Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä kohtaa pääsee letku ruokintaan, jos ei raskaana

Vierailija
02.08.2014 |

pysty syömään pahoinvoinnin takia. Pitääkö olla kykenemätön syömään mitään, vai riittääkö se, että napa ei vedä päiväässä kuin mikropizzan ja leivän verran. Tän päiväinen ruoka valioni siis. Eilen söin kolme hapankorppua ja kaksi lusikallista keittoa + myöhemmin vielä mikropizzan. Yleensä en voi sietää mikropizzoja, nyt ovat yksi ainoista ruuista mikä menee alas.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 lisää, että tosiaan letkuruokintaa en tuossakaan kohta joutunut. Pelkkä tiputus oli ihan riittävä toimenpide. 

Vierailija
22/28 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja hoi! Turhaan Sä täällä mesot jos olisi on niin kurja. Ei me voida sua letkuihin laittaa. Sen sijaan että raivoat täällä, mene sairaalaan päivystykseen ja kerro tilanteesi. Niin käyttäytyy fiksu normijärkinen aikuinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi syöt noin vähän? Ilmeisesti siis ET ole rakaana eikä johdu raskauspahoinvoinnista.

Vierailija
24/28 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 18:13"]

Miksi syöt noin vähän? Ilmeisesti siis ET ole rakaana eikä johdu raskauspahoinvoinnista.

[/quote]

Vierailija
25/28 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 18:13"]Miksi syöt noin vähän? Ilmeisesti siis ET ole rakaana eikä johdu raskauspahoinvoinnista.

[/quote]

Mitä? Syön näin vähän, koska kärsin raskauspahoinvoinnista. Jos kerran en ole raskaana niin miksi testiin tuli plussa ja ultrassa oli alkio sykkeineen päivineen?

Vierailija
26/28 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Anteeksi, luin aloituksen väärin. Siis OLET raskaana

Vierailija
27/28 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 18:18"]

[/quote]Anteeksi, luin aloituksen väärin. Siis OLET raskaana

[/quote]Luin siis pelkän otsikon kunnolla ja varsinaisen tekstin huonosti. En huomannut, että otsikon lause jatkuu vielä. Tsemppiä raskauteen. Kysy vaikka äitiyspolilta, kun viikonloppuna ei neuvolaankaan voi soittaa. Eihän tuolla tavalla jaksa millään.

Vierailija
28/28 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä takana todella rajut raskauspahoinvoinnit molemmissa raskauksissa. Mikään ei pysynyt sisällä, joten kuivuuhan siinä aika äkkiä. Useamman kerran olin nestetipassa sairaalassa, pari kertaa vain muutaman tunnin päivystyksessä, pari kertaa osastolla joitain päiviä. Ja toisessa raskaudessa olin sitten kahdesti myös ravintotipassa, mutta ei siinäkään mitään letkuruokintaa kyllä ollut, olipahan vain nestetipan lisäksi tosiaan sellaista "valkoista mönjää", joka meni kämmenselästä sisään - ja valui kyllä sormiin päinkin ja turvotti mulla kädet ihan muodottomiksi.

Mä ymmärrän tuon "päästä letkuruokintaan" tunteen siinä mielessä, että itsekin kyllä aina nimenomaan pääsin tiputukseen. Mutta mä olen luonnostani tosi hoikka ja paino tippui molemmissa raskauksissa viikossa liki viisi kiloa ja sitten vielä parin kuukauden aikana toiset viisi kiloa. Eikä mua syömiset kiinnostaneet, kunhan olisi juoda pystynyt...

Varmasti aloittajalla on huono ja heikko olo, näillä ilmoilla varsinkin. Mutta kuten joku jo aiemmin totesi, yritä juoda vain paljon ja mahdollisimman energiapitoisia juomia. Sillä selviää terve aikuinen kyllä tosi pitkään, vaikka syömiset jäisivätkin vähäisiksi. Tai jos et mitenkään pysty olemaan, niin päivystykseen, oikein huonossa kunnossa parin tunnin nestetiputuskin tekee jo ihmeitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi