Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopistossa on helpompaa kuin lukiossa!

Vierailija
23.07.2021 |

Ainakin minun kohdallani kävi näin: lukion päättötodistukseni keskiarvo oli 7.0, mutta yliopistossa sain arvosanoiksi vain nelosia ja vitosia (skaalalla 0-5).

Kommentit (14)

1/14 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistossa saa pääsääntöisesti keskittyä aineisiin, jotka oikeasti kiinnostavat. Yliopistossa saa myös vapaammin suunnitella lukujärjestyksensä; jos on vaikka väsynyt tai stressaantunut, voi ottaa vähemmän kursseja, käydä loput myöhemmin. Osan kursseista voi suorittaa kotona, kirjatenttinä.

Vierailija
2/14 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kyllä päinvastoin. Lukiossa oli helppoa, mutta yliopistossa en pärjännyt enkä tajunnut esim. opettajien antamasta palautteesta juuri mitään.

Vierailija
4/14 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisin väittää, että se helppous riippuu hyvin suuresti opiskellusta alasta sekä tietenkin omasta motivaatiosta ja kiinnostuksesta alaa kohtaan. Lisäksi omat lahjakkuudet vaikuttavat yllättävän paljon.

t. lääketieteellisessä tiedekunnassa opiskeleva

Vierailija
5/14 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistossa voi paremmin keskittyä itseä kiinnostaviin asioihin. Lisäksi ainakin kaltaiselleni aamutorkulle oli helpotus, ettei ollut aikaisia herätyksiä. Lukiossa oli pakko olla tunneilla, yliopiston luennot olivat vapaaehtoisia, mikä sekin sopi minulle, sillä olen huomannut etten opi kuuntelemalla mitään.

Vierailija
6/14 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä alaa opiskelette kun on ollut noin ”helppoa”? Kyllähän sitä nelosia ja vitosia saa, mutta joutuu tekemään työtäkin.

Vierailija
7/14 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä alaa opiskelette kun on ollut noin ”helppoa”? Kyllähän sitä nelosia ja vitosia saa, mutta joutuu tekemään työtäkin.

Vaikea sanoa teenkö työtä. Ihan omalla minulle normaalilla tavalla opiskelen. Maisterivaiheessa nyt keskiarvo 4,2. Teen täyttä työviikkoa samalla töissä. Lukio oli minulle biletyksen, ensirakkauden ja kavereiden aikaa. Ja sitä se pitäisi minun mielestä enemmän olla nytkin. Etsiä itseään ja elää. Ehtii tähän pätemiseen ja uramyllyyn myöhemminkin.

Näin sanoo viisikymppinen täti.

Vierailija
8/14 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla on noin helppoa?

Vierailija
9/14 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla on noin helppoa?

Vieraita kieli opiskelin. ap

Vierailija
10/14 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ollut ainakaan omasta mielestäni fysiikan laitoksella.

Vierailija
11/14 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Yliopistossa saa pääsääntöisesti keskittyä aineisiin, jotka oikeasti kiinnostavat. Yliopistossa saa myös vapaammin suunnitella lukujärjestyksensä; jos on vaikka väsynyt tai stressaantunut, voi ottaa vähemmän kursseja, käydä loput myöhemmin. Osan kursseista voi suorittaa kotona, kirjatenttinä.

Tai kokoontua kahvilaan porukalla keskustelemaan yleviä, tai nurmikolla makoilla ja katsella poutapilviä.

Vierailija
12/14 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli kyllä päinvastoin. Lukiossa oli helppoa, mutta yliopistossa en pärjännyt enkä tajunnut esim. opettajien antamasta palautteesta juuri mitään.

Mitä opiskelit?

Vierailija
13/14 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei. Lukion pääsi läpi ok keskiarvolla lukematta, yliopistolla joutuu oikeasti lukemaan.

Vierailija
14/14 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa en tehnyt mitään, teknillisessä tiedekunnassa oli pakko opiskella jos halusi päästä kursseista läpi. Lukiossa jos sai kokeessa puolet oikein sai arvosanaksi 7.5, yliopistossa sillä pääsi rima väristen läpi.

Vaikeinta yliopistossa oli materiaalien puute(silloin ei ollut youtubea etc). Luulen että nykyään opiskelu olisi paljon helpompaa, netti on täynnä upeaa materiaalia. Olenkin jälkeenpäin katsonut youtubesta videoita aiheista jotka jäivät opiskeluaikana hieman mysteeriksi. Asiat selviävät parilla klikkauksella kun monimutkaisia asioita selitetään hyvällä englannilla 3D-animaatioiden kera.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän