Thaimaalaiset ovat tulleet tänne taas!!!! On rahdattu tuhansien kilsojen päästä
Ajavat pakuilla menemään ja käyvät suomalaisten marjojen kimppuun! Ei ihme jos korona leviää ja Suomalaisten pyllyt kun eivät pääse itse poimimaan kun thaikut poimii
Kommentit (12)
Eivät he itse noita rahoja saa vaan se taho joka heidät on tänne tilannut.
Tiedän itsekin yhden miehen joka on thaikun kanssa naimissa ja tuottaa sieltä marjanpoimijat tänne mutta myy itse ne marjat eteenpäin. Provikkaa en tiedä mitä maksaa poimijoille mutta tuskinpa tätä hyväntekeväisyydekseenään harrastaa.
Ulkomailta tulee tänne valtavasti työvoimaa. Tästä ei puhuta koronan suhteen enää mitään.
Maatiloillakin suurin osa on ulkoa.
Tänne ei ainakaan kannata tulla, kuivuus on tuhonnut mustikkasadon.
No voi kamalaa, ihan ulkomaalaisia! 😱😱😱😱😱
No hyvä ettei vaatteet pareniin jukahds.
Sieltä niitä morsmaikkuja tulee ihan kotiovelle asti. Miesten ei tarvite tehdä muuta kuin astua kotoa ulos.
Sanopa yksikin hyvä syy, miksi SINÄ et ole poimimassa marjoja ja myy niitä sitten torilla? Verotonta tuloa, mutta kun pitää olla niin laiska, ei jaksa ei viitsi. Mutta kyllä ollaan katkeria kun joku muu sen työn tekee.
Pitäähän marjakeisareilla olla halpatyövoimaa. Se ei ole thaimaalaisten vika.
Vierailija kirjoitti:
Thaikut levittää koronaa
Toisiinsa
Hyvä että poimivat marjat metsästä niin saadaan ostettua kotimaista marjaa Suomessakin.
Hyvä että tekevät hyvän tilin lyhyellä rupeamalla ja voivat elää herroiksi seuraavan kauden kotonaan. Eivät tarvitse avustuksia ja saavat lapsensa koulutettua.