Tarjoatko pienelle lapselle joka päivä kaksi lämmintä ateriaa?
Kommentit (27)
Lapset osaa ite keittää nuudeleita ja ruokkii näin ite ittensä, eikä energiaakaa kulu paljon, kun tykkäävät pelailla pleikkaripelejään. Ei mulla edes olisi aikaa laittaa ruokaa, saati että vielä jotai kalliimpaa pöperöä. Mulla on omakin elämä elettävänä!
Meillä syödään lähes aina kaksi lämmintä ateriaa. Ainoastaan nyt pahimmilla helteillä, muutamana päivänä söimme lounaaksi tuhdit, viilentävät smoothiet.
Kyllä pääsääntöisesti.
Kesällä/ lomalla/ mökillä tehdään joskus lasten lounasaikaan aikuisten brunssi, jolloin tarjolla reilut leivät, kananmunat, hedelmät ym. myös lapsille (jotka ovat aamulla jo oman aamupalansa ottaneet). Yleensä tällöin on tarjolla yksi *iso ruoka*, mutta aikataulu on aikaisempi kuin jos syötäisiin kaksi isoa ruokaa.
Eli normaalisti:
6-7 aamupala
11-12 lounas
13-15 välipala
16-18 päivällinen
19-21 iltapala
(todellinen aika riippuu päivän hommista ja ensimmäisen syönnin ajankohdasta)
Lomalla:
7-8 aamupala
10-11 brunssi
14-16 iso ruoka
18-20 tuhdimpi iltapala (esim. makkarat tmv.)
Näin meillä, nelihenkinen perhe, satunnaiset vieraat, tyytyväiset mukulat ja mahtava kesä!
minä oon aina ihmetellyt, mitä eroa on lämpimällä ja kylmällä aterialla? siis joku pastapohjainen kanasalaatti, miten se eroaa jostain lämpimästä kanapastasta? Meillä nimittäin ei juuri kesällä lounaaksi syödä lämmintä, vaan kylmää ruokaa kuten kalaa tai kanaa salaatissa, riisillä tai pastalla, joskus perunasalaattia yms. tai sitten tehdään patongit samoilla täytteillä. onko sillä lämpötilalla oikeasti jotain merkitystä, kertoisiko joku tietävämpi? :D
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:55"]minä oon aina ihmetellyt, mitä eroa on lämpimällä ja kylmällä aterialla? siis joku pastapohjainen kanasalaatti, miten se eroaa jostain lämpimästä kanapastasta? Meillä nimittäin ei juuri kesällä lounaaksi syödä lämmintä, vaan kylmää ruokaa kuten kalaa tai kanaa salaatissa, riisillä tai pastalla, joskus perunasalaattia yms. tai sitten tehdään patongit samoilla täytteillä. onko sillä lämpötilalla oikeasti jotain merkitystä, kertoisiko joku tietävämpi? :D
[/quote]
Jos ruokasuosituksissa ei puhuttaisi "lämpimästä ruuasta", AV-mamma tajuaisi termin "viisi ateriaa" niin, että suklaapatukka * 5 = suositus.
Eli te, joiden lapset syövät graavilohisalaattia lounaalla: sitä ei tarvitse lämmittää mikrossa.
ok, kiitos tiedosta! :) t. salaattia tai patonkia perheelleen lounaaksi syöttävä
Kunnon aterioita 2 enimmäkseen, mutta joskus nyt kesällä voi olla vain yksikin, jos aamupala on klo 10. Mutta ruaan kunnollisuudella ja lämpimyydellä ei musta ole juuri tekoa keskenään. Näin helteillä meillä on usein ruokaisaa salaattia (usein siinä on pastaa tai riisiäkin), eikä se kyllä yhtään häviä "lämpimälle" ruualle.