Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pölynimuri hajosi. Kauheat hinta erot!!

Vierailija
02.08.2014 |

ihan 40e 400euroon on hinnat..sitä miettii että tekeekösitten tuolla 40-90e imurilla mitään,vaikka merkkina samsung,bosch,hoover..mielestäni ihan hyviä merkkejä. Mikä on olennaisinta? varmaan imuteho ja se että pölyt ei pöllyä takaisin huoneilmaan?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo menossa toinen Electrolux UltraOne. Toinen siksi, kun imuroin joka päivä eläinten karvoja ja hiekkaa...Olin siis niin tyytyväinen UltraOneen, että ostin samanlaisen, kun edellinen hajosi normaalia kovemmassa käytössä. Säilyttää imutehonsa poikkeuksellisen hyvin, mikä on minulle tärkeää. Kokemusta on monista merkeistä ja malleista, mutta tähän olen ollut tyytyväinen.  Uskon kyllä, että ns.normaalikodissa pärjää halvemmallakin, eikä tarvita niin hyvää imutehoa:)

Vierailija
22/32 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on reilut 25 v vvanha Miele ja hyvin toimii. Oli aikanaan "kallis" eli jotain 1 000 mk mutta hyvin on hintansa haukkunut. Jos ja kun tuo simahtaa hankin uuden vastaavan. Ja n. 70-80 m2 imuroin useamman kerran viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 lisää

Mitään alle viidenkympin imuria ei kannata ostaa, mutta sadan, kahdensadan euron imuri on jo hyvä. Toisin sanoen en ostaisi mitään neljänsadan imuriakaan. Turhaa rahanhukkaa.

Parkettisuulake on myös käyttökelpoinen, vaikka olisi muovi- tai laattalattiaa. Paljon kevyempi käyttää kuin tavallista lattiasuulaketta.

Vierailija
24/32 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pölypussiton on hyvä, aina oli se vaikeus muistaa ostaa pölypusseja, jos kaupassa muisti piti arpoa mikä se oikea pussi nyt olikaan etc.

Hyvä juttu on se, että kun säiliö täyttyy (jos täyttyy, senhän voi vaikka joka kerran jälkeen tyhjentää) se on helppo ottaa irti, tyhjentää ja laittaa paikoilleen, minusta helpompi mitä pölypussi, mutta näissä on varmaan (molemmissa vaihtoehdoissa) paljon malli kohtaisia eroja miten helppoa/vaikeaa on.

Lisäksi säiliö on ns. "läpinäkyvä", jos sinne "kolahtaa" joku on helppo katsoa oliko kyseessä pieni kivi, legopalikka vai Barbin kenkä, jos jotain ns. säilyttämisen arvoista helppo ottaa pois vert. pölypussi jota en todellakaan alkaisi kaivelemaan.

Meillä pölypussiton ei myöskään pidä sen enempää meteliä mitä tavallinen imuri, toki jos esim. kovin hiekkaista eteistä imuroi niin muovinen säiliö saattaa "kopista" enemmän mitä paperinen pölypussi, mutta jos asia häiritsee voi säiliön tyhjätä samantein.

Minusta myös imuteho on parempi, luultavasti yksi syy on se että voi aina imuroida ns. tyhjällä "pölypussilla" vert. tavalliset pölypussi-imurit.

Meillä on Elektrolux, merkkikohtaisia eroja varmasti on, muista minulla ei ole kokemusta.

Vierailija
25/32 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergialiitto suosittelee noita Electroluxin kalliimpia imureita, eikä syyttä. Meidän allergiaperheeseen ostettiin UltraOne ja on ollut hintansa väärti. Puhdasta jälkeä tekee eikä pölyä näy nurkissa, koska imuri suodattaa ilman tehokkaasti. Hobby Hallista ostin hyvällä alennuksella.

Aikaisempi oli Electroluxin halpa Silencer ja siitä hajosi lattiasuutin alle vuoden käytön jälkeen. Täysin muovinen lattiasuutin ei varmasti kestä kauan missään imurissa. Halvemmat imurit on tehty halvoista osista. Lisäksi ne puhaltavat pölyt takaisin huoneilmaan.

Vierailija
26/32 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos imurissa on HEPA 12 suodatin,takaako se että pöly ei leijaile takaisin ilmaan? monessa imurissa meinaan tämä ominaisuus,yli 100e imureissa siis.

Vierailija
27/32 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä 3 vaihtoehtoa kalleimmasta halvimpaan, Kaikissa tehot melko samat ja kaikissa HEPA suodatin..johdon pituus kaikissa ok,mutta mitä muuta eroa näillä on? kallein kuulostaa tuotekuvauksessa parhaimmalle,mainostetaan juurikin tätä että pölyt ei leviä takaisin huoneilmaan, mutta tekeekö muutkin saman tuon hepa suodattimen vuoksi? AP

https://www.hobbyhall.fi/web/store/electrolux-ultraone-uooringinpb-imuri-sininen

TAI

https://www.hobbyhall.fi/web/store/samsung-sc8850-imuri-polypussiton-punainen

TAI

https://www.hobbyhall.fi/web/store/hoover-tpp2340-purepower-polynimuri

Vierailija
28/32 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

dyson

Vierailija
29/32 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kuluttaja.fi/fi-FI/ostajan-oppaat/polynimuri/muistilista/

Riippuu siitä mitä tarvitsee. Jos perheessä allergisia, hepa-suodatin, muussa tapauksessa pärjää mikrosuodattimella. Oman imurini suodatinta olen myös pessyt.  Jos eläimiä, tamppaava lattiasuulake on hyvä. Itse tykkään, että suulakkeet voi säilyttää imurin rungossa. Mitäs muuta? Ketteryys, että ei tarvitse hampaat irvessä kiskoa perässä. 

Vierailija
30/32 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-lux, hyvä imuri . Hiljainen, pusseja saa joka paikasta ja mikä parasta niin 13 metrin toiminta säde, ei tartte koko ajan irrotella töpseliä <3 hinta vissiin jotain 150-250

Vierailija
31/32 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ostettiin 99€ gigantista Philips easy life, oli kyllä viimeinen ko liikkeessä. Edullinen mutta erinomainen imuteho ja pitkä johto. Tyytyväisiä olemme!

Tein vertailuja eri liikkeiden nettisivuilla hinnan, ominaisuuksien ja arvostelujen suhteen, millaisia ongelmia käyttäjät ovat huomanneet jne. Gigantilla oli muuten kattavat sivut ja paljon arvosteluja ainakin.

Vierailija
32/32 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 18:19"]

Minulla on jo menossa toinen Electrolux UltraOne. Toinen siksi, kun imuroin joka päivä eläinten karvoja ja hiekkaa...Olin siis niin tyytyväinen UltraOneen, että ostin samanlaisen, kun edellinen hajosi normaalia kovemmassa käytössä. Säilyttää imutehonsa poikkeuksellisen hyvin, mikä on minulle tärkeää. Kokemusta on monista merkeistä ja malleista, mutta tähän olen ollut tyytyväinen.  Uskon kyllä, että ns.normaalikodissa pärjää halvemmallakin, eikä tarvita niin hyvää imutehoa:)

[/quote]Naarmuttaa laminaatin, eikä tod. ime koirien tassuissa kulkeutuvaa 'hienoa' hiekkaa.