Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava kiukustui, kun autooni ei mahdu 7 kyytiläistä :(

Vierailija
01.08.2014 |

Olen menossa viikonlopuksi yhdelle harrastuskurssille erään kaverin kanssa. Yksi samaan paikkaan tuleva tuttava kysyi, saako kyydin, lupasin sen. No, siinä oli vieressä hänen tuttavansa, joka olikin tulossa samalle suunnalle ja kysyi, voiko tulla mukana, sanoin, että käy sekin.

No, sitten hän muistikin, että joku hänen tuttavansa tarvii kanssa sinne kyydin, mutta se on sitten eri paikkaan, rautatieasemalle. Sanoin, että hetkinen, kyydissä voi tulla sinne paikkakunnalle, mutta en lupaa kuljettaa kaikkia eri osoitteisiin. Niin, sanoi tämä nainen, hänelle riittää, kun vien hänet lähimmälle bussipysäkille hänen kotoaan. :O Sanoin, että voin heittää hänet ja sen tuttavan siihen rautatieasemalle, en muualle.

No, nyt näin tuota naista työpaikan käytävällä ja hän iloisesti alkoi sirkuttaa, että kertoi tästä kyydistä yhdelle muulle tuttavalle, joka innostui, että hän tulee myös mun kyydissä ja tietää yhden, joka MYÖS tarvitsisi huomenna kyytiä...

Silloin totesin, että hetkinen, mun autoon mahtuu tasan viisi ihmistä, ei enempää. Nainen oli ihan ällistyneen näköinen. Sanoin, että hän on nyt jo järjestelemässä seitsemää ihmistä samaan autoon, ei mahdu, ei ole turvavöitä, jne. Nainen tuohtui ja ilmoitti, että mennään sitten muulla kyydillä, jos mä olen niin pihi, etten voi tarjota kyytiä.

Mistä näitä oikein sikiää?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisus. Mua ainakin hävettäis ruveta kinuamaan kyytiä toiselta kaikille mun tuttaville. Ihme ääliö nainen.

Vierailija
2/14 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano että laissa kiellettyä, tulee sakot vaikka mahtuis 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, onhan mukava kyyti kun takapenkillä makaa kaksi tai kolme ylimääräistä muiden sylissä...

Vierailija
4/14 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhahhhaaa mikä tonttu. Itse en ota autooni kuin neljä aikuista, vaikka vyöt (se aneeminen keskipaikka) on viidelle. Ei mitään järkeä tunkea takapenkkiläisiä kuin sillit suolaan ja ajaa iskarit pohjassa. Aiheuttaa ajoittain pahennusta, mutta semmosta se on. Jokainen paheksuja voi hankkia oman auton.

Vierailija
5/14 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pirulle antaa pikkusormen niin se vie koko käden!

Vierailija
6/14 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se luuli että sulla on linja-auto :D

Vierailija
7/14 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka mun auto ei ole mikääm ihan kirppu, niin ei sinne millään ilveellä mahdu kolmea aikuista enempää takapenkille, kun matkaa kuitenkin 150 km... Mä en ymmärrä, että jos tuttavani kysyy kyytiä, niin täysin ventovieraat ihmiset alkaa tuppautua samaan autoon. :O

Vierailija
8/14 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein teit. Itse sain kerran yhden vihat niskaan, kun sanoin, ettei kotteroni nytkähdä milliäkään eteenpäin ennen kuin joka ainoa matkustaja on turvavöissä. Tyyppi alkoi kotkottaa, että hän ottaa itse vastuun itsestään. Vastasin, että mahdollisen kolarin tullessa hän lentää muiden niskaan aiheuttaen vakavia vammoja muillekin, vyö kiinni tai ulos autosta. Se poistui autosta...

Vierailija
9/14 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kanssa sellainen, että en yleensä kehtaa kysyä keltään kyytiä. Jos en mene omalla autolla, niin olen sitten ajatellut sen menon muuten hoitaa omin päin julkisilla ja jos joku sitten vaikka alkaa tuputtaa kyytiä, niin väitän, että lippu on jo ostettu valmiiksi tms, koska haluan liikkua omatoimisesti. Kai mä olen vähän erakko. :) Jotenkin, jos koko viikonlopun on yltiösosiaalinen jollain kurssilla tms, ei jaksaisi niitä matkojakin vielä seurustella. :)

Vierailija
10/14 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän ei tiennyt, että oli jo niin monta muuta tulossa sillä kyydillä, jos kerran tuttava oli sanonut vain, että hän on pääsemässä sinun kyydilläsi. Sitten hermostui, kun tajusi, että hänen on noloa ruveta muille perumaan lupaamaansa kyytiä.

Vierailija
11/14 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis nykyään sakko rapsahtaa jo ensimmäisestä ylimääräisestä henkilöstä (määrän saa selville rekisteriotteesta). Itse vetoan aina siihen + turvavyöasiaan, koska minunkaan auto ei liiku ellei jokainen ole vöissä. 

Vierailija
12/14 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan ihmisiä kun eivät ymmärrä että autoon ei saa ottaa ylimääräisiä matkustajia!! Lukemattomia kertoja käynyt niin että on pitänyt hakea joku kaveripariskunta tms ja sitten kun pääsee perille niin ne huikkaa että hei nää pari muuta tulee kanssa kyydillä, ei kai haittaa? NO KYLLÄ HAITTAA!! ja pyydetään että "jätä tuohon ja tuohon meidät, ei oo pitkä lenkki". Ärsyttävää, itse kuskina olen siitä sitten vastuussa jos jotain sattuu kun on ylimääräisiä kyydissä.

Vierailija
13/14 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meidän auto ilmoittaa kimakalla äänellä kenen turvavyö on auki.

Vierailija
14/14 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun kaveri taasen kyyttäs kuutta tavallisessa autossa. Pyysi siis meidän lasta heidän mukaansa enkä ees aatellut, etteivät autoon mahtuisi, kun heillä on nelihenkinen perhe. Mutta mukana olikin lisäksi toinen vieras lapsi. Olivat sitten istuneet kaksi lasta samassa turvavyössä. Just.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä