Kylläpä joillakin Facebook-minät ja reaaliminät eroaa toisistaan!
Siis huhhuh. Kamalin reissu elämäni aikana takana, uuden miesystävän sukulaisten luona. En kyllä enää mene toiste!
Menimme siis kutsuttuina illalliselle tuliaisten kanssa. Ekaksi olin ihan innoissani reissusta, he lisäsivät minut kaverikseen Facebookissa ennen kuin edes tavattiin. Appiukko oli oikein sosiaalisen, puheliaan ja hauskan oloinen tyyppi päivitysten ja kuvien perusteella ja vaimonsa nuori, kaunis, sporttinen ja vielä tosi mukavan oloinenkin. Miesystäväni on siis tämän appiukon edellisestä avioliitosta. Heillä näytti olevan kaiken kaikkiaan tosi idyllinen perhe, todella suuri talo meren rannalla, paljon kaukomatkoja, loma-asunto saaristossa ja paljon ystäviä. Lapsetkin kirjoitteli vanhempiensa kuviin "rakastan sinua äiti olet ihana" yms. joten ajattelin että onpa siinä oikein unelmaperhe ja että olenpa onnekas kun miehelläni on noin mukavat sukulaiset. Sydämiä viljeltiin kaikkialla ja jutut todella positiivisia. Samalla olin hiukan kateellinenkin- miten joillakin on asiat noin hyvin.
No, totuus paljastui sitten paikan päällä. Ilmapiiri oli tosi kylmä, isä oli tuppisuu ja vaimo oli etäinen ja ylimielisen oloinen, lapset oli kylläkin kivoja. Sen vähän mitä he puhuivat, he haukkuivat kaikkea (esim. kun sanoin että tosi kaunis paikka missä asutte, niin vaimo vastasi että minusta ihan kamala paikka). Kaikkea he arvostelivat negatiiviseen sävyyn. Lisäksi ihmettelin miksei äiti ja tytär puhu keskenänsä, selvisi jälkeenpäin että he ovat olleet mykkäkoulussa jo pari kuukautta. Tytär ei ollut suostunut menemään johonkin harrasteryhmään mihin äiti olisi hänet halunnut. Lapset olivat lisäksi jotenkin säikyn tai valppaan oloisina koko ajan ja yrittivät miellyttää vanhempiaan. Noin tunnin vaimo jaksoi olla kanssamme ja sen jälkeen alkoi suurieleisesti siivoamaan ruokailuhuonetta (ei pelkästään astioita vaan imuroida lattioita ym.) missä olimme, halusi ilmeisesti että lähdemme. Sen lyhyen ajan mitä siellä olimme, minulla oli paha olla. Kaikki paikat kiilsi puhtauttaan ja uutuuttaan mutta se oli ennemminkin vain kylmä ja kolkko kulissi.
Nyt reissun jälkeen kun luen heidän Facebook-päivityksiään, en tunne enää kateutta vaan jonkinlaista sääliä. Miksi he esittävät jotain ihan muuta kuin ovat?
Tästä opin sen, ettei koskaan kannata kadehtia ketään Facebook-kaveria tai blogia, tietämättä mitä siellä kulissien takana tapahtuu.
Kommentit (22)
Keksit koko jutun, "miniäpuoli". Ei kukaan kuvailisi vierailuaan noin tunnistettavasti, kun mitä suurimmalla todennäköisyydellä "anoppikin" palstailee.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 13:53"]Ne jotka eniten hehkuttaa ja viljelee sydämiä ovat oikeasti onnettomimpia.
[/quote]
Ei päde ainakaan minun kohdallani. Ja onko sitten niin, että ne valittajat ja kitisijät ovat onnellisia? I dont think so.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 14:15"]
Keksit koko jutun, "miniäpuoli". Ei kukaan kuvailisi vierailuaan noin tunnistettavasti, kun mitä suurimmalla todennäköisyydellä "anoppikin" palstailee.
[/quote]
Ihan sama.. ei tämä mun "anoppipuoli" koskaan voisi tunnustaa käyvänsä AV:lla niin tuskin joudun ongelmiin :)
ap
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 13:53"]Ne jotka eniten hehkuttaa ja viljelee sydämiä ovat oikeasti onnettomimpia.
[/quote]
Minä ainakin olen sekä facessa että irl iloinen ja onnellinen ja sydämiäkin jakelen. Sitä vastoin jatkuvat kitisijät facessa ovat sitä livenäkin, naama norsunveellä
Maukas provo. On vaan pikkasen yliampuva
Katsotaanpa vaan, tunnustanko.
Anoppi
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 14:20"][quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 13:53"]Ne jotka eniten hehkuttaa ja viljelee sydämiä ovat oikeasti onnettomimpia.
[/quote]
Minä ainakin olen sekä facessa että irl iloinen ja onnellinen ja sydämiäkin jakelen. Sitä vastoin jatkuvat kitisijät facessa ovat sitä livenäkin, naama norsunveellä
[/quote]
Peesi!
[/quote]
ei aina, mutta joskus joo :) Kyllä mäkin päivitän facebookissa jos mulla on asiat ja elämä menny todella hyvin, enkä peittele sitä. Eikä se ole mitään kulissia :D
[/quote]
Jaa. Ja nämä "vittu kaikki on paskaa" ovat sitten onnellisia? Logiikkasi ontuu. Minä ainakin olen onnellinen ja se näkyy kyllä facestakin. Huomisesta en tiedä, mutta tänään olen onnellinen. <3
[/quote]
Jaa. Ja nämä "vittu kaikki on paskaa" ovat sitten onnellisia? Logiikkasi ontuu. Minä ainakin olen onnellinen ja se näkyy kyllä facestakin. Huomisesta en tiedä, mutta tänään olen onnellinen. <3
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 14:22"]
[/quote]
ei aina, mutta joskus joo :) Kyllä mäkin päivitän facebookissa jos mulla on asiat ja elämä menny todella hyvin, enkä peittele sitä. Eikä se ole mitään kulissia :D
[/quote]
Eihän siinä mitään jos on oikeasti onnellinen ja positiivinen, mulla on sellaisia kavereita paljonkin MUTTA jos se Facebook on suoranaista valehtelua niin kyllä silloin ei ole kaikki kotona..
[/quote]
Bullshit. Tämä fraasi tulee katkerien suusta aina.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 14:20"][quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 13:53"]Ne jotka eniten hehkuttaa ja viljelee sydämiä ovat oikeasti onnettomimpia.
[/quote]
[/quote]
Oletko JK? :D
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 14:26"][quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 14:20"][quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 13:53"]Ne jotka eniten hehkuttaa ja viljelee sydämiä ovat oikeasti onnettomimpia.
[/quote]
[/quote]
Oletko JK? :D
[/quote]
En ole
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 14:28"]
Ei yhtään ap liioittelua :D
[/quote]
Ei ole. Kyllä tällaisia ihmisiä vaan on, mutta ei ole mun kohdalle sattunut usein. Siksi kirjoitinkin että kamalin reissu ikinä.. ap
Kyllä minä olen rehellisesti kateellinen ihmisille, joilla on läheisiä, joille sydämiä laitella.
Minulla on hyvä ja onnellinen perhe, ja pitkä hyvä parisuhde, joten sikäli olen onnekas. Mitta vanhempiin ja sisaruksiin on sellaiset asialliset mutta etäiset välit, ja ystäviin suhteet ovat etääntyneet vuosien varrella. Olen yksinäinen, vaikka perheen ja työn lisäksi en tiedä, miten ehtiin nytkään niitä ystävyyksiä ylläpitämään.
Minä olisin mieluummin yksin kuin tuollaisessa perheessä missä ap on kyläillyt..
Heikko provo. Liikaa tekstiä ja yksityiskohtia ja "merenrantatalo". Porvoossa varmaankin?
Oot vaan kade.