Onko tämä oikein Postilta?
Australiasta asti minulle oli tulossa lähetys, josta maksoin asiaan kuuluvat tullimaksut. Aikani odottelin ja ihmettelin, missä paketti viipyy, mutta sanottiin, että kestää joku hetki ennen kuin tulli laittaa paketin eteenpäin. Hermostuin lopulta odotteluun ja menin kyselemään postista pakettia: se oli sitten pistetty takaisin lähettäjälle!
Eli tulli oli ollut nopea, paketti oli jo tullauspäivänä mennyt postille. Postin mukaan pakettia oli yritetty toimittaa kahdesti samana päivänä. No, ei tasan ole, koska olin sinä päivänä kotona eikä mitään toimitusyrityksiä ollut. Eikä myöskään "hae pakettisi postista"-lappuja.
Nyt sitten asia on "voivoi", ja ilmeisetsi joudun maksamaan kalliit postimaksut tavarasta uudestaan ja kuka ties ne tullitkin (tarkoittaa n. 200e!!). Siis voiko posti toimia noin????
Kommentit (14)
Tee reklamaatio. Postinakaja saattaa olla huono työssään. Jos samasta työntekijästä on tehnyt/tulee tekemään valituksia muutkin, niin se joutuu vastuuseen teoistaan ja joutuu muunlaisiin tehtäviin tai saa lopulta potkut.
Unohtui edellisestä viestistä.
Pakettien kanssa ei voi/saa töpeksiä. ensimmäisestä kerrasta voidaan antaa jo potkut. Toki jos useampi ihminen tekee kantajasta ilmoituksia niin hän saada potkut herkemmin.
Asia selviää kysymällä Postista. Heillä pitää olla transaktioloki josta käy ilmi että pakettiasi olisi yritetty tosiaan toimittaa kahdesti perille. Näissä asioissa ei ole koskaan pelkästään sana sanaa vastaan, joten vahvalta näyttää läpimeno. Sama juttu muuten työkkärin ja muiden lafkojen kanssa, heiltä pitää löytyä rekistereistä audit trail, virkailijan sana ei koskaan todista mitään. Jos Posti on mokannut niin oikeus on ainoa osoite jossa asia ratkaistaan kantajan hyväksi. Virkamiesten terrori on saanut tässä maassa jo kohtuuttomat mittasuhteet, siksi onkin ensiarvoisen tärkeää että vilpilliset mala fide virkailijat joutuvat vastuuseen tekosistaan. Se on kaikkien etu.
Kiitos vastauksista! Teen tosiaan kyllä reklamaation, harmittaa ihan vietävästi. Meidän alueella on aiemminkin mm. varastettu/avattu posteja...
Mitään korvauksia tuosta ei taida saada.
Ja kyllä, osoite on varmasti oikein, koska tullikin lähetti minulle kirjeen tuosta paketista.
ap
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 14:46"]
Pakettien kanssa ei voi/saa töpeksiä. ensimmäisestä kerrasta voidaan antaa jo potkut. Toki jos useampi ihminen tekee kantajasta ilmoituksia niin hän saada potkut herkemmin.
[/quote]
Eivät ne ketään pihalle potki ikävä kyllä normaalien toimintakäytäntöjen noudattamisesta. Tässä tapauksessa syyttänevät asiakasta koska tällä oli tiedossa lähetystunnus, jolla olisi voinut seurata paketin liikkeitä. Mitään hyvityksiä eivät tule maksamaan jos vanhat merkit pitävät paikkansa.
Mulle kävi hiljattain samankaltainen juttu, tosin silloin oli kyse parista tärkeästä kirjeistä. Posti/jakaja jostain käsittämättömästä syystä palautti molemmat kirjeet lähettäjilleen, sillä niitä ei kuulema oltu saatu toimitettua perille?!?! Täysin älytön juttu, sillä osoitetiedot olivat oikein, postimaksut ok jne, eikä postilla ollut oikeasti mitään syytä olla toimittamatta näitä kirjeitä perille. Soitin Itellan asiakaspalveluun tehdäkseni reklamaation ja vastaus oli nimenomaan että "voivoi". Kuulemma ei voi tietää mistä syystä kirjeet eivät koskaan löytäneet perille. Ehkä jakajan virhe, ehkä ei, mitään ei korvata kuitenkaan.
Ei voi näköjään postinkulkuun enää luottaa.
Jos postilta ei tule korvauksia asiassa, niin kannattaa viedä asia kuluttajariitalautakunnan ratkottavaksi.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 14:53"]
Mulle kävi hiljattain samankaltainen juttu, tosin silloin oli kyse parista tärkeästä kirjeistä. Posti/jakaja jostain käsittämättömästä syystä palautti molemmat kirjeet lähettäjilleen, sillä niitä ei kuulema oltu saatu toimitettua perille?!?! Täysin älytön juttu, sillä osoitetiedot olivat oikein, postimaksut ok jne, eikä postilla ollut oikeasti mitään syytä olla toimittamatta näitä kirjeitä perille. Soitin Itellan asiakaspalveluun tehdäkseni reklamaation ja vastaus oli nimenomaan että "voivoi". Kuulemma ei voi tietää mistä syystä kirjeet eivät koskaan löytäneet perille. Ehkä jakajan virhe, ehkä ei, mitään ei korvata kuitenkaan.
[/quote]
Ei todellakaan. Tänä kesänä on omalla kohdallani jo pari kirjettä kadonnut täysin eikä siis lähettäjä tai vastaanottaja ole kuulleet niistä enää mitään.
[/quote]
Sama kokemus täällä. Lähetin pullean kirjeen (kuitenkin reilusti alle maksimipaksuuden) ja kolme päivää myöhemmin se palautettiin minulle ja siinä oli tarra "vastaanottajaa ei tavoitettu". Soitin vastaanottajalle, joka kertoi, että heillä on ihan normaali postilaatikko, jonne kirjeen olisi voinut jättää.
S-ryhmä toimitti minulle visakortin, joka viipyi matkalla 2 kk. Se tosin kuoletettiin jo 10 vrk kuluttua, koska oli epäily, että kortti joutunut vääriin käsiin. Mutta hups vaan, jostain se ilmestyi, vaikka postista minulle vastattiin, että heillä ei postit katoa ja sitten löydy.
Tuli vielä mieleen, että jakaja on saattanut olla kesäsijainen. Meillä oli eräänä kesänä yksi kuukausi, jolloin jouduin usein viemään naapurille postinsa jotka oli meille jaettu.
T: 3
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 14:59"]
[/quote]
Sama kokemus täällä. Lähetin pullean kirjeen (kuitenkin reilusti alle maksimipaksuuden) ja kolme päivää myöhemmin se palautettiin minulle ja siinä oli tarra "vastaanottajaa ei tavoitettu". Soitin vastaanottajalle, joka kertoi, että heillä on ihan normaali postilaatikko, jonne kirjeen olisi voinut jättää.
S-ryhmä toimitti minulle visakortin, joka viipyi matkalla 2 kk. Se tosin kuoletettiin jo 10 vrk kuluttua, koska oli epäily, että kortti joutunut vääriin käsiin. Mutta hups vaan, jostain se ilmestyi, vaikka postista minulle vastattiin, että heillä ei postit katoa ja sitten löydy.
[/quote]
Mullakin pankkikortti kahdesti kadonnut postin kämmäilyjen vuoksi. Taitaa olla yleistä tuo pankkikorttien "katoaminen" postin toimesta.
Ota paikkakuntasi postin esimieheen yhteyttä ja kysy asiasta! Ei voi nuin tehdä että on muka koittanut käydä kantamassa pakettia sinulle. Pitäisi joko soittaa tai jättää juurikin se saapumis ilmoitus kortti postilaatikkoon!! Tai sitten viimeinen mahollisuus on sekin että paketti on niin pieni että mahtuu postilaatikkoon sillä hetkellä kun postinjakaja tuo teille päivä postin! Todella hassua!