Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peseekö yksineläjä joka viikko pyykkiä?

Vierailija
23.07.2021 |

Miten on?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tällä hetkellä ole omaa konetta vaan käyn pesulassa parin kuukauden välein. Yllättävän paljon vaatteista on muutenkin sellaisia mitkä menee käsipyykkinä, joten käsipyykkiä pesen kerta viikkoon niin että aikaa menee ehkä 30min. Jotain farkkuja pelkästään tuulettelen.

Vierailija
22/52 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkiä pestään tarpeen mukaan. Tietysti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kone ne pyykit pesee. Helppoa kuin heinän teko.

Vierailija
24/52 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:lta olen oppinut, että sinkkunaiset eivät pese mitään vuosikausiin, mutta sinkkumiehet pesevät mattonsakin useita kertoja vuodessa.

Vierailija
25/52 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen vähintään kaksi koneellista joka viikko. Lakanoista ja pyyhkeistä pelkästään koneellinen. Lisäksi vaatteista toinen ja jos värit ja materiaalilaadut kaukana toisistaan niin en laita samaan koneelliseen. 

Vierailija
26/52 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen yhden vaatepyykin (7x päivävaatteet ja urheilukamppeet) ja yhden talouspyykin (lakanat, pyyhkeet, viikon siivousrievut)

Vierailija
27/52 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen viikottain yhden lakana- ja pyyhekoneellisen ja vähintään yhden vaatekoneellisen. Joskus kaksi koneellista vaatteita, jos tulee sekä vaaleita että tummia vähintään puoli koneellista. Noin kerran kuussa pesen lisäksi koneellisen 30 asteen pyykkiä.

Tosin tunnustan että joskus olen laiska, ja jää pyykkääminen pariksi viikoksi välistä. Lakanat ja pyyhkeet vaihdan kuitenkin joka viikko, vaikka en pesisikään niitä heti.

Vierailija
28/52 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin pesen. Joka päivä menee yksi setti alusvaatteita (pöksyt + liivit) ja urheilupäivinä, eli 3-4 kertaa viikossa, urheilualusvaatteet ja muut treenivaatteet. Plus joka päivä vaihtoon myös 1-2 sukkaparia sekä ihoa lähinnä ollut paita. Sen verran hikistä työtä teen, että ei todellalaan voi samaa paitaa pitää useampana päivänä. Muut vaatteet tietysti menevät kauemmin. Pari pyyhettä ja yksi lakanasetti per viikko. Kyllä siitä kertyy pestävää.

Vierailija
29/52 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö tuuleta treenivaatteita käytön jälkeen? Tämä harventaa pesemistahtia.

Vierailija
30/52 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti kaksi koneellista kuukaudessa: tummat ja vaaleat.

No, villavaatteita talvisin muutama koneellinen.

Kotona on löhövaatteet, jotka menee monta päivää, kun lähinnä iltakäytöllä. Nyt on karsimisvaihe menossa, eli kulahtaneet t-paidat menee räteksi tai suoraan roskiin, joten pyykkiä kerääntyy pidemmältä ajalta.

Työmatkoilla ja kauppareissulla siistimmät, ne ovat päällä n. 1h/pvä, kaksi siistiä vaatekertaa + pari paitaa riittää kuukaudeksi.

Työvaatteet menee "firman pesulaan".

Vierailija
31/52 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta ainakaan minua. Hikoilen ne läpimäriksi, ja jos tekee sen virheen, että ei pese niitä heti, niin haju pinttyy, ja vaate haisee sen jälkeen suunnilleen raadolle, myös pesun jälkeen.

Vierailija
32/52 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupyykki käsin paljussa kerran viikossa ja isompi pyykki kerran kuukaudessa taloyhtiön koneella.

Vierailija
33/52 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen noin kerran kuukaudessa. Tuuletan vaatteita niin niistä lähtee hienhajut. Etenkin talvella parvekkeella tuuletus toimii melkein yhtä hyvin kuin pesu, kun pöpötkin kuolee pakkasessa.

Vierailija
34/52 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkupyykki käsin paljussa kerran viikossa ja isompi pyykki kerran kuukaudessa taloyhtiön koneella.

Oletko löytänyt käsipyykkiainetta vai millä peset? Vuosia sitten oli jokin A3 tai vastaava käsipyykkiaine, mutta sitä ei ole ollut enää vuosiin.

Vierailija
35/52 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta ainakaan minua. Hikoilen ne läpimäriksi, ja jos tekee sen virheen, että ei pese niitä heti, niin haju pinttyy, ja vaate haisee sen jälkeen suunnilleen raadolle, myös pesun jälkeen.

Minulla auttaa erinomaisesti. Jätän treenivaatteet yöksi parvekkeelle tuulettumaan ja kun otan ne käyttöön, tuoksuvat raikkailta.

Vierailija
36/52 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun poikani kanssa ja keskimäärin 3xkk pyörii kone, yksi noista petivaatteet. En pese vajaita, vaatteita tarpeeksi.

Vierailija
37/52 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakanoista ja pyyhkeistä yksi koneellinen. Vaatteista yksi 40 astetta ja toinen 60 astetta. Nämä ei yleensä ole ihan täysiä, mutta esim. urheiluvaatteita pitäisi olla iso läjä, jos ei pesisi joka viikko.

Vierailija
38/52 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla auttaa erinomaisesti. Jätän treenivaatteet yöksi parvekkeelle tuulettumaan ja kun otan ne käyttöön, tuoksuvat raikkailta.

Omasta mielestäsi. Muiden mielestä luultavasti ainakin hieman hieltä.

Vierailija
39/52 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän lakanat vaihtaa ainakin parin viikon välein, ja myös pyyhkeitä täytyy pestä. Siitä tulee yksi koneellinen. Ja parissa viikossa kertyy 40 asteessa pestävää vaatepyykkiä myös niin paljon, että siitä tulee toinen koneellinen. Siis yhteensä yksi koneellinen viikossa. Tähän lisäksi mahdolliset villapesut ja muut vastaavat, joten mahdollisesti joutuu pesemään enemmän kuin yhden kerran viikossa.

Vierailija
40/52 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestäsi. Muiden mielestä luultavasti ainakin hieman hieltä.

Voit toki tulla nuuskimaan, jos et usko. Yllätyt!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi