Keitä nää Torin SUURmyyjät oikein on? Voitteko tulla selittämään?
oon vaan ihmetelly. Joillain on yli 500 tuotetta myytävänä, esim. naisten vaatteita, osa käytettyjä mutta osa aivan uusia, laput kiinni, ja melko paljon samaa kokoa, joten voin kuvitella että ovat ostaneet itseään varten, mutta sellaiset määrät myynnissä ettei mahdu minun ymmmärräykseen miten jollain voisi olla semmoset määrät t-paitaa kaapissaan tai edes varastossaan tai kenkiä...MISTÄ te ootte nää vaatteet ottaneet myyntiin? Kuolinpesien tavaroitako ne myy, ei sekään oikein selitä. Kengät kaikki saama kokoa...
Eikä ole mitään ammattikauppiaita, kuvat niin heikkotasoisia että ihmetyttää...
Esim. tässä https://www.tori.fi/koko_suomi?w=3&cg=0&ca=18&aid=60237
Kommentit (38)
Aivan kauheita paitoja myynnissä. Ei nuo mene eurollakaan kaupaksi. Miksi ei laita kierrätykseen tai Recciin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuon linkin perusteella näyttää kyllä ihan selkeältä omalta vanhalta tavaralta. Helposti sitä joku 1000 tavaraa löytyy kodista kuin kodista myytäväksi jos on esim muuttamassa pienempään, laihtunut paljon, ollut shoppailijahamsteri, omainen kuollut yllättäen. Ei pidä ketään leimata varkaaksi tai jälleenmyyjäksi etenkään tuollaisten ilmoitusten mukaan kun suurin osa näkyy olevan 1€/kpl. Minullakin on liki 1000 ilmoitusta huutonetissä ja ihan omaa rahalla ostettua tavaraa myyn koska olen muuttamassa pienempään asuntoon. Joitakin tavaroita on myös vanhemmiltani jotka ovat yli 80v ja omilta lapsiltani myynnissä.
Mitä tahtia saat mitään kaupaksi? Montako euroa /vko n keskimäärin?
Mun mielikuva vaan on, että Suomi on niin pullollaan tavaraa, että niistä 1000 mistä joku on valmis luopumaan 995 on sellaisia, mitä kukaan ei kyllä kotiinsa halua?
Noin 100-200€/kk tulee myyntejä, plus sitten osa facessa ja torissa myytyjä. Hidasta on mutta olen kärsivällinen, kaikki ehjä menee kaupaksi. Muutaman vuoden sisään olen saanut myytyä noin 5000€:lla omaa tavaraa josta kaikki sanoivat pilkkanauraen että eihän noista kukaan maksa mitään, vie kaatopaikalle.
Tuo Marimekko ihminen voi olla joku joka tekee yhteistyötä (tavalla tai toisella) Marimekon kanssa, ja saa satsin vaatteita joita käyttää jossain (kuvaa itseää ne päällä someen/käyttää lehden tmv. kuvauksissa/käyttää jossain tilaisuudessa tai juhlissa) ja myy pois käytön jälkeen (ei välttämättä pidä ko. vaatteista tmv.)
Kuolinpesiä? Ainakin täällä päin olen nähnyt ihan selkeitä kuolinpesiä myynnissä, joissa myydään kaikki sängyn rungosta astioihin ja viherkasveihin. Aika useasti näillä on ollut myynnissä myös paljon vaatteita ja asusteita. Jos asunnon tyhjentämisellä ei ole kiire, on tuokin tapa sekä tehdä surutyötä että mahdollisesti saada jotain pikkurahaa periaatteessa arvottomista vaatteista tms. Lisäksi välttyy itse hävittämisen vaivalta, jos joku noutaa tavarat ovelta.
Ja nyt kun tuon linkin avasin, niin juuri vastaavia sekalaisia tavaroita näyttää myös hänellä olevan myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuon linkin perusteella näyttää kyllä ihan selkeältä omalta vanhalta tavaralta. Helposti sitä joku 1000 tavaraa löytyy kodista kuin kodista myytäväksi jos on esim muuttamassa pienempään, laihtunut paljon, ollut shoppailijahamsteri, omainen kuollut yllättäen. Ei pidä ketään leimata varkaaksi tai jälleenmyyjäksi etenkään tuollaisten ilmoitusten mukaan kun suurin osa näkyy olevan 1€/kpl. Minullakin on liki 1000 ilmoitusta huutonetissä ja ihan omaa rahalla ostettua tavaraa myyn koska olen muuttamassa pienempään asuntoon. Joitakin tavaroita on myös vanhemmiltani jotka ovat yli 80v ja omilta lapsiltani myynnissä.
Mun mielikuva vaan on, että Suomi on niin pullollaan tavaraa, että niistä 1000 mistä joku on valmis luopumaan 995 on sellaisia, mitä kukaan ei kyllä kotiinsa halua?
Noin 100-200€/kk tulee myyntejä, plus sitten osa facessa ja torissa myytyjä. Hidasta on mutta olen kärsivällinen, kaikki ehjä menee kaupaksi. Muutaman vuoden sisään olen saanut myytyä noin 5000€:lla omaa tavaraa josta kaikki sanoivat pilkkanauraen että eihän noista kukaan maksa mitään, vie kaatopaikalle.
Ok, no ihan kiva lisä kassaan varmasti, jos on yltäkylläisesti aikaa pelata noitten myyntijuttujen , lähettämisen ja noutojen sopimusten kanssa.
niin mutta miten joku jaksaisi kauhtuneita harmaita paitoja myydä parilla eurolla jotka on kuolinpesästä? me veimme mummon tällaiset paidat heti tekstiilikierrätykseen.. ei mikään järki myydä :D
Vierailija kirjoitti:
Persaukiset kateellisena huutaa kun joillakin on varaa ostaa enemmän ja jää käyttämättä. Halutaan saada kahdella eurolla monen kympin Marimekko ja kun ei myyjä taivu niin valitetaan kuinka jollakin niin paljon myynnissä.
Osta se johon on varaa, se 20 kertaa pesty rytky.
OMG vai persaukiset kateellisina 😂
Mä luulen, että suurimmat persaukiset on ne, joilla ei ole mitään ostokontrollia, vaan ostelevat kaikkea kivaa, mikä sitten jää käyttämättä, ja mitä sitten persaukisina yrittävät ylihintaan tori.fissä "en tingi" -myydä, että saisivat Klarnan laskun maksettua ennen ulosottoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisilla "pipo 1€", "vähän käytetty kauha 50snt"??
Vit*u ootte tyhmiä, ne on trokareita
Vierailija kirjoitti:
Vit*u ootte tyhmiä, ne on trokareita
Höps, ei oo, jos myy eteenpäin uutta vaatetta 3 eurolla...
Porin alueella vuosikaudet eräs nainen myynyt ties mitä roskaa. Aina lähes tuhat ilmoitusta ja etusivu täynnä tätä törkyä. Kymmeniä settejä esim. nappeja. Seppälän vanhoja kulahtaneita vaatteita. Kuvat epäselviä ja tärähtäneitä. Ilmoitukset hän uusii sitkeästi kuukaudesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että ostavat jotain konkurssipesiä nettihuutokaupoista
Kauhee duuni myydä eteenpäin, kun eikös muutenkin vanha tavara mee huonosti kaupaksi?
Konkurssipesät myy käyttämätöntä tavaraa
Minä olen yjsi tällainen. Kärsin aiemmin ostoriippuvaisuudesta. Nyt jäin työttömäksi ja myyn kaappeja tyhjäksi. Vaatteita on 13 ikea kassia ja muut päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama,ihmetuttää yksi joka myy uusia Henkkamaukan lastenvaatteita.Sellaia joita saa vain verkkokaupasta.
voisko olla kaupan omistaja joka myy pois palautetut, pikkuvikaiset, asiakkaalla kotona kerran päällä käyneet?
Iso kv ketju niin tuskin olisi laillista / sallittua. Eka mikä tuli itselle mieleen oli se että mies maksaa kortilla vaatteet lapsille ja rouva tienaa itselleen rahaa kun myy osan pois (miehen tietämättä siis)... Tosin ostaako noita kukaan kun samat saa kaupasta palautusoikeudella (ja monesti ilman postikulujakin)?
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei kai se ole laillista! Viittaan tuohon edelliseen, joka ehdotti että myytävät esim. Marimekon tuotteet olisivat asiakaspalautuksia.
Tällaisena Tytti Yli-Viikarin aikakautena, jokainen verottomana siirtyvä euro on ihan ok minulle.
Vierailija kirjoitti:
Tämä Jyväskylän myyjä pitää vielä sut korkeita hintoja, ja ilmoittaa ettei tingi
Joo. aiemmin oli, että "en tinki". Joku varmaan huomautti.