Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen raskaana ja laihtunut 2 kiloa ja vyötärö on kaventunut 10cm

Vierailija
02.08.2014 |

Olen vasta rv 9, mutta paha olo alkoi melkein heti kun tein positiivisen testin. Sen jälkeen en ole pystynyt syömään kunnolla ja paino on pudonnut kuukaudessa 2 kiloa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kanssa raskausviikko 34 menossa ja edelleen olen -6kg lähtöpainosta. Oksensin ensimmäiset 6kk koko ajan ja kiloja lähti 10. nyt viimeisellä kolmanneksella painoa on tullut 4kg takaisinpäin. tosi yksilöllistä toi painon kertyminen. 

Vierailija
2/10 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana painon edes kuuluisi nousta. Minulla on aina paino laskenut alkuraskauksissa 2-3 kg vaikka en ole koskaan edes kärsinyt pahoinvoinnista. Ei vaan tee mieli syödä mitään suolaista eikä voimakkaan makuista. Ja nyt on tehnyt vaalean leivän sijaan kokoajan mieli ruisleipää. Onneksi on terveelliset ruokahimot. :)

Nyt odotan kolmatta lasta rv 20 ja paino ei ole vieläkään noussut yhtään vaikka maha on jo kasvanut. Tosin siis mulla oli raskaaksi tullessa se 3 kg ns. ylimääräistä. En ole laiha enkä lihava vaan ihan normaalipainoinen pituuteeni nähden. Mutta nythän se sikiökin vasta alkaa kunnolla kasvaa ja paino nousta. Ekasta raskaudesta tuli 6kg ja toisesta 8kg. Saa nähdä tuleeko nyt se 10kg.

Ihmettelen kyllä niitä joille tulee 25kg tai enemmän. Pitäisi kyllä todella paljon syödä ja epäterveellisesti että saisin painon niin paljon nousemaan. Toki on kai yksilöllistä, että miten helposti lihoaa ja joillekin tulee turvotusta varmaan sitten porkkanoistakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni varoituksen sana, vaikka en tiedäkään, onko tällä asiaan merkitystä: Laihduin aikanaan neljättä lasta odottaessani niin, että kun pääsin synnytyssairasta, painoin 1,5 kg vähemmän kuin ennen raskautta. Silloin se tuntui hyvältä. Lapseni kuitenkin sairastui myöhemmin kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön, ja hänellä on myös ADHD. Muilla lapsilla ei vastaavaa ole. Lapseni on 22-v nyt. Eihän sille mitään voi, jos ei pysty syömään raskaana, kuten en minäkään silloin paljoa. Mutta tarkoituksella ei raskaana pidä laihduttaa. Syökää terveellistä ruokaa ja pitäkää kiinni vitamiinien saannista. 

Vierailija
4/10 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 15:40"]Pieni varoituksen sana, vaikka en tiedäkään, onko tällä asiaan merkitystä: Laihduin aikanaan neljättä lasta odottaessani niin, että kun pääsin synnytyssairasta, painoin 1,5 kg vähemmän kuin ennen raskautta. Silloin se tuntui hyvältä. Lapseni kuitenkin sairastui myöhemmin kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön, ja hänellä on myös ADHD. Muilla lapsilla ei vastaavaa ole. Lapseni on 22-v nyt. Eihän sille mitään voi, jos ei pysty syömään raskaana, kuten en minäkään silloin paljoa. Mutta tarkoituksella ei raskaana pidä laihduttaa. Syökää terveellistä ruokaa ja pitäkää kiinni vitamiinien saannista. 

[/quote]laihtumisestako muka kiinni? Eiköhän oo ihan muut asiat kyseessä..

Vierailija
5/10 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9:lle sen verran, että en oikein jaksa uskoa, että kukaan laihduttaa raskauden aikana tarkoituksella. Itse oli todella huonossa kunnossa ekat 6kk ja useasti nesteytyksessä, oksennusta tuli yötä päivää ja saattoi mennä päiviä, että kaikki ruoka tuli ulos. olen normaalipainoinen ja se 10kg tosiaan lähti tästä syystä ekan 6kk aikana. neuvolassa tätä asiaa puhuttiin ja lääkärin mukaan huolta ei ole, jos paino ei tipu dramaattisesti tyyliin -20kg tai jos äiti ei valmiiksi ole alipainoinen. lapsi ottaa aina omansa ja äiti on se joka kärsii. se, että lapsesi on adhd jne. ei todellakaan johdu siitä, että tulit synnäriltä 1,5kg kevyempänä. tiedän monia äitejä, jotka ovat tulleet synnäriltä lähtöpainonsa tienoilla olevan painon kanssa ja lapsilla ei ole mitään hätää. Itselläni on ultrattu nyt useaan otteeseen raskauden aikana ja lapsi on kehittynyt ihan oppikirjan mukaan, vaikka minulla on hiukan paino pudonnut. 

7

Vierailija
6/10 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, minulle kävi sama. Joillain alkuraskaudesta paino laskee, toisilla nousee. Ainakin minulle neuvolassa sanottiin että normaalia eikä kannata huolehtia vielä painon noususta... 

Vierailija
7/10 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös laski paino koko alkuraskauden pahoinvoinnin ajan. Sitten lihoin 20-25 kiloa. Laihduin takaisin imetysaikana, mutta arvet jäi muistoksi.

Vierailija
8/10 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noilla viikoilla vielä tarvitsekaan nousta. Ei hätää, kyllä vielä ehdit moneen otteeseen murehtia kuinka paljon sitä painoa kertyykään :)

Vierailija
9/10 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 13:53"]Ei noilla viikoilla vielä tarvitsekaan nousta. Ei hätää, kyllä vielä ehdit moneen otteeseen murehtia kuinka paljon sitä painoa kertyykään :)

[/quote]

Laihduin esikoistaniki odottaessa vasta viikon 30 jälkeen tuli pari kiloa painoa, mutta nekin lähti synnytyksessä. Pääsin kyllä raskaudrn jälkeen takaisin normaaliin painoon, enkä jäänyt alipainoiseksi, toivottavasti näin,myös tällä kertaa.

Vierailija
10/10 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 13:53"]Ei noilla viikoilla vielä tarvitsekaan nousta. Ei hätää, kyllä vielä ehdit moneen otteeseen murehtia kuinka paljon sitä painoa kertyykään :)

[/quote]

Laihduin esikoistaniki odottaessa vasta viikon 30 jälkeen tuli pari kiloa painoa, mutta nekin lähti synnytyksessä. Pääsin kyllä raskaudrn jälkeen takaisin normaaliin painoon, enkä jäänyt alipainoiseksi, toivottavasti näin,myös tällä kertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi