Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi 'the ammattikasvattaja' iski jälleen!

Vierailija
02.08.2014 |

Oon avautunut aikaisemminkin tästä anopistani joka on siis ammatiltaan lastentarhanopettaja. Auliisti antaa neuvoja sillointällöin jotka kyllä kuuntelen ja otan vastaan. Nyt uhmaikäinen vajaa neljävuotias lapseni oli illalla totaalisen väsynyt ilmeisesti sekoitti väsymyksessään kirjaimet E ja L. Kitisi siinä sitten että E on L sun muuta. Mitä tekee tämä lto? Alkaa vänkäämään että ei se ole e vaan l äänen noustessa falsettiin. Lapsi alkaa kitisemään kahta kauheammin että eiei ja vänkää omaa asiaansa. Mulle tämä on siis merkki siitä että lapsi on väsynyt ja huomio kiinnitetään muualle. Anoppi taasen alkaa hysteerisesti korottamaan ääntään että 'älä nyt aloita tuollaista kitinää, en leiki enää sun kanssa'. Lapsi siinä yrittää katsoa minuun ja selittää tätä omaa kantaansa..anoppi sanoo että ei kiinnosta. En leiki enää kun oot tollanen. Lapsi jo haukkoi henkeään ja huomasin että hän tunsi olonsa täysin väärinymmäretyksi. Koitin sitten mennä rauhoittelemaan ja kysymään niistä kirjaimistä että mikä oli mikä jne. Anoppi sanoi että älä nyt sano noin, lapsen pitää oppia! 

Siis mun mielestä aivan käsittämätöntä toimintaa ihmiseltä joka tituleeras itseään ammattikasvattajaksi! Että menee siihen lapsen tasolla ja rupeaa vänkäämään ja hokemaan että en leiki sun kanssa sä oot väärässä ei kiinnosta mitä puhut! Kun mulle tuli mieleen alkaa rauhallisesti selvittämään sitä että mikä mättää ja sitten viedä huomio pois kyseisestä asiasta koska se oli selvästi vain väsyneen lapsen juttuja.

tiedän sekava teksti mutta mua jäi niin häiritsemään tää. En siinä sitten tilanteen ollessa päällä halunnut alkaa anopin kanssa keskustelemaan mikä on mun kanta yms kun lapsi vaati kaiken huomion. Mutta pitäiskö tästä nyt puhua vielä vai ei?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että anoppikaan ei jaksa katsella sitä, kun lapsi saa aina tahtonsa perille vikisemällä ja kitisemällä ja siksi tuo kommentti ettei leiki, jos lapsi alkaa kitistä. Luultavasti anoppia ketutti kun tiesi, että muksu saa kitisemällä sinut taas pomppimaan mielensä mukaan.

Vierailija
22/26 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joo, voidaanhan me sopia että tuo E on L, ettei Mussu-Eeemelille tule suotta paha mieli kun on niin väsynytkin."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi toimi ihan oikein, jos ei leikitä "oikeiden sääntöjen mukaan", vaan aletaan vetää jotain ihan omaa kuviota, niin silloin leikki loppuu.

Vierailija
24/26 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi oli tuossa tilanteessa lapsen mummo eikä lastentarhanopettaja. Läheisissä ihmissuhteissa ammattiminä on poissa päältä ja ollaan ihan yhtä höhliä kuin ketkä tahansa mummot, vaarit, äidit ja isät.

Vierailija
25/26 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiesus teitä! Sain selvitettyä tilanteen niin että kitinä loppui ja silti e pysyi eenä ja l ällänä! Kuinka kauan teidän mielstä olisi ollut sopivas että 3v ja mummo kirkuvat yhteenääneen että minä olen oikeassa sinä et, tyhmä tyhmä, en leiki sun kanssa. Voin kertoa että mummeli oli tässä lapsellisempi kuin oma lapseni. Onneksi ette ole lähelläkään mun lapsiani, te joiden mielestä mummo kasvattaa hyvin lasta! Ap

Vierailija
26/26 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa äitikin jo raivota niin, ettei taida olla arvoitus mistä se raivoamisen malli on kotoisin. Mies valinnut äitiään muistuttavan puolison ja lapsikin muistuttaa äitiään ja isoäitiään. Kaikki huutavat pää punaisena. Onko tämä nyt sitä kuuluisaa temperamenttia?