Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAKUISTEN LAUANTAIaatokset !!!!

26.08.2006 |

Kerrankin pääsen aloittamaan pinoa, tarinaa kohta lisää...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin olen lauantaiaamuna koneella tähän aikaan. Muu perhe vielä nukkuu. Nukun yöt kyllä ihan kohtuullisesti, mutta sisäinen herätyskello alkaa piristä nykyisin tuossa 5.30 maissa ja olen pirteä kuin peipponen.

Eilen juttelitte hankinnoista. Meillä vielä hankkimatta tuplarattaat ja kaikki kotihommat tekemättä Vauvaan liittyen (eli vaatteiden pesu, sängyn laitto jne). Sen sijaan tuon esikoisen " hankintoihin" olen panostanut kovasti viime aikoina ;-) Maalattiin huone uusiksi, hankin aivan ihanan keijukirjakaapin, uuden maton jne. Toteutan varmaan nyt omaa prinsessaunelmaani, kun tiedän, että tämä lokatulokas poika.

Ajattelin hoitaa vauvan hankinnat kuntoon sitten mammaloman alussa, jotenkin synnytys on vielä itselleni NIIN kaukainen ajatus... ja töitäkin jäljellä vielä se 17 päivää (huoh, syvä huokaus).

Hei, täällä ooli monta jotka hankkimassa X adventure Twincot . Joko olette hankintanne tehneet ja mistä kaupasta? Ainakin Lastenturvassa Vantaalla näytti olevan.

TYÖNTEOSTA: Coeko se jossain pinossa kertoi tekevänsä töitä kannettavalla sängystä maaten. MInullakin on töissä kannettava ja mietinm, jos tekisin loppuaikana töitä jo enemmän etänä. Mutta eikö kone paina sun masua? Minä en ainakaan tunnu löytävän oikein sopivaa asentoa sängyllä maatessa.

Minä taidan kuulua nyt tällä hetkellä niihin odottajiin, joilla ei vaivoja.. Työnteosta aiheutuvaa väsymystä kun ei voi laskea mukaan. Flunssa on toki vienyt voimia, mutta kun tästä taas tokenen, niin enpä voi valittaa. Hurjaa, miten raskaudet menevätkin niin eri tavalla ja kuten täälläkin on nähty, olotila voi muuttua hetkessä ja lähtö äitipolille tai jopa synnärille tulla anytime jo näillä viikoilla.

AURINKOA (taas se kuitenkin paistaa tänäänkin, ainakin näin aamuvarhaan täällä HEsassa) kaikkien viikonloppuun ja PALJON POSITIIVISIA AJATUKSIA lähetän minä !

Jolla rv 32+3 Jolla@:

Kerrankin pääsen aloittamaan pinoa, tarinaa kohta lisää...

Vierailija
2/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, vaikka joka rööri tuntuukin olevan tukossa ja kurkku kauheassa kunnossa, niin nukuinpa yöni pitkästä aikaa hyvin! Kahdesti kävin vessassa, mutta lapset ei herättäneet kertaakaan ja sain unen heti uudestaan. Jes!

TUPLISTA: Minäkin tässä oon koko ajan enempi alkanu miettimään, että meneeköhän se vauveli ihan vaan pakkauksen pussissa vai pitäsköhän kuitenki hankkia joku kantokoppa nuihin twinetteihin.. Aion kuitenkin kokeilla asiaa ja sitten vasta hankkia, jos näyttää tarvetta olevan. Nuo on kuitenki suht kapeat rattaat, joten mitään isoa kantokassia niihin ei voi laittaa.

(.) Vauveli melskaa kovasti ja olo on erittäin hyvä ellei täydellinen ;) No, eilen pikkasen sain vihiä liitoskivuista, kun olin koko päivän liikkeellä, mutta ei todellakaan olleet MITÄÄN siihen verrattuna, mitä noita tyttöjä odottaessa on ollut. Autossa oló aiheuttaa kyllä supistuksia, mutta eipä nuo tässä vaiheessa enää kovin vaarallisia ole, kun satunnaisesti kuitenki vaan tulevat.

VAATTEISTA; Minä oon varmaan ainoa kummajainen, joka ei aio pestä niitä etukäteen. Tai no, uusista pesen ne, jotka selvästi haisee " tärkille" , mutta esim. päälyvaatteita (jotka ei tuu ihoa vasten) en koskaan pese ennen käyttöönottoa. Ja sitten nuo vaatteet, mitkä on kuopukselle menny aikanaan pieneksi, on silloin pesty ennen laatikkoon laittamista niin en vaan näe mitään syytä miksi ne pitäs nyt uudelleen pestä. Silittäny en oo ikinä mitään vauvan vaatteita. Muutenkaan minä en oo koskaan oikein " suojellu" sitä vastasyntynyttä normaalilta elämältä, eli siis me ollaan aina liikuttu jo ihan pienenki kans kaupoissa, kyläilty jne. Tutti voi pudota lattialle enkä sitä ole keittämään heti alkanut, vaan laittanu takasi suuhun. Samoin tuttipullojen keittämisen oon tehny kerran päivässä ja vain reilun kuukauden ajan. Mutta nämäkin on asioita, jotka jokainen tekee tyylillään. Jotenkin vaan ajattelen, että kun meillä on jo 3 isompaa " räkänokkaa" ja pojallakin ramppaa tässä kavereita päivittäin, niin vauva varmasti tulee saamaan oman osansa pöpöistä jokatapauksessa. Ja tuo ihohommankin on sellainen, että meillä on kaikki kolme lasta olleet tosi hyväihoisia, eli ihan normaalisti oon vaatteet vaan pessy (käytän kyllä enimmäkseen hajustamattomia pesuaineita).

Meillä ois tänään ohjelmassa lasten pikkuserkun 5-v synttärit. Väsyttää kyllä lähteä yksin noiden kolmen kakaran kans, mutta jospa sitä sen verran sais aikaseksi. Talo on taas ku pomminjäliltä, eli siivotakin ois pakko. Plääh..

Leppoisaa Lauantaita kuitenkin kaikille muille :D !

Mianni 32+0 (jihuu)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olikin taas tosi paljon juttua, mitenköhän muistaisi kommentoida kaikkea, mitä piti.

Peggy: Toivotaan, että sulla supparit ei oo aiheuttanut kohdunsuulla muutoksia! Mulla nuo sisätutkimukset ei ole aiheuttaneet kummassakaan raskaudessa mitään. Esikoisen odotusaikana mulla oli lääkärillä suppareitten takia sisätutkimus kahden viikon välein ja sitten jossain vaiheessa oli tarkastuksia myös äippäpolilla, jossa kyllä ultrattiin, mutta katsottiin se tilanne myös käsin. Mulla nää ei koskaan aiheuttaneet ylimääräisiä suppareita tai kohdunsuun avautumista, mutta toki tää varmaan vaihtelee henkilöittäin. Ehkä riippuu miten kypsiä paikat ovat.

Mianni: Mullekin on tullut tässä noitten aihe vapaa-kommenttien jälkeen sellainen olo, että kuinkahan moni tätä palstaa oikeen lukeekaan. Ihan hirvittää sikäli, kun tulee tänne kirjoitettua aika avoimesti omia juttuja. Mä luulen kanssa, että mut on todella helppo tunnistaa täältä.

Coe: Voi hitsi noita lisenssijuttuja! Tosi turhauttavan kuulosta, kun ei pääse etenemään työssä. Muuten musta kyllä kuulostaa, että sulla on koko homma huomattavasti pidemmällä kuin mulla. Mä olen ihan paniikissa ton teorian kanssa, kun ei siitä tahdo tulla mitään järkevää. Meidän laitoksella on vähän turhan korkea vaatimustaso ja nyt odottelen pelokkaana proffan kommenttia mun työhön. Ja siis ei mulla tänään mitään vapaapäivää ole, nyyh! Tosin teen vain puolikkaan päivän ja sitten lähden kotiin :)

Omassa navassa ei mitään kummempaa. Edelleen vauveli liikkuu tositosi paljon! Eilen tunsin varpaat tuosta vatsanahan läpi, kyllä oli liikuttavaa. Yöt mulla menee hyvin, kerran joudun käymään vessassa. Se, mikä on ärsyttävää, niin herään joka aamu noin kuudelta ja sitten en saa unta enää ennen kellonsoittoa, tai sitten ehdin juuri hetkeksi nukahtaa. Mä siis inhoan aamuheräämistä, että en tajua mikä aamuvirkku musta on oikein tullut.

Nyt mun täytyy jatkaa hommia. Lähdetään tänään Poriin mun äidille, kivaa! Saa vähän apua tuohon esikoisen hoitoon ja valmiit ruuat pöytään. Kyllä on ihanaa hemmottelua luvassa ;)

S-I ja LumikukkaToivoKerttuli 34+4

Vierailija
4/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli MaryJ mietti kanssa synnärin tutustumiskäyntiä. Me ollaan menossa tutustumaan, vaikka olenkin siellä samassa sairaalassa synnyttänyt esikoiseni pari vuotta sitten. Laitoin meiliä sinne ja toivottivat tervetulleeksi. Ainakin taysissa näitä tutustumiskäyntejä on 2 kertaa viikossa ja ne on nimenomaan tarkoitettu uudelleensynnyttäjille. Saa kuulla sairaalan käytännöistä yms. Mua esmes kiinnostaa tosi paljon, että onko mahdollista ponnistaa jakkaralla, vaikka ottaisikin puudutteen. Näitä ei sitten jaksa välttämättä selvitellä synnytyksen hetkellä. Luulen, että käynnistä on hyötyä, toivotaan niin.

S-I

Vierailija
5/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tänään eka äitiyslomapäivä :) Mahtava fiilis!! Ehkä ehdin täälläkin vähän useammin vierailemaan... Näin esikoista odottaessa olen tehnyt pitkän listan asioista mitkä yritän hoitaa ennen vauvan syntymää, mutta ensiksi nautin vain vapaista ja näen kavereita. Luulen, että siivoamaan ehdin vielä liian monta kertaa synnytystä käynnisteltäessä ;)

Raskaus on sujunut hyvin, ei mitään poikkeavaa. Työtehtäviä helpotettiin viimeisen kahden viikon aikana, jonka seurauksena supistuksetkin ovat vähentyneet selkeästi :/ Nyt kun siitä sais alkaa tulla!

S-I: Puudutuksen jälkeen on mahdollista ponnistaa jakkaralla, riippuu tosin vähän ajankohdasta milloin sen on saanut eli kuinka hyvin jalat kantaa jne. Yleensä vaan äidit tahtoo jäädä puudutteen jälkeen sänkyyn lepäämään ja ponnistusasento jää automaattisesti puoli-istuvaksi.

A & Kirppu h34+2

Vierailija
6/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mun eilisiltainen ja tämänaamuinen lenkki on mennyt pieleen, kun se ihanaakin ihanampi AAMUKASTE on ollut poissa ja raikkaus sen myötä eli ilma on ollut kuin lehmänmaitoa.. Ei ollenkaan virkistävää.

Masuun ei uutta, hiukka liitoskipuja, aika niukasti potkuja muutama järisyttävää monotusta lukuunottamatta.

HUOLEHAIHE: Mua on nyt tosissaan ruvennut pelottamaan/jännittämään, että onko se meidän vauva tosi iso. Vertailin eilen siellä TEKAY:n sivuilla noita käyriä ja jos raskaus ei ole pidemmällä niin vauvahan on ollut oikein reippaasti käyrien yläpuolella jo silloin vkolla 27. Eikä kukaan ole laittanut mihinkään sokerirasitukseen kun " oma paino ei ole noussut hälyttävästi" . Netistä silti luin, että vauvan iso koko on jo pelkästään syy sokerirasituskokeeseen vaikka äiti olisi kuinka hoikka jne. Ensi viikolla onneksi lääkäri mutta tuskaa meinaa olla odottaminen..

Voikohan vauvat ottaa masussa kasvuspurtteja eli kasvaa yhtäkkiä enemmän ja se vääristäisi käyriä hetkeksi ja sitten kasvu tasoittuisi tai vaikka hidastuisi normaalikäyrille...? Pahoittelen skitsoamista, mutta tosiaan toivon koko sydämestäni alatiesynnytystä ja ajatus isosta vauvasta pelottaa tosissaan.

Nyt lähdetään ulos, mukavaa viikonloopua!

Nazu ja pikkukakkonen rv 34+5

Vierailija
7/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mä tässä yritän vaan sulkea pois juttuja, jotka estäisi jakkaran käytön. Esikoisen synnytyksessä en päässyt jakkaralle, koska olin ensisynnyttäjä. En siis tiedä, mikä oli todellinen syy... No, ei se jakkara nyt mulle niin tärkeä ole, mutta kunhan haluaisin kokeilla sitä kun viimeksi jakkaran evääminen jäi vaivaamaan. Ja epiduraalia en haluisi sen takia, että ainakin viimeksi se käynnisti semmoisten toimenpiteitten sarjan, että en haluaisi niitä kokea uudestaan. Mutta avoimin mielin lähden synnyttämään, toivon ettei puudutteita ainakaan tarjottaisi. Itse sitten pyydän tarvittaessa.

Vierailija
8/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUPPARIT on tehneet paluuta tännekin, vitsi kun jo ajattelin että ne meni pois yhden vkln jälkeen :( Eilen illalla tuli n. 5 kpl, sehän olis ihan kiva määrä yhteen iltaan eikä hätää, mutta inhottavaa kun tänä aamuna on mahaa särkenyt niin ettei oikein kunnolla kärsi istua tai seistä :( Sellasta inhottavaa mahakivun ja menkkakivun välistä särkyä. Tässä makuuasennossa ei tunnu pahalta onneksi.

Samalla tuli vastattua kun PEGGY eilen kyselit asiaa... oisin vielä päässyt vastaamaan iltapäivästä että ei oo supistuksia mutta täälä ne nyt taas sitten on. Ei huoleta vauvan puolesta kun viimeksikään ei mitään tapahtunut ja nyt on paljon vähempi, mutta tuo särky on inhottavaa!!!

JOLLA: Hyvä kysymys toi että eikö kone paina... ei paina, enkä tajua miten :) Tai ehkä se johtuu siitä että mun lantio on levinnyt aivan sairaan leveäksi ja vauva katoaa sinne sisään?? Kun tässä makaa niin ei tule maha yhtään edes tielle, hyvä kun näkyy pieni kumpu.

IIRIS: Enpä päässy eilen lopulta sitten yhtään eteenpäin :( Lisenssin tilasto-ohjelmaan saan vasta maanantaina eikä tosiaan yhtään napannut tehdä mitään muuta kun olin orientoitunut niitä tilastoja katsomaan. Mies downloadasi netistä jonkun hakkeroidun SPSS:n vanhemmasta versiosta (kivaa tukea gradunteolle! :D), katson nyt tänään jos saisin noita tiedostoja sillä sitten auki. Jos en saa niin pakko kyllä ruveta tekemään jotain muuta. Pitäisi laskea aineiston tunnuslukuja.

Ja mä oon kanssa ihmetellyt, että miten mulla muka tuntuu homma olevan niin pitkällä! No toisaalta olenhan minä 2 v sitä teoriapuolta tehnytkin... :) Mutta silti jotenkin ahdistaa, kun tuntu

u että olen tehnyt to-del-la vähän töitä gradun eteen yhteensä ja muka silti olen niin lähellä valmista?! Musta tuntuu että jossain kohdassa tää yhtälö ei millään täsmää, en vaan keksi että missä kohdassa menee mistiin.

SYNNYTYSASENNOSTA oli puhe: Muakin on alkanut vähän mietityttää. Esikoisen ponnistusvaihe kesti 8 min joten hyvin meni, ponnistin puoli-istuvassa asennossa. Olin halunnutkin sitä, koska mies pystyi siinä olemaan tukena ja tiesin että siinä en väsähdä. Oon kuitenkin nyt miettinyt, että pystyasennossa (jakkaralla tai polvillaan, jopa seisten) vauva tulisi nopeammin maailmaan kun painovoima auttaa. Ehkä ajattelen sitä kuitenkin siellä sairaalassa sitten, vaikuttaahan siihen just sekin että jos on puudutusta niin miltä fyysisesti tuntuu. Viimeksi mua ainakin arvelutti jotenkin lähteä liikkeelle, pelkäsin että jalat menee alta vaikka ihan hyvin olis varmaan pysynytkin pystyssä.

Nyt mä alan tehdä jotain sen gradun eteen, kun mies on kotona ja hoitaa muksua eikä mahaa särje... ainakaan nyt. Tekee muuten aivan hirveästi mieli kiinalaista ruokaa, mistähän sitä saisi tänään syödäkseen, nam :)

Hyvää vapaapäivää sitä viettäville ja työn iloa ainakin Iirikselle!!!

Coe rv 31+6

Vierailija
9/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohon ensari jakkaralla -juttuun vaikuttaa sairaalan/kätilönkin tavat. Toiset suosittelee enemmän ja toiset pelkää, että siinä repeää pahemmin, kun tukeminen ei ole niin helppoa ja vauva saattaa helpommin tulla " vauhdilla" . Sinänsä mitään estettä ei ole, ettei ensari voisi siinä synnyttää.

Vierailija
10/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin mennä eilen illalla liian aikaisin nukkumaan, sillä alkuyöstä unta kyllä riitti normaaliin tapaan (eli vähän väliä heräillen:p), mutta joskus kahden-kolmen aikaan valvoin vaikka kuinka kauan. Piti nousta ylös sängystä ja syödä yksi jogurttikin ja loppuyön torkuinkin sohvalla. Sinänsä mitään vaivoja ei yöllä ollut, vatsa ei painanut tms. mutta uni ei vaan tullut. Tylsää, sillä aamulla olisi kyllä väsyttänyt:/Onneksi aurinko paistaa niin jaksaa mieli pysyä hyvänä aina päiväuniin saakka;)

Niin, mullakin on viime aikoina vissiin ollut vähän kivuliaampiakin supistuksia, ei riitä että vatsa kovettuu, vaan sitä jomottaa ja särkee. Ihan niin kuin COE kuvailia, koko vatsaan jotenkin sattuu ja se väsyy. Tai voihan se olla jotain kasvukipujakin, en tiedä. Kokemusta " oikeista" suppareista mulla kun ei ole...Lisäksi esim eilen illalla oli taas alapäässä huippuinha tunne, viilteli ja väänteli oikein urakalla niin että joka toisella askeleella piti hypätä ilmaan ja äännellä;)

Nyt pihalle.

-L-

Vierailija
11/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun ei ollakaan pitkään aikaan kirjoiteltu seksielämästä ;))

No ei vais, vaan tuli mieleen, että onnistuuko teillä ne touhut vielä hyvin vai onko tullut jotain ongelmaa? Ja onko sitten jälkeenpäin mitään outoja tuntemuksia?

Mulla on jo usean viikon ajan ollut aina niiden touhujen jälkeen monta tuntia, joskus jopa vuorokauden sellainen todella inhottava paineentunne tuolla alapäässä. En oikeen osaa selittää, ei tunnu ihan samalta kuin loppuajalla vauvan pää, joka painaa vaan vähän erilainen on tuo tunne. Mutta jokatapauksessa inhottava ja häiritsee tosi paljon esim. istuessa.

Eli siis itse homma onnistuu ok, mutta ne jälkivaivat on niin inhat, että oon yrittäny jättää kerrat minimiin :)

Vierailija
12/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut mitään fiilistä aikoihin, niin meillä ei ole kyllä puuhailtukaan moneen viikkoon. Ei kerta kaikkiaan vaan jotenkin yhtään ole ne asiat mielessä, taitaa vaikuttaa sekä kiire että krempat (ja olihan meillä anoppikin kylässä viikon, heh).

Joten enpä osaa vastata MIANNILLE, mutta tulin vaan kertomaan että tällastakin tässä maailmassa... :)

Coe

Vierailija
13/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. aikas hankalaa on, vauva on alhaalla ja mun on vaikea rentoutua ja asennon löytyminen on välillä surkuhupaisaa..;) Päätetiin miehen kanssa just viime kerran jälkeen, ettei ennen ens viikon lääkäriä ainakaan puuhastell, vaan odotellaan tietoa siitä, koska h-hetki lähestyy vai lähestyykö vielä. Mies on onneksi täysillä mukana ja samaa mieltä, ettei harrasteta jos yhtään tuntuu etten pääse fiiliksiin mukaan. Mutta haluja kyllä olisi, joten toiv. lääkärin jälkeen vielä uskallamme lähteä leikkiin;)

SYNNYTYS: vaikka ajattelenkin synnytystä paljon, en ole kertaakaan tullut ajatelleeksi, missä asennossa, mitä puudutetta tms haluan jne. Niissä asioissa luotan 100% hoitohenkilökuntaan, sillä vaikka niistä kuinka lukee ja on kokemusta, niin tiedän, että mulle oikeat tavat päättää sitten siellä kätilö/lääkäri. Sitäpaitsi jos suunnittelisin etukäteen synnytyksen eikä asiat menisikäään sitten niin, niin edessä olisi varmaan paniikki. Elin toistamiseen menen TÄYSIN avoimin mielin ja luotan siihen, että joku muu kertoo minulle, mikä on parasta. Se toimi ekalla kerralla loistavasti ja mä sain vaan keskittyä hengittämiseen jne. Yleensä tykkään aina suunnitella kaikki asiat etukäteen, mutta synnytys kuuluu niihin, joita ei voi mielestäni suunnitella - siis en ainakaan minä.

nazu

Vierailija
14/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vetkutellessani (hain jo artikkelit joissa on menetelmätiedot, mutta en vielä ruvennuttekemään mitään) surffailin netissä graduinnostusta ja törmäsin linkkiin joka voisi ilahduttaa suakin :)

http://www.juhaterho.fi/proverbiaalinen/kahden-viikon-gradu/

Osin ihan hauskasti kirjoitettu ja ennen kaikkea kannustava esimerkki siitä mihin pystyy... tai pystyisi jos olisi sinkkumies :)

Coe

Vierailija
15/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi taustailija yrittää ryhdistäytyä kirjoittelemaan, nyt kun lomakin alkoi. :) Oon lueskellu teidän juttuja melkein päivittäin. Alussa kirjoittelin muutaman kerran, mutta useampi kuukausi jäi välistä. Viidettä tosiaan odottelen ja la. 17.10.

Mistähän tuota aloittais.. Tässä vaiheessa raskautta kehtaa jo varmaan valittaa vaivoistakin, joten tässä niitä tulee: Suonikohjuja on paljon ulkosynnyttimistä ihan nilkkaan saakka, supisteluja useampi kymmenen päivässä, viimeisen viikon aikana liitoskivut todella pahentuneet, närästys, ummetus, matala hb, voimakas turvotus ym...

Onko muilla muuten vauvat jo laskeutuneet? Mulla on edelliset laskeutuneet vasta ihan lopussa, jopa synnytyksessä, joten nyt uutena vaivana on se, että vauva laskeutui jo viikolla 28. Painattaa todella paljon tuonne alas ja istuminenkin on hankalaa. Supistusten aikana tuntuu, että painattaa virtsarakkoon. Vähän väliä on pakko käydä vessassa, kun tuntuu kova pissahätä, mutta silti tulee pikku lirauksia kerrallaan.

Aamuisin mulla tuntuu, että lantion luut on ihan pois paikoiltaan. Parisen tuntia menee ihan hissukseen kävellessä ja aina kun nousee tuolilta niin menee jonkin aikaa ennenkuin voi kunnolla suoristaa itsensä. Joku puhui pari päivää sitten, että luut rutisee, niin sitä samaa on täälläkin. Jostain syystä varsinkin öisin vasemmalta kyljeltä oikealle kääntyminen on vaikeampaa ja luut rutisee. Toisaalta olen vielä ihan " tyytyväinen" kipuihin tässä vaiheessa sillä edellisen raskauden lopussa jouduin hakemaan kainalosauvat, joiden avulla pääsin vessaan. Saapa nähdä missä vaiheessa se vaihe nyt alkaa.

Sukupuolesta ei meillä ole varmuutta, sillä ultrassa vauvalla oli sellainen asento, että sitä ei kunnolla nähnyt. Itse epäilen kuitenkin tyttöä, oireet ovat ollet samanlaiset kuin tyttöjä odottaessa.

Itse en ole vielä saanut laitettua vauvan tavaroita. Tuttipullon tosin ostin jo valmiiksi, sillä mulla nousee maito niin myöhään, että aluksi täytyy aina muutaman päivän ajan antaa lisämaitoa. Ensi viikolla ajattelin ottaa esille vauvalaatikon varastosta ja aloittaa pesemään niitä ihania pikkuvaatteita.:) Lipastokin ostetiin niille viime viikolla.

Meillä oli muutto tuossa reilu kuukausi sitten. Muutettin väliaikaisesti vuokralle ja yritetään nyt tosissaan katsella tonttia, johon voitaisiin alkaa rakentamaan tilavampaa taloa. Edellisessä oli neliöitä niin vähän, että päätettiin myydä se.

Synnytyskin on mietityttänyt..Mulla on sillain hassusti, että kaikki synnytykset ovat pidentyneet. Ekaa tosin käynnisteltiin 3 vuorokautta tipalla, mutta kestoksi tuli silti 6 h. Toka oli 10h, kolmas 11h ja neljäs 13 h. Pelottaa, että kuinkahan kauan tämä meinaa kestää. Toisaalta kyllä edellisessä synnytys venyi sen takia, että spinaali annettiin liian aikaisin ja se pysähdytti synnytyksen. Jouduttiin sitten käynnistämään tipalla uudestaan. Ja oli tuskainen loppu, kun puudutus oli lakannut..AARG.

En muista, että mitä galluppeja nyt oli, joten saatan palailla, kun olen saanut lapsille ruuan laitettua.

Mukavaa päivänjatkoa!

Pixelina rv 32+4

Vierailija
16/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vaiheessa raskautta multa kyllä pitäisi ottaa kaikki pankki- ja luttokortit pois.. Vietiin mies auttamaan veljensä muutossa ja suuntasin sitten taaperon kanssa Varistoon. Piti mennä vaan katsomaan niitä X Adventure Twincoja (ja tiedoksi: Lastenturvasta niitä ei ainakaan enää saa!!!! Tilalla joku identtinen malli, mutta eri merkki ja vain kaksi kuosivaihtoehtoa ja jotenkin ei näyttänyt kovin hyvältä...), mutta sitten eksyin huonekalukauppoihinkin ja ostin meille uuden sohvapöydän. Mies taas varmaan onnessaan, kun tällä viikolla tämä ei ollut eka isompi ostos ;-) Toisaalta tuhlailen vain omia ansaittua rahojani, ja aina voin " kaunistella" hintoja vähän :-))))

COE: Sinäpä sen keksit! Nimittäin mullakaan ei aamuisin ja päivisin tunnu tämä kannettava yhtään masun päällä, mutta illalla vaikeaa. AAmulla usein munkin masu maatessa näyttää pieneltä ja kekkasin asta nyt, että joo, tosiaan munkin lantio on levinnyt! Ja reidet ;-) mutta näin oli viimeksikin. Illalla masu sitetn on jotenkin enemmän edessä.

MIANNIko se kyseli parisuhteen puuhailupuolesta. Meillä hiljaista. MIehelläni oli viime raskaudessakin joku " pelko" vikalla kolmanneksella, kun masu kasvaa. Ja ei voi muuta kuin antaa siten olla näin ja asioista meillä kyllä puhutaan aina. toisaalta en itsekään kyllä järin aktiivinen jaksaisi olla... Rakkautta ja kaikkea muuta hellyyttä sekä yhdessäoloa kyllä riittää tällä hetkellä.

Jolla , nyt syömään

Vierailija
17/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kylläkään meinattu niitä sieltä ostaa vaan täältä:

http://www.babyjungle.nl/english-twinners.htm

Toisena vaihtoehtona meillä ehkä noi Childwheelsit, yhdellä tutulla on ne ja on ollut tosi tyytyväinen. Tilatkaa tekin täältä, jos saatais postikulut puokkiin;)

Vierailija
18/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tänään jotenkin kiva ilma ulkona, kun ei ollut liian kuumakaan, vaikka auriko paistaakin. Vihdoin tuntuu, et mä alan saada voimia takasin sen pitkän unettomuus kauden jälkeen. Oon nukkunut jo neljä yötä aika hyvin, oon tietysiti heräillyt yöllä vessaan ja asennon vaihtoon, mutta semmosta turhaa valvomista ei oo ollut. Ja olo on oikeesti kiva! :) Sairaslomakin loppuu huomenna ja vielä ois melkeen kas viikkoa töitä, tosin vuoroja tulee vaan viis, et äippäloma alkaa mullakin häämöttää.

Vauva on edelleen hurjan aktiivinen ja liikkuu todella paljon, siis aivan toista luokkaa, kun esikoinen oli masukkina. Kiva katsella, kun maha välillä vaan heiluu ja tärisee, mieskin päässyt aivan eri tavalla osalliseks tähän odotukseen, kun esikoisen. :) Vauva tuntuu siis voivan hyvin.

Hankinnoista me ollaan oikeestaan jo tehty ihan kaikki. Vaan vaipat, tuttipullo ja tommoset viimeset ostokset oon jättänyt sitten äippäloman alkuun. Kaikki suuremmt halusin kuitenkin ostaa valmiiks, kun ei koskaan tiedä kuinka paljon sitä jaksaa sitten loppu vaiheessa kierrellä kauppoja. Lakanat ja vaatteetkin pesin ja silitin toissapäivänä valmiiks. Siksi näin aikasin, että esikoisen kassa jouduin viikolla 33 sairaalaan ennenaikasten supisteljen vuoksi ja sillon meillä ei ollut mitään valmiina. Ajattelin, että jos vauva oiskin syntynyt kaikki ois pitänyt tehdä, kun mennään vauvan kassa kotiin. Joten nyt laitoin viikon 34 rajapyykiks, että sillon kaikken pitäis olla suunnilleen valmiina, jos vauva päättäiskin tulla etuajassa. Nyt tarvii siis vaan odotella vauvan syntymää... Ja äippäloman alussa on sitten aikaa siivoilla kaappeja ja tommosta ekstraa laittaa, ja tehdä sen mukaan miten jaksaa. Mitään ei oo tavallaan pakko tehdä sitten enää viimesten viikkojen aikana. :)

Muista keskusteluista en tiedä, kun eilinen pino on vielä lukematta, joten nyt taidan siirtyä sitä luieskelemaan. Leppoisaa lauantaita! Niin ja täällä päin asuville hauskaa ventsialais-iltaa, vaikka raketteja ei saakkaan ampua palovaaran takia. Itse meinaan ainakin jotain ulkolyhtyjä illalla sytytellä. :)

Möhömassu + masukki rv33

Vierailija
19/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInähän teen tänään oman enkan pinoutumisessa. Huomaa kyllä, että tytär on nyt mummilla, löhöilen koneen kanssa sohvalla ja roikun netissä.

Piti vielä kommentoida LILLIKSELLE, että tuolta HOllannista minäkin aion vaunut hankkia! Olen jo kysynyt toimitusaikaa (1 week lupaavat) ja kuulemma 1v. takuuaika. Childweelsit löytyvät muuten Lastenturvasta, jos haluat testata. Olivat leveämmät, mainitsikohan myyjä, että peräti 80cm (twincot 72) Mutta kivantuntuiset ja -näköiset kyllä.

J

Vierailija
20/20 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja päätin kirjoitella kuulumisia. On vaan ollut niin kiirettä ensin sairaslomalla ja nyt kesälomalla :) Viimeksi taisin kirjoitella pari viikkoa sitten, kun oltiin juuri lähdössä sinne Tampereelle viikonlopuksi. Oli kyllä TOSI ihanan rentouttavaa olla siellä kylpylässä. Vedessä kyllä tuntui olo niin kevyeltä, että miestäkin huvitti, kun en millään olisi halunnut sieltä nousta pois... No, pakkohan se oli, että muksut pääsi sinne Särkänniemeen. Mut sen launtaipäivän jälkeen kyllä tunsi olleensa liikkeellä KOKO päivän. Jännä, ettei tuollaisessa paikassa tunnu koskaan aika riittävän ;)

No, nyt ollaan sitten oltu pari viikkoa ihan kotosalla, kun lapsilla alkoi koulut ja eskari. Ollaan sitten aamupäivät oltu miehen kanssa ihan kaksistaan kotona. Aika oudolta kyllä tuntui aluksi, mutta nyt ollaan jo ihan totuttu siihen hiljaisuuteen... Kohtahan sekin muuttuu...

Kävin muuten tänään katsomassa ihan pienen pientä vauvaa. Kaveri sai eilen illalla tytön, joka oli " vain" 2840g!!! Että oli pieni ja suloinen, en olisi millään raaskinu lähteä pois, mutta piti sitten tehdä tilaa muillekin vieraille.

Mekään ei olla tälle uudelle vauvalle hankittu vielä yhtään mitään, kun kaikki löytyy jo entuudestaan. Vähän harmi, kun olisi niin ihanaa ostella kaikkea uutta ja kivaa, mutta yksinkertaisesti tila loppuisi kesken!! Ehkä sitten, kun vaavi on syntynyt, niin jotain pientä ostan kuitenkin, kun tietää sitten kumpi tuli! Sängyt ja hoitotasot ym... ollaan tällä viikolla laitettu valmiiksi -vihdoin! Nyt sitten vain odotellaan.....

Miannin kanssa ollaan näköjään ihan samoilla linjoilla vaatteiden pesun ym.. kanssa. Tosin tällä kertaa pesen kaikki vanhat vaatteet, kun ovat 6 vuotta olleet tuolla varastossa laatikoissa ja on niihin aika hyvin tarttunut tuo varaston haju.. Uusia en kuitenkaan pese ja mekin ollaan kyllä aina liikuttu vauvojen kanssa " ihmisten ilmoilla" . Mutta eivätpä ole juurikaan sairastelleet. Eka korvatulehduskin oli esikoisella vasta, kun oli 6 vuotias!

Meillä myös on nuo sänkyhommat tainneet jäädä kokonaan :( Haluja kyllä riittäisi, mutta ei tahdo löytyä oikein asentoa. Ja mulla ollut tällä kertaa tosi pahoja liitoskipuja, ettei sekään ole kauheesti lisännyt innostusta. Toivotaan nyt, että ei ihan loppuun asti tarttisi ihan ilman olla!!

Mutta nyt jätetään tilaa muillekin!

Tuike +vaavi 34+1