Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulainen ehdottelee vauvalle nimiä

Vierailija
23.07.2021 |

Lapsi ei ole edes vielä syntynyt ja monta kertaa viikossa tulee nimiehdotuksia viestillä. Jätänkö vaan kokonaan vastaamatta? En halua loukata iäkkäämpää sukulaista, mutta ei todellakaan kiinnosta nämä ehdotukset kun ovat aivan eri tyylisiä nimiä mitä tullaan valitsemaan. Alussa vastasin jotain "jaaha, heh heh :)" mutta nyt alkaa jo ärsyttää kun ei lopeta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot:"kiitos, olemme jo päättäneet nimen, mutta paljastamme sen vasta ristiäisissä". Vaikkette olisikaan, saattepa olla rauhassa.

Vierailija
2/12 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osuu vahingossa teidän valitsemaan nimeen, niin sepä sua sitten erityisesti ärsyttää. Ja sitä taidat itse asiassa pelätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos osuu vahingossa teidän valitsemaan nimeen, niin sepä sua sitten erityisesti ärsyttää. Ja sitä taidat itse asiassa pelätä.

Ei nimeä ole vielä valittu. Koen tuon vaan tosi painostavana käytöksenä. Haluamme ihan rauhassa valita omalle lapsellemme nimen emmekä ole apua pyytäneet. Ymmärrän että vaikka mummot voivat ehdottaa jotain suosikkejaan, mutta tämä sukulainen keksimällä keksii koko ajan uusia ehdotuksia vaikka en ole aikaisempiin juuri mitenkään reagoinut. -ap

Vierailija
4/12 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa hänelle nimiäisten jälkeen.

Vierailija
5/12 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen nimen valinta ei kuulu kenellekään muulle kuin lapsen vanhemmille.

Vierailija
6/12 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paatuneimmat anopit kutsuvat lasta omasta mielestään kauneimmalla nimellä 😆

Vierailija
7/12 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaiskohan se jos johonkin ehdotukseen vastaat että tuo on juuri se mitä itsekin mietitte. Ja nimiäisten jälkeen sanotte vaan muuttaneenne mielenne.

Vierailija
8/12 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kohdalla mennään äärimmäisyyksiin. Kummini, joka on tosin tässä asiassa ollut täysin oikeassa, on sanonut että älkää ottako kutsumanimeksi kolmatta nimeäni, kun etunimeni on nykyaikainen ja nätimpi. Niin kyllä onkin. Olen syntynyt jo 60-luvulla. Nimeni on tyyliä - tämä keksitty, en sano oikeaa nimeäni, "Sanna Liisa Annikki" ja tuohon aikaan "Annikki" ei ollut nuoren tytön nimi. Kummin sanominen on painanut ja minua on alettu sanoa "Sannaksi". Sanna ei ole siis nimeni, mutta sen tyylinen ja samaan aikaan sopiva. Mutta ei tässä vielä kaikki. Isäni päällikön vaimo taas ei ole tykännyt oikeasta nimestäni ja hän oli päättänyt, että nimeni on Jaana - tämä, nimikään ei ole keksitty, hän siis oli sanonut että minusta pitää tulla Jaana. Kaikenlisäksi hän sanoi minua aina Jaanaksi, ei oikealla nimelläni. Jaanakaan ei siis ole oikea nimeni. Mikä tässä on äärimäistä on se, että kyseessä ei ollut sukulainen eikä edes ystävä, ainostaan naapuri muutaman talon päästä ja isäni työnantajan vaimo. 

Vierailija
9/12 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettaiskohan se jos johonkin ehdotukseen vastaat että tuo on juuri se mitä itsekin mietitte. Ja nimiäisten jälkeen sanotte vaan muuttaneenne mielenne.

Ei kannata. Seuraavaksi tämä nimiehdottelija tiedottaa koko svulle mikä vauvan nimi on.

Vierailija
10/12 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe. Olen ehdottanut monelle tutulle nimiä, ja aina niistä on sattumalta löytynyt vauvalle sopiva. Olen tosi kiinnostunut nimistä, ja minusta on ihana ehdottaa niitä. Ei haittaa tietenkään ollenkaan, jos ne eivät kelpaa. Mulle on kyllä etukäteen kerrottu, minkä tyylinen nimi olisi mieleinen (esim. kansainvälinen, ei r-kirjainta jne). Antakaa sukulaisen ehdotella, ei hän pahaa tarkoita. 

Vierailija
11/12 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehe. Olen ehdottanut monelle tutulle nimiä, ja aina niistä on sattumalta löytynyt vauvalle sopiva. Olen tosi kiinnostunut nimistä, ja minusta on ihana ehdottaa niitä. Ei haittaa tietenkään ollenkaan, jos ne eivät kelpaa. Mulle on kyllä etukäteen kerrottu, minkä tyylinen nimi olisi mieleinen (esim. kansainvälinen, ei r-kirjainta jne). Antakaa sukulaisen ehdotella, ei hän pahaa tarkoita. 

Hyi hitto. Pistäisin välit poikki tuollaiseen tättähäärään. Lapsen nimen valitseminen on yksityinen, hienovarainen ja herkkä prosessi, joka ei todellakaan kuulu ulkopuolisille.

Luettelet uhreillesi varmaan koko almanakan ja sitten olet voitonriemuinen kun he ovat "valinneet" ehdottamasi nimen.

Vierailija
12/12 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No väittäisin että lähes kaikki vanhemmat ovat tosi kiinnostuneita nimistä kun on kyseessä oman lapsen nimeäminen. Jos vaan antaisit heidän itse etsiä nimeä elleivät erikseen sinulta pyydä apua. Nykyään saa netissäkin haettua nimiä millä tahansa kriteereillä, on almanakat ja nimikirjat yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän