Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hitossa minä, siis minä, olen unohtanut pankkikorttini tunnusluvun!?

Vierailija
24.07.2021 |

Muistan kaikki salasanat, omaisten syntymäpäivät, paljon muitakin päivämääriä, pinkoodit, pitkiäkin numerosarjoja. Sitten kun menen nostamaan käteistä, mitä en ole tehnyt kahteen kuukauteen, näpyttelin niin monta kertaa väärän salasanan, että koko kortti meni jumiin. Miten ihmeessä? No ok, nykyään tulee maksettua tuolla pankkikortilla (päivittäisostot menee toiselta tililtä) aika vähän ja käteistä nostettua aniharvoin, mutta silti, en minä unohtele! Viimeksi käytin tuota korttia noin kuukausi sitten, että piti näpytellä pin-koodi. Voisiko kuitenkin olla joku vika, kun mielestäni muistin sen koodin? Tai mulle nyt on pinttynyt päähän joku väärä numerosarja tuon kortin koodiksi.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä sanotaan oikosuluksi.

Vierailija
2/11 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee usein :( jonkun tutun nimi unohtuu. Korttien numerot. Huoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon vinkki:

Laita se PIN koodi jemmaan johonkin puhelinnumeroon kännykän muistiin "Maire Hiltunen" (vanhan ekaluokanopen nimi tmv) 040-ja sitten johonkin kohtaan se pinkoodi mutta niin että näyttää vaan puhnrolta. (Pelastanut jo monta kertaa kun mulla on kolme eri korttia mistä yhtä vain yleensä käytän)

Vierailija
4/11 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käytössä kaksi korttia, oma ja työpaikan. Jälkimmäistä tulee käytettyä harvemmin, joten aina kun tiedän, että kohta käytän sitä, alan vimmatusti palauttamaan ja painamaan mieleeni sen tunnuslukua. Kun tämä on tehty, samalla unohtuu oman kortin numero! Vaikka osaan sen normaalisti vaikka unissani. Siinä sitä sitten ollaan kaupassa ja ihmetellään numeroa. Eli mieleeni mahtuu kerrallaan vain yksi pankkikorttia koskeva nelinumeroinen luku.

Vierailija
5/11 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä pankkikorttini pin koodi on aina se minkä migreenin aiheuttama muistinmenetys ensimmäiseksi poistaa. Eikä ole mikään oikosulku vaan se ei palaudu. Sama pin ollut jo yli 10 vuotta. Kaiken muun kyllä muistan. Puhelinnumeroita, parikymmentä salasanaa, ihmisten hetuja, syntymäpäiviä jne mitä en tarvitse aktiivisesti missään.

Vierailija
6/11 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna asian olla hetki pois mielestä. Luku muistuu kyllä. Nyt pää on täynnä erilaisia oikealta tuntuvia yhdistelmiä.

Vierailija
7/11 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kannattaa merkitä permanent tussilla siihen korttiin.

Vierailija
8/11 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä pankkikorttini pin koodi on aina se minkä migreenin aiheuttama muistinmenetys ensimmäiseksi poistaa. Eikä ole mikään oikosulku vaan se ei palaudu. Sama pin ollut jo yli 10 vuotta. Kaiken muun kyllä muistan. Puhelinnumeroita, parikymmentä salasanaa, ihmisten hetuja, syntymäpäiviä jne mitä en tarvitse aktiivisesti missään.

Ohhoh! Mulla oli neljän päivän migreeni toissa viikolla, olisiko mullekin voinut käydä näin? Mulla oli ennen migreeniä usein, mutta se meni päivässä, max. kahdessa ohi ja nykyään todella harvoin, tuo oli varmasti ensimmäinen kerta yli vuoteen. 

Vierailija
9/11 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kannattaa merkitä permanent tussilla siihen korttiin.

Ap vastaa, että kerran mulla oli sellainen kortti, missä  tunnusluvun kolme viimeistä oli siinä kortin numerosarjassa. Se oli ihan hauska sattuma. Toisen kerran oli oma syntymävuosi ja serkun syntymävuosi peräkkäin ilman 19-alkuja. Sekin oli helppo muistaa. Kortteja on siis joutunut vaihtamaan muutaman kerran kun on vaihtanut kortista toisee ja kerran piti kuolettaa. 

Vierailija
10/11 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatteko tarpeeksi B12-vitamiinia? Sen pankkikortin pinin voi merkitä vaikka mielihousujen pesulappuun tekstiilitussilla.

Vierailija
11/11 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasmuisti voi pelata kun päässä lyö tyhjää. Itse en juurikaan muista ovikoodia tai kahta pin-koodia, mutta tsadaa, lihakset muistavat kyllä! Tyhjennä ajatukset ja anna lihasmuistin toimia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan