Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kierukka ilmaiseksi synnytyksen jälkeen - kuinka pitkään?

Vierailija
02.08.2014 |

Synnytin noin neljä kuukautta sitten ja minulle suositeltiin kierukkaa ehkäisyyn. Suunnittelinkin sen ottavani, mutta mietin että onko tuolle ilmaisuudelle jokin takaraja vai saako sen aina ilmaiseksi (sen ensimmäisen siis)?

Seksielämäni on nyt täysin olematonta joten siksi en ole kierukkaa vielä hankkinut.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina jos muuttaa saa taas kerran uuden. Jos siis kunta ylipäätään maksaa. Just lääkäri sanoi et saa ilmaisen hirmonikierukan kun en ole tässä kunnassa saanut.

Vierailija
2/9 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei muuttaessa saa :D Ensimmäinen ehkäisy synnytyksen jälkeen on ilmainen joissain kunnissa. Vuosi on meillä neuvolassa takaraja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä raja on puoli vuotta, ja ilmaiseksi saa vain kuparikierukan, ei hormonikierukkaa.

Vierailija
4/9 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole ilmainen kertaakaan.

Vierailija
5/9 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkitarkastuksen lääkäri kyllä sanoi ensimmäisen kierukan (en tiedä tarkoittiko synnyttäneelle vai yleensäkin) olevan ilmainen. Ap

Vierailija
6/9 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäisille taitaa joskus järjestyä ilmainen ehkäisy. Täysi-ikäinen maksaa ehkäisynsä itse.

Vierailija
7/9 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ensimmäsen kierukan saa ilmaiseksi, eikä siihen mielestäni ole mitään takarajaa. Mulle laitettiin jälkitarkastuksessa.

Vierailija
8/9 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te olette käsittäneet väärin. Täällä kyllä laitettiin ilmaiseksi mutta sitten piti hakea reseptillä uusi tilalle. Sanottiin kyllä, että ei sen kiire ole mutta tuo neuvontapisteeseen kun ehtii. Kannattaa sanoa, että runsaisiin vuotoihin hakee, saa halvemmalla.

Vierailija
9/9 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä todella saa ensimmäisen kutakin ehkäisyvälinettä ilmaiseksi terveyskeskuksessa, ensimmäisen satsin pillereitä, ensimmäisen kierukan jne., joten kokeileminen on taloudellisesti riskitöntä. Näin ainakin muutama vuosi sitten, kun minulle kierukka laitettiin. Hyvä ja toimiva systeemi.