Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

scholl paristokäyttöinen jalkaraspi kokemuksia??

Vierailija
01.08.2014 |

Kellään kokemusta Schollin Velvet Smooth jalkaraspista?:) toimii siis paristoilla. Inhottaa raspata kuivia kantapäitä normaalilla raspilla..

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlistä sai samanlaisen vehkeen tällä viikolla 12e. ostin..

Vierailija
22/39 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 13:40"]

Jalkahoitajan näkökulma; raspaaminen kiihdyttää niiden kovettumien kasvua ja syntyä entisestään. Siksi jalkahoitajakaan (ainakaan pätevä) ei poista niitä muutosia poralla vaan veitsellä. Toki tosi kovettuneita kantapäitä voi tuolla raspilla pyyhkäistä muutaman vedon tyyliin kerran viikossa ja sit rasvaus. Jalkojen rasvaaminen kerran päivässä, hyvät kengät ja sukat ennaltaehkäisee kovettumia. :)

[/quote]

Mistä iho erottaa sen, käytetäänkö raspia vai veistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mainittu jalkahöylä/veitsi on kyllä kaikkein paras.

Vaikuttaa aluksi lähes pelottavalta vehkeeltä, mutta on tosi helppokäyttöinen.

Itse en saisi ilman ko.höylää jalkojani kuntoon, ehdoton kapistus.

Vierailija
24/39 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 17:10"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 13:40"]

Jalkahoitajan näkökulma; raspaaminen kiihdyttää niiden kovettumien kasvua ja syntyä entisestään. Siksi jalkahoitajakaan (ainakaan pätevä) ei poista niitä muutosia poralla vaan veitsellä. Toki tosi kovettuneita kantapäitä voi tuolla raspilla pyyhkäistä muutaman vedon tyyliin kerran viikossa ja sit rasvaus. Jalkojen rasvaaminen kerran päivässä, hyvät kengät ja sukat ennaltaehkäisee kovettumia. :)

[/quote]

Mistä iho erottaa sen, käytetäänkö raspia vai veistä?

[/quote]

Raspi on mekaanista hankausta, juuri siinä piilee koko kovettuman synty. Kirurgin veitsi ei todellakaan hankaa, vaan poistaa sen liikasarveistuman ILMAN sitä hankausta. 

Vierailija
25/39 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 15:13"]

MInunkin jaloilleni uuvuttavan tehoton kone. Kantapäissä on toisinaan verinahkaan ulottuvia halkeamia ja ne vuotavat verta. Iho paksuuntuu ja sarveistuu niin, että paksahtaa lopulta halki. Olen kokeillut hoitamiseen ihan kaiken Schollin halkeamavoiteesta suolavesikylpyihin, hiivasienilääkkeestä kymmeniin salvoihin. Paras on ehkä geelisukan ja kosteusvoiteen yhdistelmä.

Käyn ajoittain jalkahoitajalla hoidattamassa jalat ja poistattamassa kuivan ihon, ehkä tuolla Schollilla voisi ylläpitää sitä pehmeyttä. Veista ja raspia hänkin käyttää, ihan ihme myytti tuo ettei niitä saisi jaloille näyttääkään :O

Olen täysin samaa mieltä kuin no:20. Turha ostos, joka vain pölyttää ihoa ympäriinsä.

[/quote]

Raspia ei suositella jatkuvaan, päivittäiseen käyttöön. Se vain pahentaa niitä kovettuma-alueita, kun iho yrittää parhaansa mukaan suojautua siltä hankaukselta ja tekee kiihdyttää liikasarveistuman muodostamista. Raspi ei ole siis kielletty. Yleensä jalkahoitaja työskentelee kyllä veitsen ja jalkaporan kanssa, kosmetologit käyttävät enemmän raspia. Pora on toki myös mekaanista hankausta ja siksi ne kovettumat poistetaan veitsellä ja viimeistely tehdään poralla ( ja sun kohdalla on tehty raspilla).

Vierailija
26/39 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin joululahjaksi paristokäyttöisen jalkaraspin. Olisiko apteekeissa hyviä myynnissä?

Vierailija
27/39 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lakkas toimimasta ekalla käyttökerralla Schollin paristoraspi, sain joululahjaksi;)

Vierailija
28/39 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sholl Velvet smooth on aivan turha ostos. Tavallinen jalkahöylä on jopa tehokkaampi. Jalkahoitaja parempi, mutta heille ei saa aikoja kuin vasta kuukaisien päästä.

Vierailija
29/39 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkasen pintaa pölisyttää ainakin paljon juoksevan kovissa kantapäissä. Höylä, joka vuolee parkkiintuneen ihokerroksen pois, on tosiaan paljon parempi.

Vierailija
30/39 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kummaa kritiikkiä taas kyynikoilta niinkun aina näillä palstoilla. Varmaan kyllä toimivat luomukonstit paremmin, mutta kyllä Mineas on ainakin minulla toiminut, kunhan ei liian usein käytä..raspaustahan suositellaan 4 viikon välein..kovettumia tulee osalle, osalle ei. Jos vaikka juoksee aktiivisesti. Kukin tyylillään ja jos koneen kokee käytännölliseksi, mikä siinä? On se käsin raspaaminenkin hieman puuduttavaa.

Vierailija
31/39 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehes varmaan tekee töitä..

Vierailija
32/39 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen k.o. laitetta, mutta mitä enempi rasvaat, raspaat sen enempi sitä saat tehdä.

Pidän sukkia jalassa ,joten koen rasvauksen 2 krt / vk riittävän - raspaan turkoosillani krt kk n.

Vierailija
33/39 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän ensin jalkahöylää ja sen päälle tuota raspia. Nyt kun rasvaan aina pesun jälkeen, niin raspaus on jäänyt n. 4xv kun ennen piti kerran kuussa hoitaa tuo homma.

Vierailija
34/39 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin siihen vahingossa ylitehokkaan pariston ja nyt vasen jalka on lyhempi kuin oikea :(

Vierailija
35/39 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella tyytyväinen. Käyn silti edelleen jalkojenhoitajalla kuuden viikon välein, mutta hän pääsee nykyään aika helpolla :)

Vierailija
36/39 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla hyvin toiminut pari vuotta. Lähinnä talvisin joudun käyttämään kun iho kuivuu muutenkin talvella ja kantapäät kovettuu. Kerran tai pari kertaa viikossa käyttänyt ja rasvannut käytön jälkeen. Ei ole ainakaan mulla mitenkään "nopeammin" alkanut kantapäät kovettumaan tai että pitäisi useammin raspata. Mulla kuitenkin välillä tosi huonossa kunnossa kantapäät niin parin käyttökerran jälkeen on jo melkein normaalit :) Suosittelen

Vierailija
37/39 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi suositella. Ostin vuodenvaihteessa, muutaman kerran käyttänyt ja liian kova käsittely. Kantapäät verillä ilmeisesti kiitos tän raspin... Älkää tehkö samaa mokaa, sattuu :(

Vierailija
38/39 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en tätä suosittele. Tyhmänä ostin ja sain aikaan sen kovettumisen kiihtymisen. Nyt sit hoidellaan tolla laitteella tehtyjä vahinkoja - ehkä ens vuonna ollaan tilanteessa, jossa oltiin ennen tätä konetta.

Vierailija
39/39 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä täysin tehoton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi