Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te "piuhat poikki" laittaneet naiset, kertokaa kokemuksianne

Vierailija
02.08.2014 |

Onko vaikuttanut mitenkään vaikkapa mielialoihinne? Onko mitään sivuvaikutuksia ilmennyt?

Olen 37v nainen ja synnytän pian kolmannen lapseni, jonka haluan ehdottomasti jäävän viimeiseksi. En halua minkäänlaista hormonaalista ehkäisyä ja koska olen niin varma asiastani, olen päättänyt että tämä oli tässä.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 18:58"]

Kun ekan kerran jälkeen tulin raskaaksi...

Vitonen

[/quote]

Saako kysyä, uskalsitko alusta alkaen luottaa tähän toiseen sterilisaatioon ja sen toimivuuteen? Pystyitkö heti toisen tempun jälkeen nauttimaan seksistä ilman raskauden pelkoa? Vai ajattelitko, että salama ei löisi kahdesti samaan paikkaan.

Vierailija
22/42 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 19:11"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 18:30"]

Onko vaikuttanut mitenkään vaikkapa mielialoihinne? Onko mitään sivuvaikutuksia ilmennyt?

Olen 37v nainen ja synnytän pian kolmannen lapseni, jonka haluan ehdottomasti jäävän viimeiseksi. En halua minkäänlaista hormonaalista ehkäisyä ja koska olen niin varma asiastani, olen päättänyt että tämä oli tässä.

[/quote]  vie mies vaikka niskasta vasektomiaan

[/quote]

Miksi veisin, koska minä haluan itselleni tehdä tämän. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 19:36"]

Kyllä. Kaavinta tehtiin samalla kun sterilisaatio uusittiin.

Vitonen

[/quote]

Hyi. En ikinä tuhoais omaa lastani. Miten pystyy? Varsinkin kolmen lapsen äiti? MIssä sekin yksilö nyyt olisi? Kumpaa sukupuolta ja minkä näköinen? Mä en ymmärrä. En todellakaan.

[/quote] lol, pääs kii vitun yh liikakansoittaja

Vierailija
24/42 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kieltämättä alkuun mietitytti, kun menkkoja ns. odotteli, että mitä jos... Mutta sitten totesin vähän just siihen tyyliin, ettei se vaan voi kahta kertaa =) Tosin kerran kun menkat oli myöhässä vajaan viikon, mielessä ehti käydä jo kaikenlaista...

Mulla oli kolme lasta kun eka sterlisaatio tehtiin ja kolme niitä on edelleen...

Vitonen

Vierailija
25/42 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

30v mulle tehtiin kohdunpoisto. Elämän yksi parhaimmista ratkaisuista. Ei huolta raskautumisesta, ei kuukautisia.  Mikään ei oikeastaan muuttunut. Ei ainakaan negatiivisesti. Helpotti elämää enemmänkin ja huomattavasti.

Vierailija
26/42 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 19:20"]

No kieltämättä alkuun mietitytti, kun menkkoja ns. odotteli, että mitä jos... Mutta sitten totesin vähän just siihen tyyliin, ettei se vaan voi kahta kertaa =) Tosin kerran kun menkat oli myöhässä vajaan viikon, mielessä ehti käydä jo kaikenlaista...

Mulla oli kolme lasta kun eka sterlisaatio tehtiin ja kolme niitä on edelleen...

Vitonen

[/quote]

Teitkö siis abortin?? :O

Vierailija
27/42 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitonen

Vierailija
28/42 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 19:27"]

30v mulle tehtiin kohdunpoisto. Elämän yksi parhaimmista ratkaisuista. Ei huolta raskautumisesta, ei kuukautisia.  Mikään ei oikeastaan muuttunut. Ei ainakaan negatiivisesti. Helpotti elämää enemmänkin ja huomattavasti.

[/quote]

Kohdunpoisto on hyvin rankka operaatio naisen elimistölle.

Vierailija
29/42 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 19:36"]

Vitonen

[/quote]

Hyi. En ikinä tuhoais omaa lastani. Miten pystyy? Varsinkin kolmen lapsen äiti? MIssä sekin yksilö nyyt olisi? Kumpaa sukupuolta ja minkä näköinen? Mä en ymmärrä. En todellakaan.

Vierailija
30/42 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 19:36"]

Vitonen

[/quote]

[/quote]

Se, että tämä nainen teki abortin ei taas liikuta sinun elämääsi millään tavalla. Naurettavaa moralisoida toisen valintoja mitkä eivät sinun elämääsi hetkauta. Ja tuollainen haihattelu luonteesta ja ulkonäöstä on aivan helvetin turhaa eikä ainakaan hyödytä yhtään ketään.

Ole mitä mieltä olet abortista mutta onko kovin

asiallista tulla tuomitsemaan abortin tehnyt jolle se ei välttämättä ollut helppo päätös?

Vierailija
31/42 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin sterilisaatio synnytyksen yhteydessä 37-vuotiaana. Taisi olla seuraava päivä synnytyksen jälkeen (kai). Mikään ei muuttunut paitsi se, etten tarvitse enää pillereitä.

Vierailija
32/42 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 36 ja synnyttänyt kolmannen lapsen. Tiesin, että lapset ovat tässä. En ole huomannut kyllä minkäänlaisia sivuvaikutuksia. Helpotus, kun ei tarvitse miettiä ehkäisyä. 

Vierailija
33/42 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin menkat lyhyemmät ja niukemmat :)

Vierailija
34/42 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenellekään ilmaantunut mitään negatiivisia sivuvaikutuksia sterilisaation jälkeen? Itselläni tämä operaatio  on edessä piakkoin (katkaisu), joten mietityttää. Lääkärin mukaan sivuvaikutuksia ei pitäisi tulla, ja onhan se aina yksilöllistä, mutta silti mietityttää todella paljon mitä tulevaisuus tuo.

Vierailija
35/42 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 19:27"]

[/quote]

Ei Suomessa poisteta terveitä sisäelimiä pyynnöstä. Sulla oli varmasti jotain pahaa vikaa siinä että poistettiin.

Vierailija
36/42 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosia sairastaville ei suositella sterilisaatiota, sillä se voi villiinnyttää endoa. Eli on siinä jotain tekemistä hormoneiden kanssa kuitenkin.

Vierailija
37/42 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin piti mennä neljännen lapsen jälkeen, mutta sitten en uskaltanutkaan. Onneksi aviomies meni. 

Vierailija
38/42 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan. Ja samalla kysyn, onko vaikeampi saada lääkäri suostumaan tuohon sterilointiin laittamalla munanjohtimet poikki kuin klipsit tai essure (jos sitä ees enää käytetään)?

Ja siis kai sitä tehdään muutenkin, kuin sektion yhteydessä?

Vierailija
39/42 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan. Ja samalla kysyn, onko vaikeampi saada lääkäri suostumaan tuohon sterilointiin laittamalla munanjohtimet poikki kuin klipsit tai essure (jos sitä ees enää käytetään)?

Jos sinulla ei ole lapsia niin tuskin pistävät kokonaan poikki. Jos on niin voi olla helpompaa

Vierailija
40/42 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla ei ole lapsia niin tuskin pistävät kokonaan poikki. Jos on niin voi olla helpompaa

Kiitos vastauksesta. Lapsia on 2 ja ikä yli 30. Luin niin paljon ikäviä kokemuksia klipseistä ja essuresta etten taida niitä huolia 😬