuhteeseen.

Kannattaa googlettaa henkinen väkivalta niin näet mitä kaikkea se pitää sisällään. Moni pitää sairasta käytöstä normaalina kun on esim. lapsena tottunut ja joutunut olemaan sellaisen kohteena. Hyvä että alat tiedostaa miehesi käytöksen ap!

Onko miehesi kateellinen,vaikkapa sinun korkeammasta koulutuksestasi, asemastasi, paremmista vanhemmistasi tai muilta ihmisiltä saamastasi arvostuksesta? Kateellisuudesta seuraava kauna on melkoinen negatiivinen voimavara jaksaa kiusata vuositolkulla.

Vierailija
29/35 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on liian lyhyt noin paskaan kohteluun

🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️

Juokse jo!!!

Vierailija
30/35 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsiikö mies nuorena alkavasta dementiasta? Voi tulla jo keski-ikäisille.

Vierailija
31/35 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän kuulostaa luonnolliselta johtajalta. Siihen toki kuuluu sellainen härkkiminen myös. Ikään kuin testaa, oletko sinä juuri se pari, jonka kanssa puuhataan yhdessä uusi maailmanjärjestys.

Se ei kuitenkaan ole epäkohteliasta. Se saattaa tuntua sille. Mutta tietyllä tavalla kyseenalaistavaa se on, mutta se on luonnollisen johtajan ydintehtävä.

Sitten kun olet prinsessa ja teidän lapset valloittaa maan, tiedät tasan tarkkaan miksi tämäkin polku piti käydä läpi. Onnittelut sinulle!

Muut naakat raakkuu katkeruuttaan ja kateuttaan.

Kiitos tästä. En tiedä, onko asia näin, mutta tämä oli sentään melkein ainut tsemppaava viesti.

Ap

Vierailija
32/35 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän kuulostaa luonnolliselta johtajalta. Siihen toki kuuluu sellainen härkkiminen myös. Ikään kuin testaa, oletko sinä juuri se pari, jonka kanssa puuhataan yhdessä uusi maailmanjärjestys.

Se ei kuitenkaan ole epäkohteliasta. Se saattaa tuntua sille. Mutta tietyllä tavalla kyseenalaistavaa se on, mutta se on luonnollisen johtajan ydintehtävä.

Sitten kun olet prinsessa ja teidän lapset valloittaa maan, tiedät tasan tarkkaan miksi tämäkin polku piti käydä läpi. Onnittelut sinulle!

Muut naakat raakkuu katkeruuttaan ja kateuttaan.

Kiitos tästä. En tiedä, onko asia näin, mutta tämä oli sentään melkein ainut tsemppaava viesti.

Ap

Ei ollut oikea AP tuo äskeinen.

Kiusaajia riittää näemmä täälläkin, mutta kiitos kaikille oikeasti auttaville vastaajille. Vahvistitte tuntemuksiani. Kiitos. t. Ap.

Vierailija
33/35 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä: millaisen arvon annat loppuelämällesi, jos annat tuhota itsetuntosi, itsekunnioituksesi, ilosi ja kaiken energiasi tuollaisen häiskän takia. Kun siis sinä ET hyödy taloudellisesti siitä, että suostut kiusattavaksi. Vaan sulta menee kaikki nyt ja tulevaisuudessa. Miten suoriudut töistä, jos olet koko ajan uupunut ja ahdistunut? Missä lepäät, jos asut saman katon alla pelottavan ihmisen kanssa? Miten nukut? Mitä kortisoli ja adrenaliini saavat tuhota elimistössäsi? 

Jos et saa muutettua miehen käytöstä, niin lähde. Paha olo on aina viesti jostain. Ensimmäinen, mikä kaltoinkohdellulta ihmiseltä kitketään pois, on usko oman kehon viesteihin. Oikeasti SINÄ maksat siitä ilosta, että joku TOINEN saa pilata sinut. Älä nöyrry tuohon. Ajattele sydämellä.

Vierailija
34/35 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse ja lujaa!

Joskus seurustelin samanlaisen tyypin kanssa. Hänellä oli lisänä vielä naaman ilveily samalla kun kiusasi ja provosoi. Mun reaktio päättyi usein itkuun ja huutamiseen. Ja toinen vain jatkoi naaman vääntelyään.

Kavereilleen kertoi kuinka hankala ja tasapainoton olin. Ja häntähän uskottiin, koska oli "hyvä tyyppi".

Niin, ja pettikin minua ja tottakai tulin mustasukkaiseksi. Siitäkin muille selitti kuinka häntä niin ahdistaa mustasukkaisuuteni. Ja hän sai tietenkin ymmärrystä osakseen, koska oli "hyvä tyyppi" ja onnistunut pilaamaan maineeni.

Voi luoja olen ollut tyhmä tuhlatessani aikaa tuollaiseen koiraan.

Nousee inhon väreet, kun ajattelenkin sitä ihmistä. Sen verran olen katkera, jos kuulisin hänellä menevän heikosti, niin hymy tulisi huulilleni.

Vierailija
35/35 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juokse ja lujaa!

Joskus seurustelin samanlaisen tyypin kanssa. Hänellä oli lisänä vielä naaman ilveily samalla kun kiusasi ja provosoi. Mun reaktio päättyi usein itkuun ja huutamiseen. Ja toinen vain jatkoi naaman vääntelyään.

Kavereilleen kertoi kuinka hankala ja tasapainoton olin. Ja häntähän uskottiin, koska oli "hyvä tyyppi".

Niin, ja pettikin minua ja tottakai tulin mustasukkaiseksi. Siitäkin muille selitti kuinka häntä niin ahdistaa mustasukkaisuuteni. Ja hän sai tietenkin ymmärrystä osakseen, koska oli "hyvä tyyppi" ja onnistunut pilaamaan maineeni.

Voi luoja olen ollut tyhmä tuhlatessani aikaa tuollaiseen koiraan.

Nousee inhon väreet, kun ajattelenkin sitä ihmistä. Sen verran olen katkera, jos kuulisin hänellä menevän heikosti, niin hymy tulisi huulilleni.

Tämäkin vielä. AP saa takuuvarmasti maineen epävakaana ja kilahtelevana naikkosena.

Oletko varma, että pystyt kohtelemaan elämäsi tärkeimpiä hyvin, jos olet itse jatkuvasti ahdistunut/kaunainen/vihainen ja mitä tärkeintä, itsetunto murskana?

Älä totu pahaan oloon, rakas vieras netti-ihminen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä