80-luvun lopulla syntyneet! Millaisia vaatteita käytitte yläasteella?
Tuli yhtäkkinen nostalgianälkä omiin yläasteaikoihin 2000-luvun alkuun. Olisin aina halunnut Freesoulin vaatteita, mutta en koskaan niiden kalliin hinnan takia saanut. Freesoulin farkut oli kaikkein parhaimman näköiset ja toiset, joita himoitsin oli Miss Sixtyt. Aika monella oli vielä myös Stockerin tai Leviksen farkut, mutta niiden ysäriylivalta alkoi pikkuhiljaa hellittää ja muutkin farkkumerkit alkoivat olla "sallittuja". Lahkeet olivat tietysti alaspäin levenevät. Olisin myös halunnut Eastpakin repun. Minulla oli Onlyn pastellinvärisiä neuleita ja violetit kangashousut. Yksi ehdoton suosikki oli Onlyn(?) hempeän vaaleanpunainen paita, jossa luki violetilla glitterillä "perfect". Kaikilla oli järkyttävän kokoiset skeittikengät ja tytöt käyttivät niitä polvipituisten hameidenkin kanssa. Seppälä ja Jim&Jill oli täällä pikkupaikkakunnalla nuorison suosikkikauppoja.
Mieleen on jääneet myös tyttöjen joko lyhyet tai polvitaipeeseen ulottuvat takit, joissa oli karvareunus hihansuissa ja kauluksessa. Ja muistaako joku millä nimitettiin sitä metalliketjua, joka laitettiin mustien kangashousujen kanssa lantion ympärille roikkumaan, joku vyön ja korun yhdisteltä?
Pojilla oli hopparivaatteita ja jotkun tytötkin pukeutuivat niihin poikien osaston löysiin vaatteisiin.
Apua, haluan takaisin teinivuosiin! :)
Kommentit (33)
Matalavyörätöiset farkut, joissa levenevät lahkeet. Lyhyt paita, jossa joku teksti edessä, vaaleansinisiä ja -punaisia muistelisin olleen paljon. Skeittikengät. Lyhyt toppatakki, jossa oli karvareunus hupussa, näitä oli ainakin valkoisena, vaaleansinisenä... Dakinen reppu. MicMac, Miss Sixty. Paidan rinnuksessa tai housujen taapuolessa tekstit tyyliin angel, devil... Sellaset pörröiset karvalapset. Ei pipoa! Tällaista ainakin muistan yläasteelta, olen syntynyt -88. Itselläni ei tosin ollut näitä muotivaatteita, mistä olin katkera :D
Yläasteen lopulla tulivat "ernut" pörröhiuksineen, rastoineen, vakosamettihousuineen, raitapolvisukkineen, kangaskasseineen, farkkuhameineen... Sellanen värikäs, mukasöpö, vähän resuinen tyyli. Näiden lisäksi oli mm. Negativea rokkiprinsessat jotka, joilla oli tyllihameita, niittivöitä, maihareita, paljetteja ja glitteriä yhdistettynä mustaan pukeutumiseen. Cooleimmilla oli päässä tiara ;)
Älkää unohtako niittivöitä, parhaimmillaan näin 3- ja 4-rivisiä. Vyötäröllä vaatteiden päällä oleva ketju on nimeltään lannekoru. Minullakin oli skeittikengät, Osiriksen D3-malliset. Silloin kuumaa kamaa, näin jälkeen päin ajateltuna valtavan kokoiset :D Muistatteko niitä MicMacin "tuulihousuja", jotka oli muuten tiukat, mutta lahkeiden vetoketjut avaamalla lahkeet leveni muodikkaasti. Olen usein kaivannut yläasteaikoja, oli elämä niin helppoa, pinnallista ja huoletonta silloin, kun ei mitään muuta ollut kuin koulu ja kaverit.
Itelle tuli mieleen nuo farkut, jossa levenevät lahkeet. Ja niiden kanssa skeittikengät oli must! Aika monella tytöllä oli myös stringit, jotka sitten vedettiin melkein korviin asti, että varmasti näkyy housujen alta. Tämmösiä muistoja miulla :)
Gootit ja hevarit. Napakoru, nenäkorut yms jos omisti niin vau
Mullakin oli tosiaan sellaiset mustat Micmacin "tuulihousut", joiden lahkeet sai vetoketjun avaamalla levennettyä. Levennyksessä näkyviin tuli kangaskaistale, jossa luki valkoisella MicMac. Oli muodikkaat housut, mutta muistan, että urheilullinen ulkonäkö petti, sillä housut eivät joustaneet yhtään.
ap
Apua pitäis kaivaa kuva jostain olin 14-15v niin tyypillinen pissis:D micmacit, isot buffalot, suht puuterinaama, talvitakkina lyhyt spiritstoren toppatakki.
vm 88.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 19:58"]
Täällä päin oli skeittikengissä sowhat-merkki suurinta huutoa.. :'D myös pohkeisiin ulottuvat farkkutakit, nuo "vyöfarkut" ja glittertekstitopit.. micmac "tuulihousut" myös.. ja laskettelutakit talvella :D miss sixtyt muistan myös, itelläni ei kyllä ollut ainoitakaan.. fiorella ja seppälä oli kovaa huutoa.. eieiei, kaameeta katsottavaa nuo kuvat teiniajoilta :'D niin ja kulma-, nenä- tai napalävistys oli ihan in :D
[/quote]
Joo SoWhat ja Osiris tais olla ne halutuimmat skeittikengät. Jotku tytöt käytti skeittikenkiä myös juhlakenkinä hameen kanssa :D Yhellä muistan olleen polvipitusen violetin strech-hameen kans ja toisella nilkkapitusen vaalean farkkuhameen seurana :D
Oli tyylikästä yhdistää myös samaan sarjaan kuuluvat farkut ja farkkutakki :D
Silloin oli myös niitä beigestä vakosamettikankaasta tehtyjä takkeja, joiden helma saatto hipoa maata.
Pastellipinkki ja -vaaleensininen näky tyttöjen vaatteissa.
Mä oon kolme vuotta miettinyt minkä merkkiset oli ne mun täydelliset farkut. Kiitos aloittaja! Freesoul!!
Freesoulin farkut oli kyl ihan hemmetin hyvän näkösiä päällä. Harmittaa vieläki, että jäin ilman niitä :D
Jotkut tytöt käytti tosiaan poikien "hopparivaatteita" eli Bronxin lökäpöksyfarkut (joissa haarus roikkui polvissa) ja samaa merkkiä oleva löysä huppari. Jalassa tietty sämpyläkengät. Mun luokalla oli ainaki yks tällainen tyttö seiskalla.
-87 syntyny
Täällä päin oli skeittikengissä sowhat-merkki suurinta huutoa.. :'D myös pohkeisiin ulottuvat farkkutakit, nuo "vyöfarkut" ja glittertekstitopit.. micmac "tuulihousut" myös.. ja laskettelutakit talvella :D miss sixtyt muistan myös, itelläni ei kyllä ollut ainoitakaan.. fiorella ja seppälä oli kovaa huutoa.. eieiei, kaameeta katsottavaa nuo kuvat teiniajoilta :'D niin ja kulma-, nenä- tai napalävistys oli ihan in :D
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 20:41"]
Ap vaaleanpunainen paita glitterisellä perfect -tekstillä mic macistä, noita oli myös muita pastellisävyjä ja pusuhuulten kuvalla yms.
[/quote]
No niinpäs oliki! Kiitos, Micmacin paitahan se oli :)
ap