Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa nyt, miten vaatekaappi pidetään järjestyksessä

Vierailija
24.07.2021 |

Terkuin se, jonka vaatekaappi on lähes aina sekaisin. Onkohan siellä jotenkin liikaa riepuja vai miksi se on aina heti myllätyn näköinen. Viikkaustaidoista ei pitäisi varsinaisesti kiinni, koska aika ajoin järjestelen sen uusiksi siisteihin pinoihin, mutta parissa päivässä se järjestys on menetetty, vaikka joka kerta lupailen mielessäni, että enää en sotke sitä. Olen kuitenkin jo yli kolmekymppinen nainen, niin kai mun pitäisi jo osata pitää vaatteet järjestyksessä kerran olen oppinut muutkin kotityöt tekemään.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lipasto johon vaatteet pystyviikataan.

Vierailija
22/35 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda hyllyt rekkiin ja henkareihin. Myös housut omaan housuhenkareihin. Ainoastaan paksut neuleet taitettuina jotteivat veny. Sukat, alusvaatteet sun muut omiin laatikkoihin vaikka sellaisten laatikonjakajien avulla. Vöille ja huiville myydään tuohon tarkoitukseen tehtyjä erityishenkareita tai voit laittaa koukut kaapin seinään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä, mikä tässä on ongelmana.

1. Laita vaatteet järjestykseen.

2. Älä sotke järjestystä.

Ei tarvii ylläpitää järjestystä, jos ei sotke.

Näinhän sen pitäisi olla, mutta ei jostain syystä kuitenkaan toteudu. -ap

Siis onko sulla joku pakonomainen tarve tietoisesti alkaa sotkemaan paikkoja?

Ei ole. -ap

Vaikea auttaa, kun et kerro miksi sotket kaappia ja millaisissa tilanteissa. Ei ne vaatteet itsestään ala liikkumaan.

Tämä. Kun puhtaat pyykit on viikattu, mytätäänkö ne jotenkuten valmiiksi liian täyteen kaappiin? Olen luullut, että kaikille olisi itsestään selvää, että vaikkapa t-paidoille, topeille ja pitkähihaisille trikoopaidoille on oma paikkansa, mutta kaikilla näin ei ole.

Toinen sotkemisen paikka on, kun otat vaatteita. Etkö näe missä hakemasi vaate on vai muutatko mieltä ja ryttäät toisen vaatteen miten sattuu? Laskosta vaatteet niin, että näet, mikä vaate on mikin.

Vierailija
24/35 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda harvemmin vaatteet

Vierailija
25/35 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyviikkaus ja loput henkariin.

Vierailija
26/35 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onmat pinoni menevät sekaisin, kun yritän kiireessä hakea jotain vaatetta. Ratkaisu: haeskele vaatteesi hyvissä ajoin, ja suorista pinot heti etsiskelyn jälkeen.

Vierailija
27/35 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.

Karsi pois kaikki turha. Jos silti on paljon tavaraa, niin laita talvi- ja kesävaatteet erikseen ja toiset aina varastossa.

2.

Mieti miten saat vaatteet helposti otettua kaapista, jos haluat juuri tietyn vaatteen. Pystyviikkaus laatikoihin ja hyllyille erilaisia koreja, joihin pystyviikkaat. Tai ripustat kaiken, jos kaapissa on paljon ripustustilaa.

3.

Mieti myös mitä säilytät missäkin, mitkä laatikossa, mitkä hyllyllä ja mitkä hengarissa, onko joku mikä toimii nyt tai mikä ei toimi. Mieti sitten esim. miksi sinulla mekot pysyvät hyvin paikoillaan, mutta villapaidat ovat heti sotkussa.

4.

Laita vaatteet aina takaisin kaappiin pesusta viikattuna ja omille paikoilleen. Ota hylly puolipitoisille, viikkaa nekin.

5.

Mieti toimiiko sinulle kuitenkin siististi viikkaamisen sijaan se, että ostat koreja joihin ei näe, laitat lapun päälle "t-paidat" ja heität paidat vaan koriin? Siinä ei ole mitään pahaa, jos tunnistaa, ettei vaan ole ihminen jota kiinnostaa viettää elämänsä viikaten vaatteita. Näin kaappi on kuitenkin järjestyksessä, löydät housut, sukat, mekot ja t-paidat helposti omista koreistaan ja kaappi näyttää siistiltä korien ansiosta. Toki näin voi tulla enemmän tarvetta silittää vaatteita, mutta kumpi sinusta tuntuu helpommalta.

Vierailija
28/35 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä ole ekologisuuden kanssa mitään tekemistä jos heittää pois paidan aina kun hankkii uuden. Vanhan voi heittää pois kun sitä ei voi enää käyttää. Vaate kierrätykseen.

Vierailija
29/35 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä. Ja jep, se taitaa olla ydinongelma, että vaatteita on liikaa ja mulla ei kai riitä sitten muka aikaa ja kärsivällisyyttä siihen, että laittaisin ne aina uudestaan siististi, jos pengon niitä pinoja.

Vierailija
30/35 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konmari. Muut ohjeet turhia.

Vierailija
31/35 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyviikkaus esim elfa-koreihin.

Vierailija
32/35 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet voi rullata ja sitten pinota hyllyille päällekkäin. Sieltä pinon välistä kun vetää vaatteen, muut eivät sotkeudu. Marie Kondolla on muitakin hyviä viikkausvinkkejä.

Vierailija
33/35 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaikki vaatteet nykyään vaatetangoilla henkareissa.

Tai no yksi lipasto on, siellä on yhdessä laatikossa alushousut/rintaliivit, toisessa sukat/sukkahousut, kolmannessa alustopit/sekalaisia muita juttuja kuten pari alushametta, ja neljännessä laatikossa farkkuja.

Minulla on paljon vaatetta, mutta en sanoisi että liikaa, tarpeita vaan on niin erilaisia. Esim. "työvaatteet" ja "arkivaatteet", ja paljon myös "rantavaatetta" (normaalioloissa olen ulkomailla useamman viikon/vuosi ja en jaksa siellä pyykkäillä, niin pari mekkoa ei riitä) +päälle vielä juhlavaatteet, toppahousut sun muut.

Vierailija
34/35 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistä. Ja jep, se taitaa olla ydinongelma, että vaatteita on liikaa ja mulla ei kai riitä sitten muka aikaa ja kärsivällisyyttä siihen, että laittaisin ne aina uudestaan siististi, jos pengon niitä pinoja.

Jos kuitenkin jaksat pesusta viikata/ripustaa kaappiin, silloin pystyviikkaus ja ripustaminen ratkaisee ongelmat. Näin minulle ainakin kävi, ei taida olla enää yhtään hyllyä käytössä, kaikki vaatteet laatikoissa tai tangolla. Ja pysyvät järjestyksessä, kun ei tarvitse levittää koko pinoa saadakseen sen tietyn paidan. Sukat ja vastaavat ei viikattavat ovat koreissa.

Vierailija
35/35 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden pystyviikkaus. Sekä rankka karsinta. Niillä saa vaatekaapin pysymään siistinä aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä