onkohan mies tosissaan?!?
taustatietoa: olen opiskelija, jolla jatkuu koulu n. Viikon päästä, valmistun nyt syksyllä. Ikävä kyllä, en onnistunut saamaan kesätöitä tälle kesälle, ja olen tiennyt että Se on rassannut miestä, koska on kuitenkin itse vakituisessa työssä, ja onhan minullakin ollut koko kesän huono omatunto, että toinen on joutunut " elättämään".
Tänään tilanne kuitenkin räjähti, ja aivan yhtäkkiä. Mies oli koko aamun ja aamupäivän erittäin hyvällä tuulella, kunnes ihan ilman varoitusta alkoi sättimään, että en ole tehnyt koko kesänä " yhtään mitään" ja kuinka olen "laiska paska" , ja että minun pitäisi kerätä kamppeeni ja lähteä. No, itku kurkussa ja hämmentyneenä menin vanhempieni luo, josta soitin sitten miehelle. Hän oli lähtenyt ilmeisesti ryyppäämään ja haluaa kuulemma avioeron ja myydä kämpän. Lisäksi sanoi, että kotiin on asiaa vain hakemaan kamppeet pois, ja jos tulen muuten kotiin, niin hän ei tule. Tulin kuitenkin kotiin odottamaan häntä, jos vaikka saataisiin puhuttua.
nyt mietinkin, mistä ihmeestä tuollainen raivo kehittyi kuin salama kirkkaalta taivaalta, ja onkohan hän tosissaan eron kanssa, vai onkohan Se vain humalaisen puhetta?
Kommentit (50)
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 21:46"]
Onko lapsia?
[/quote]
ei, suunnitteilla kyllä on... ap
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 21:35"]
Onko miehellä naksahdellut ennenkin? Jos olette naimisissa ja koti on yhteinen, en lähtisi sieltä kirveelläkään vaan se olisi mies joka sieltä lähtisi roiniensa kanssa tuollaisen jälkeen. Hänellä on toinen ainakin kiikarissa jo. Toinen nainen, joka on töissä ja on itsenäinen. Älä siis ala suotta nöyristelemään miehesi edessä, vaan seiso siinä selkä suorana ja oikeutesi tietäen. Voit miettiä siellä odotellessasi jo tavaroiden jakamiset ja muut järjestelyt valmiiksi, kirjoittaa ne ylös ja printtaa vaikka avioerohakemuskin valmiiksi. Kun mies tulee, lataat ne mitään sanomatta eteen ja annat kynän käteen. Luulisi siinä vaiheessa juttelun maistuvan taas.
[/quote]
Mun mielestä tällaisiin selvännäkijä- kommentteihin ei ole näissä asioissa varaa. Ehkä toinen nainen kiikarissa- juttuja ei tässäkään tilanteessa tarvita, vaan järkevää neuvontaa ja tukea. Sitä ihmiset tulee täältä hekeen.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 21:46"]
Onko lapsia?
[/quote]
ei, suunnitteilla kyllä on... ap
[/quote]
No sittenhän sulla on asiat hyvin. Erohan teille tulee
Mitä ihmettä? Minäkin opiskelija ja valmistun 2015 keväällä. En tehnyt koko kesänä mitään muuta kuin nukkunut pitkään ja siivonnut kotona. Mies ei ole sanonut mitään ja sanoi että hänestä on mukavaa kun olen kotona kun hän tulee töistä...No, ei kyllä lohduta sinua mutta onko teillä rahallisesti tiukkaa että siitä hermostui?
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 21:35"]
Onko miehellä naksahdellut ennenkin? Jos olette naimisissa ja koti on yhteinen, en lähtisi sieltä kirveelläkään vaan se olisi mies joka sieltä lähtisi roiniensa kanssa tuollaisen jälkeen. Hänellä on toinen ainakin kiikarissa jo. Toinen nainen, joka on töissä ja on itsenäinen. Älä siis ala suotta nöyristelemään miehesi edessä, vaan seiso siinä selkä suorana ja oikeutesi tietäen. Voit miettiä siellä odotellessasi jo tavaroiden jakamiset ja muut järjestelyt valmiiksi, kirjoittaa ne ylös ja printtaa vaikka avioerohakemuskin valmiiksi. Kun mies tulee, lataat ne mitään sanomatta eteen ja annat kynän käteen. Luulisi siinä vaiheessa juttelun maistuvan taas.
[/quote]
Mun mielestä tällaisiin selvännäkijä- kommentteihin ei ole näissä asioissa varaa. Ehkä toinen nainen kiikarissa- juttuja ei tässäkään tilanteessa tarvita, vaan järkevää neuvontaa ja tukea. Sitä ihmiset tulee täältä hekeen.
[/quote]
kiitos jälkimmäiselle kirjoittajalle, komppaan täysin! ja en todellakaan usko, että toista naista on..olemme niin paljon puhuneet pettämisestä, ja siitä miten mies inhoaa sitä...ap
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 20:37"]
Miehet ei tykkää elättää naisia, mutta auta armias jos nainen pärjääkin yksin. Se on myös paha.
T. sinkku, eronnut avio- ja avoliitosta.
[/quote]
Väärin.
Miehet tykkää elättää naista. Mutta sen naisen pitää olla vaimo.
Tai jos on ollut pitkään naimisissa niin sitten nuori rakastajatar.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 21:54"]
Mitä ihmettä? Minäkin opiskelija ja valmistun 2015 keväällä. En tehnyt koko kesänä mitään muuta kuin nukkunut pitkään ja siivonnut kotona. Mies ei ole sanonut mitään ja sanoi että hänestä on mukavaa kun olen kotona kun hän tulee töistä...No, ei kyllä lohduta sinua mutta onko teillä rahallisesti tiukkaa että siitä hermostui?
[/quote]
kiva kuulla että sulla on noin ihanan ymmärtäväinen mies.... rehellisesti sanottuna, on hieman tiukkaa ollut, ehkä se tosiaan kiristi lopullisesti hermot...
Sun miehellä on lain mukaan elatusvelvollisuus jos olette naimisissa
Jos olette jo suunnitelleet lapsia, niin nyt sait esimakua, mitä miehesi tulee ajattelemaan ja tekemään äitiyslomalla, hoitovapaalla jne. Takuat kai itsekin, että hän ei ole calmis elättämään perhettään.
Entä jos jompi kumpi teistä jäisi työttömäksi joskus? Sanoisitko liehelle samoin kun hän nyt? Tuskin.
En ikinä ottais niin köyhää miestä jolla ei oo varaa elättää vaimo ja lapset! Oon ollut kotona jo kymmenen vuotta!
Mä luulisin, että sillä on uusi töissäkäyvä nainen katsottuna.
En tiedä missä ketju on menossa, mutta onkohan miehellä jotain salattavaa?
Tekikö aloittaja kotona mitään vai oliko toisen kirjoittajan tapainen laiska paska (siivoamista eikä sitten muuta)? Antoiko tarpeeksi vai nalkuttiko vain? Laiskat rumat akat joutavat tunkiolle.
ihan sama miten tosissaan mies oli ja peruuko puheensa. Ethän jää tuollaista kuuntelemaan kumminkaan, ap? kuten joku tuossa sanoi niin äitiyslomalla olisi sitten sama virsi. Ja jos ei ollut edes ensimmäinen kerta, niin tuollainen jättämisellä uhkailu on henkistä väkivaltaa.
Ei, ei miehet ole koskaan tosissaan paitsi vongatessaan!
[quote author="melba" time="01.08.2014 klo 22:31"]
Mä luulisin, että sillä on uusi töissäkäyvä nainen katsottuna.
[/quote]Niin minäkin veikkasin, mutta sain noottia ap:lta tästä villistä arvauksestani ja myös siitä, että veikkasin toisen naisen olevan vähän itsenäisempi kuin ap. Hyi hyi siis meitä arvailijoita, mies kun on aivan täydellinen mies, joka inhiaa pettäviä ja pettäjiä, ja on kaiken muun lisäksi pirun fiksukin. :)
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 23:20"]
Tekikö aloittaja kotona mitään vai oliko toisen kirjoittajan tapainen laiska paska (siivoamista eikä sitten muuta)? Antoiko tarpeeksi vai nalkuttiko vain? Laiskat rumat akat joutavat tunkiolle.
[/quote]
tosiaankin teen kotona kaiken, miehen ei tarvitse töitten lisäksi tehdä kotitöitä, jos minä kerran olen kotona. Niin, ja minä olen meistä ollut aina Se aktiivisempi osapuoli seksuaalisesti, eli olisin antanut enemmänkin kuin mies olisi halunnut ;) ja millään muotoa en kyllä koe olevani ruma, aika päinvastaista kommenttia yleensä saan ihmisiltä jotka ovat nähneet minut...
ap
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 21:13"]
Mä olen kotona 3kk vauvan kanssa ja mies ruikuttaa kun ei ole rahaa kun en käy töissä! Miehet. Aikamoinen paskapää toi sun miehes taitaa kanssa olla ap.
[/quote]
Mitä mitä mitä???!!! Naiset, nyt jäitä hattuun. Jos yhdessä on harkittu jälkeläisiä, äidillä on varmasti tekemistä siellä kotonakin ja töihin ei tartte heti ryykätä. Tämä opiskelijan tapaus. Opiskelet ja valmistut ajallaan, ei ole mikään rikos, jos et sattunut työllistymään kesän ajaksi. Ette ole laiskoja, miehenne ovat vain hemmetin itsekeskeisiä, ettei mitään rajaa. Normaali, henkisesti tasapainoinen mies kyllä ymmärtäisi tilanteenne. Miesten käytös on lähinnä pikkupoikien kiukuttelua vastaavalla tasolla.
SOLUTIONS:
Opiskelija: Jos mahdollista älä jää kyttäämään miestäsi asunnolle vaan ota vanhempiesi tarjoama turva vastaan ja käy keskusteluun sen ukon kuvatuksen kanssa vasta viikon parin kuluttua. Hän on käyttäytynyt sinua kohtaan todella väärin. Tuollaset tunteen purkaukset voi kieliä muustakin, kuin ainoastaan työttömyydestäsi. Älä lähde kaverin juttuihin mukaan, vaan kulje omaa tietäsi, jos tuollainen henkinen väkivalta jatkuu. Hommaa itsellesi opiskelun jälkeen töitä ja yritä saavuttaa näin määräämisoikeutesi omiin asioihin.
Äitiyslomalainen: Ei tarvitse kuunnella tuollaisia höpö puheita muka laiskuudestasi. Sinulla on pieni vauva ja sinä olet hänelle nyt tärkein. Yhdessä olette todennäköisesti lapsen hankkineet, että isä nyt tekee oman osuuutensa työtä tekemällä. Se on miehen osa teidän kuviossa, mielestäni pitäsi olla onnellinen, että on lapsen kanssasi saanut, hei. Kannattaa nostaa kissa pöydälle ja käsitellä asiat.