Karmean kuuloista tuo helsinkiläisten tiedostavien älykkö-yliopistolaisten puhenuotti
Monotoninen paksu ääni alhaalta ja paljon tekstiä honottaen. Hyi hvetti.
Kommentit (20)
Juu puhuvat yhteiskunnasta ja maailamn ongelmista mutta pulleita eli elämänhallinta puuttuu.
On vastenmielistä miten puheen nuotti kohoaa luonnottomasti puheen edetessä. Narisevaa nyrhimistä koko ajan korkeammalle - ei minun makuuni.
Miltein koko tuttavapiirini koostuu akateemisesti koulutetuista ihmisistä, enkä havaitse heidän puheenparsissaan mitään yhtäläisyyksiä, koska tulevat eri puolilta Suomea.
Miten mä tunnistinkin nuotin....
(Olen itse muuten drop out kyseisestä puljusta tiedostajalinjalta)
Kun kuuntelin vähän tarkemmin, niin tutka osui oikeaan - puheessa vilahteli xx ihmisoikeustilannetta ja prideä ja naistutkimusta.
Ap
Virkanarinaa. Vakuuttavuutta haetaan sillä. Kamalaa kuultavaa.
Ei kuitenkaan niin kauhea kuin Savon murre. Maailman rumin kieli on Savo.
Vierailija kirjoitti:
On vastenmielistä miten puheen nuotti kohoaa luonnottomasti puheen edetessä. Narisevaa nyrhimistä koko ajan korkeammalle - ei minun makuuni.
Just tuo. Aloitus narisevan vakuuttavasti ja luonnoton kohotus na na nai naiiii
🤮
He haluavat samaistua johonkin auktoriteettiinsä.
Sieltä yliopistolta.
Kandee äänittää omaa puhetta ja koulia äänenkäyttöään.
Tv-jumalanpalveluksissa tekstinlukijat yleensä hopottaa kauhealla kiireellä. Se ei ole nopeuskilpailu! Pitää lukea rauhassa ja niin et kuulija voi prosessoida kuulemaansa. Miksei heitä opasteta!
Ensin puhutaan muka asiantuntevasti matalalta, sitten kun vastapuoli eleillään tai puheellaan kyseenalaistaa tätä ennalta opeteltua muminaa, nostetaan ääntä korkeammalle ja kiihdytetään puheen rytmiä. Tilanteessa jossa tajutaan vasta puolen olevan oikeassa, töksäytetään nopealla tempolla jotain absurdia muka viisasta.
Pitäisi puhua omista neurooseistaan ja harhoistaan sillain hintisti naristen ja nieleskellen.
Mistä voisi kuulla edellä kuvailtuja ääninäytteitä?
Mua taas ei ärsytä helsinkiläisten puhe, se on selkeää. Murteet taas... Juu, en sano mielipidettäni niistä :D
Vielä pahempia ovat maalaiset yli-itsevarmat tekijämiehet/-naiset, joilla on sitä vahvemmat ennakkokäsitykset mitä vähemmän asiasta tai ihmisestä tietävät. Todellisuudessa näiden elämä on kuin saman terassilankun maalaamista vuodesta toiseen, mutta se ei estä kuvitelmia laajojen kokonaisuuksien millintarkasta hallitsemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Ensin puhutaan muka asiantuntevasti matalalta, sitten kun vastapuoli eleillään tai puheellaan kyseenalaistaa tätä ennalta opeteltua muminaa, nostetaan ääntä korkeammalle ja kiihdytetään puheen rytmiä. Tilanteessa jossa tajutaan vasta puolen olevan oikeassa, töksäytetään nopealla tempolla jotain absurdia muka viisasta.
Nimenomaan. Myös jonkinlaisessa epävarmuuden tilassa puhe alkaa nyrhiytyä korkeammalle ikään kuin pätkien ("olen niin tiedostava ihminen että voin näyttää epävarmuuteni"). Tällöin tekisi mieli sanoa että kakista, hyvä ihminen, se asiasi suoraviivaisesti ulos, jos sinulla jokin asia on, äläkä pakene noihin ylöspäin viettäviin kehäkuvioihin...
Akateemisuus on niin yesterday.. Uokoa opittua liturgiaa vaan vähän omaa ajattwlua ja aitoa pohdintaa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi puhua omista neurooseistaan ja harhoistaan sillain hintisti naristen ja nieleskellen.
ai niinku hallaaho?
Ja hieman kyllästynyt narina