Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarjoatko pienelle lapselle joka päivä kaksi lämmintä ateriaa?

Vierailija
01.08.2014 |

Riittääkö joskus yksikin?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon aterioita 2 enimmäkseen, mutta joskus nyt kesällä voi olla vain yksikin, jos aamupala on klo 10. Mutta ruaan kunnollisuudella ja lämpimyydellä ei musta ole juuri tekoa keskenään. Näin helteillä meillä on usein ruokaisaa salaattia (usein siinä on pastaa tai riisiäkin), eikä se kyllä yhtään häviä "lämpimälle" ruualle.

Vierailija
22/27 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset osaa ite keittää nuudeleita ja ruokkii näin ite ittensä, eikä energiaakaa kulu paljon, kun tykkäävät pelailla pleikkaripelejään. Ei mulla edes olisi aikaa laittaa ruokaa, saati että vielä jotai kalliimpaa pöperöä. Mulla on omakin elämä elettävänä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään lähes aina kaksi lämmintä ateriaa. Ainoastaan nyt pahimmilla helteillä, muutamana päivänä söimme lounaaksi tuhdit, viilentävät smoothiet.

Vierailija
24/27 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pääsääntöisesti.

Kesällä/ lomalla/ mökillä tehdään joskus lasten lounasaikaan aikuisten brunssi, jolloin tarjolla reilut leivät, kananmunat, hedelmät ym. myös lapsille (jotka ovat aamulla jo oman aamupalansa ottaneet). Yleensä tällöin on tarjolla yksi *iso ruoka*, mutta aikataulu on aikaisempi kuin jos syötäisiin kaksi isoa ruokaa.

Eli normaalisti:

6-7 aamupala

11-12 lounas

13-15 välipala

16-18 päivällinen

19-21 iltapala

(todellinen aika riippuu päivän hommista ja ensimmäisen syönnin ajankohdasta)

Lomalla:

7-8 aamupala

10-11 brunssi

14-16 iso ruoka

18-20 tuhdimpi iltapala (esim. makkarat tmv.)

Näin meillä, nelihenkinen perhe, satunnaiset vieraat, tyytyväiset mukulat ja mahtava kesä!

Vierailija
25/27 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä oon aina ihmetellyt, mitä eroa on lämpimällä ja kylmällä aterialla? siis joku pastapohjainen kanasalaatti, miten se eroaa jostain lämpimästä kanapastasta? Meillä nimittäin ei juuri kesällä lounaaksi syödä lämmintä, vaan kylmää ruokaa kuten kalaa tai kanaa salaatissa, riisillä tai pastalla, joskus perunasalaattia yms. tai sitten tehdään patongit samoilla täytteillä. onko sillä lämpötilalla oikeasti jotain merkitystä, kertoisiko joku tietävämpi? :D

Vierailija
26/27 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:55"]minä oon aina ihmetellyt, mitä eroa on lämpimällä ja kylmällä aterialla? siis joku pastapohjainen kanasalaatti, miten se eroaa jostain lämpimästä kanapastasta? Meillä nimittäin ei juuri kesällä lounaaksi syödä lämmintä, vaan kylmää ruokaa kuten kalaa tai kanaa salaatissa, riisillä tai pastalla, joskus perunasalaattia yms. tai sitten tehdään patongit samoilla täytteillä. onko sillä lämpötilalla oikeasti jotain merkitystä, kertoisiko joku tietävämpi? :D

[/quote]

Jos ruokasuosituksissa ei puhuttaisi "lämpimästä ruuasta", AV-mamma tajuaisi termin "viisi ateriaa" niin, että suklaapatukka * 5 = suositus.

Eli te, joiden lapset syövät graavilohisalaattia lounaalla: sitä ei tarvitse lämmittää mikrossa.

Vierailija
27/27 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok, kiitos tiedosta! :) t. salaattia tai patonkia perheelleen lounaaksi syöttävä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme