Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te "piuhat poikki" laittaneet naiset, kertokaa kokemuksianne

Vierailija
02.08.2014 |

Onko vaikuttanut mitenkään vaikkapa mielialoihinne? Onko mitään sivuvaikutuksia ilmennyt?

Olen 37v nainen ja synnytän pian kolmannen lapseni, jonka haluan ehdottomasti jäävän viimeiseksi. En halua minkäänlaista hormonaalista ehkäisyä ja koska olen niin varma asiastani, olen päättänyt että tämä oli tässä.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kiinnostaisi, koska en voi käyttää hormonaalista ehkäisyä. Itsellä tosin kaksi lasta ja ikää alle 30v.

Vierailija
2/42 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen piuhat katkaisseen naisen mies. Mielestäni vaimo tuli jotenkin vapautuneemaksi seksin suhteen kun ei ollut enää pelkoa raskaudesta. Lapsia on 4. Vaimo oli 35-vuotias viimeisen syntyessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piuhojen poikki vetäminen (oikeastaan leikattu pätkä munanjohtimista pois etteivät päät kasva yhteen) ei ole vaikuttanut yhtään mihinkään, ei mielialaan, ei kuukautisiin jne. Eihän sen pitäisikään vaikuttaa hormoneihin. Mitään sivuvaikutuksia tai haittaa ei ole ollut.

Vierailija
4/42 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa katkaistu piuhat kahdesti - kyllä vaan - ei mtn vaikutusta mielialaan eikä haitallisia sivuvaikutuksia. Menkat nykyään lyhyemmät ja niukemmat, se käy mulle =) Sterilisaatio tehty 7v sitten. Ja tosi on, että kun ei mtn riskiä raskautumisesta, se jotenkin vaikutti fiilikseen seksin suhteen.

Vierailija
5/42 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 18:46"]Multa katkaistu piuhat kahdesti - kyllä vaan - ei mtn vaikutusta mielialaan eikä haitallisia sivuvaikutuksia. Menkat nykyään lyhyemmät ja niukemmat, se käy mulle =) Sterilisaatio tehty 7v sitten. Ja tosi on, että kun ei mtn riskiä raskautumisesta, se jotenkin vaikutti fiilikseen seksin suhteen.

[/quote]

Miksi kahdesti?

Vierailija
6/42 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä jos ei mitään ikäviä sivuvaikutuksia ole ilmennyt. Mieskin on pelännyt että voisi jotenkin vaikuttaa mun luonteeseeni negatiivisesti, mutta kiva kuulla jos näin ei tapahdu. 

Kuinkahan nopeasti synnytyksen jälkeen toimenpiteen voi suorittaa?

-ap

Vierailija
7/42 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ekan kerran jälkeen tulin raskaaksi...

Vitonen

Vierailija
8/42 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voi toteuttaa vaikka välittömästi synnytyksen jälkeen.

Vierailija
9/42 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehty essure. Helppo ja kivuton toimenpide. Kyllä seksielämä parani huomattavasti kun ei tarvitse miettiä ehkäisyjä, jee. Suosittelen ehdottomasti kaikille.

Vierailija
10/42 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 18:56"]

No hyvä jos ei mitään ikäviä sivuvaikutuksia ole ilmennyt. Mieskin on pelännyt että voisi jotenkin vaikuttaa mun luonteeseeni negatiivisesti, mutta kiva kuulla jos näin ei tapahdu. 

Kuinkahan nopeasti synnytyksen jälkeen toimenpiteen voi suorittaa?

-ap

[/quote]

En keksi, miten sterilisaatio voisi vaikuttaa luonteeseen:)

Itselleni on tehty elektiivisen sektion yhteydessä ja asiasta sovittu etukäteen lääkärin kanssa. Käsittääkseni homma voidaan hoitaa heti synnytyksen jälkeen, mutta neuvolassa tietävät varmasti. Paperit voi tehdä jo etukäteen.

Vierailija
11/42 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 18:58"]

Kun ekan kerran jälkeen tulin raskaaksi...

Vitonen

[/quote]

Hui, kuinkahan yleistä tällanen on?

Vierailija
12/42 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 18:56"]Mieskin on pelännyt että voisi jotenkin vaikuttaa mun luonteeseeni negatiivisesti, mutta kiva kuulla jos näin ei tapahdu. 

-ap

[/quote]

Päinvastoin, miehen mielestä operaatio vaikuttaa naisen luonteeseen positiivisesti....

Vierailija
13/42 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla essure -sterilisaatio ja suosittelen sitä lämpimästi. Paras oli, että sain pois pillerit, jotka aiheuttivat mm. äkäisyyttä ja haluttomuutta. Olen nykyään halujeni kanssa ihan toinen ihminen ja mies oli erittäin positiivisesti yllättynyt tästä muutoksesta myös.

Vierailija
14/42 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 19:05"]

Mulla essure -sterilisaatio ja suosittelen sitä lämpimästi. Paras oli, että sain pois pillerit, jotka aiheuttivat mm. äkäisyyttä ja haluttomuutta. Olen nykyään halujeni kanssa ihan toinen ihminen ja mies oli erittäin positiivisesti yllättynyt tästä muutoksesta myös.

[/quote]

kerro lisää tuosta

Vierailija
15/42 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^ siis lähinnä että mikä essure? Onko niitä olemassa monenkinlaisia sterilisaatioita?

-ap

Vierailija
16/42 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäkösyys jtn 0,01% kuulemma, tiedä sitten, mutta tosiaan mun kohdalle osui....

Vitonen

Vierailija
17/42 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hillittön pms ollut ilman hormonaalista ehkäisyä (nyt hormonikierukka). Sterkkaus ei varmaankaan vaikuta pms:ään millään tavalla?

Vierailija
18/42 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 18:30"]

Onko vaikuttanut mitenkään vaikkapa mielialoihinne? Onko mitään sivuvaikutuksia ilmennyt?

Olen 37v nainen ja synnytän pian kolmannen lapseni, jonka haluan ehdottomasti jäävän viimeiseksi. En halua minkäänlaista hormonaalista ehkäisyä ja koska olen niin varma asiastani, olen päättänyt että tämä oli tässä.

[/quote]  vie mies vaikka niskasta vasektomiaan

Vierailija
19/42 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut mitään hormonaalista ehkäisyä 15 vuoteen joten sterilisaatiosta ei ollut mitään hormonaalisia muutoksiakaan.

Vierailija
20/42 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sterilisaation jälkeen mielettömän menkkakivut. Kuulemma ihan tavallinen sivuoire. Harmi että siitä ei kerrottu ennen toimenpidettä vaikka kyselinkin mahdollisista sivuoireista. Jos olisin tiennyt olisin harkinnut tarkemmin. Ei pantu piuhoja poikki vaan sidottiin jonkinlaisilla muovinipsuloilla.