Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaisitko lähteä kävelylle sademetsään?

Vierailija
23.07.2021 |

🦍🐒🦁🐺🐗🐛🐝🚶‍♀️🐞🦗🕷🕸🐸🐍

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai minä uskaltaisin mutta en keksi yhtään syytä miksi lähtisin.

Vierailija
22/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisissa asuissa olette siellä kävelleet? Oliko kumpparit jalassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut. Opas ei neuvonut meitä laittamaan säärystimiä, joten nilkoissa oli useita iilimatoja kiinni. Lisäksi kaaduin mutaisessa ylämäessä rähmälleni, ja sain iilimadon vielä vatsaani, josta seurasi paha verenvuoto. Minulla oli valkoinen paita, joten poistuessamme sademetsästä näytin lähinnä puukotuksen uhrilta. :D En menisi uudelleen, paitsi ehkä säärystimien kanssa.

Missä olit ja oliko sadekausi?

Mä olin Malesiassa kuivana vuodenaikana.

Maa oli pölisevän kuivaa. Ei ollut iilimatoja. Kaikenlaisia hyönteisiä ja muita niveljalkaisia kyllä riitti.

Olin Sri Lankassa ja taisi olla sadekausi juu.

Vierailija
24/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Yksin en, mutta opastetun pienryhmän kanssa menisin.

Haluaisin nähdä gorilloja. Opastetuilla ryhmillä on sääntö, ettei gorilloja saa mennä seitsemää (muistaakseni) metriä lähemmäs, mutta joskus gorilla itse tulee lähemmäs. Silloin ei saa lähteä karkuun, vaan täytyy vain väistää:

En ymmärrä tuollaista touhua yhtään. Miksi pitää ehdoin tahdoin mennä lähelle potentiaalisesti vaarallisia eläimiä? Jos jollekulle ihastelijalle käy jotain, niin siinä sitten gorilla saa varmaan kuolemantuomion.

Vierailija
25/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yksin menisi. Varmaan eksyy helposti kun on niin tiheä kasvillisuus. 

Vierailija
26/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Yksin en, mutta opastetun pienryhmän kanssa menisin.

Haluaisin nähdä gorilloja. Opastetuilla ryhmillä on sääntö, ettei gorilloja saa mennä seitsemää (muistaakseni) metriä lähemmäs, mutta joskus gorilla itse tulee lähemmäs. Silloin ei saa lähteä karkuun, vaan täytyy vain väistää:

Ei taida opastetusta ryhmästä olla apua jos gorilla päättää hyökätä.

Vierailija
27/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut. Opas ei neuvonut meitä laittamaan säärystimiä, joten nilkoissa oli useita iilimatoja kiinni. Lisäksi kaaduin mutaisessa ylämäessä rähmälleni, ja sain iilimadon vielä vatsaani, josta seurasi paha verenvuoto. Minulla oli valkoinen paita, joten poistuessamme sademetsästä näytin lähinnä puukotuksen uhrilta. :D En menisi uudelleen, paitsi ehkä säärystimien kanssa.

Missä olit ja oliko sadekausi?

Mä olin Malesiassa kuivana vuodenaikana.

Maa oli pölisevän kuivaa. Ei ollut iilimatoja. Kaikenlaisia hyönteisiä ja muita niveljalkaisia kyllä riitti.

Ei sademetsissä ole mitään kuivaa kautta tai sadekautta, tai ylipäätään vuodenaikoja. Siellä on aina kosteaa. Kaikki trooppiset metsät eivät siis suinkaan ole sademetsiä, vaan sademetsä on nimenomaan aina märkä ja sateinen metsä.

Vierailija
28/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän poimittavia marjoja sieltä löytyisi?

Vierailija
29/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut sademetsässä eräässä väliamerikan maassa ja meinasin kävellä suoraan ihan järkyttävän kokoiseen hämähäkin verkkoon. Verkko oli varmaan noin 2×2 metrin kokoinen ja siinä keskellä järkyttävän suuri vihreä hämähäkki. Seitti oli niin vahvan näköistä, että tuli mieleen joku kalastuksessa käytettävä siima. Tosijuttu.

Vierailija
30/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että sinne menoa voi sanoa kävelylle menoksi.

No kävellen siellä nimenomaan liikutaan.

Et ole ilmeisesti nähnyt sademetsää.

Ja käveleminen on varsin helppoa, koska kasvillisuudesta puuttuu meikäläisille havumetsille ja lehdoille ominainen kenttäkerros kokonaan. Ts. näet erinomaisesti mihin astut.

Liikkua kävellen ja mennä kävelylle on kaksi eri asiaa.

Vierailija
31/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisissa asuissa olette siellä kävelleet? Oliko kumpparit jalassa?

Sademetsässä on kuumaa ja kosteaa. Ts hiki virtaa, joten puuvillavaatteet on hyvät päällä. Sen sijaan auringonpistosta siellä ei saa, koska korkeat puut suodattavat valon. Eikä tuule samasta syystä.

Jalkaan lenkkarit. Maaperä on punaista ja paikoin voi olla jokia ja puroja.

Vaatteet eivät ole erityisen siistit kun palaa bungalowiin tai missä nyt majoittuukaan. Ja eläimiin ja kasveihin ei sitten kannata koskea. Mitään isoja eläimiä tuskin näkeekään, mutta ne näkevät sinut.

Mä näin apinoita, sarvinokkalintuja, vesipuhveleita, leguaaneja ja aamuvarhaisella kävelyllä vilaukselta sivettikissan. Hämähäkkejä, erikokoisia muurahaisia, perhosia ja heinäsirkkoja riitti.

Vierailija
32/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, ettei käy kuin Kris Kremersille ja Lisanne Froonille

Siis mitä niille kävi, joku eläinkö söi?

https://imperfectplan.com/2016/11/11/true-story-kris-kremers-and-lisann…

https://imperfectplan.com/2020/01/29/the-missing-panama-girls-a-closer-…