Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnytyksen jälkeen todella runsaat kuukautiset

Vierailija
01.08.2014 |

Onko muille käynyt näin, että kuukautisista on raskauden ja synnytyksen jälkeen tullut aivan hurjan runsaat? Voiko näille tehdä jotain? Tasoittuuko vielä? Nyt siis kolmannet kuukautiset menossa ja nämä ovat vain runsaammat joka kerta. Kuukautiset alkoivat 7 kk synnytyksen jälkeen.

Runsaat = kuukautiskuppi vuotaa ylitse n. neljän tunnin välein. 

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että oikein neljän tunnin välein. :D Nuohan ovat niukat! Itselläni oli oikeasti runsaat menkat vuosia takaperin (ennen e-pillereitä), ja isomman koon kuppi (30 ml) oli aivan täynnä puolessa tunnissa. Siitä voi kukin laskea, paljonko verta meni parin runsaimman päivän aikana.

Niin että älä valita.

Vierailija
2/29 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika tavallista että ovat runsaammat kuin ennen synnytystä, voi myös olla päinvastoin. Toki voi tasoittua mutta usein muuttuvat jäädäkseen erilaisiksi. t kätilö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla yhtä runsaat vielä 4v synnytyksen jälkeen. Sidettä vaihdan tunnin välein.

Vierailija
4/29 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tasoittunut kyllä. Monta raskautta ja jokaisen jälkeen ne muutamat ekat menkat olleet todella runsaat, mutta sitten normalisoituneet.

Vierailija
5/29 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2: Että jos mulla on kolme kertaa runsaammat kuukautiset kuin ennen lasta niin en saa ihmetellä asiaa, koska sulla on vielä friikimmät kuukautiset? oookoo.

Kätilö: Mistä tämä ilmiö johtuu? 

-ap

Vierailija
6/29 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 10:21"]2: Että jos mulla on kolme kertaa runsaammat kuukautiset kuin ennen lasta niin en saa ihmetellä asiaa, koska sulla on vielä friikimmät kuukautiset? oookoo.

Kätilö: Mistä tämä ilmiö johtuu? 

-ap

[/quote]

Voit ihmetellä, mutta älä sano niitä "todella runsaiksi", kun ne ovat niukat!

Vierailija
7/29 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just luin tuossa, että runsaiksi kuukautisiksi lasketaan yli 80 ml:n kuukautiset. Jos mulla tulee vuorokaudessa 180 ml, niin eiköhän ne runsaiksi lukeudu. -ap

Vierailija
8/29 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 10:26"]Just luin tuossa, että runsaiksi kuukautisiksi lasketaan yli 80 ml:n kuukautiset. Jos mulla tulee vuorokaudessa 180 ml, niin eiköhän ne runsaiksi lukeudu. -ap

[/quote]

Todella kummallista, tuohan on ihan järjettömän pieni määrä!

Vierailija
9/29 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ilmeisesti kuuluu asiaan. Synnytys synnytykseltä tulivat vuolaammiksi. Mutta toisaalta myös menkkakivut vähenivät. No, itse pääsin vuodoista eroon hormonikierukan myötä. Ei vuotoja 10 vuoteen, halleluja! 

Vierailija
10/29 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no minulla oli jo ennen runsaat kuukautiset ja pahat kuukautiskivut. Synnytysten jälkeen ne ovat olleet todelliset Niagarat, mutta toisaalta kivut ovat lakanneet, parempi kuitenkin näin päin. Kuukuppia en uskalla kokeillakaan, menisi varmaan kuppi nurin alta aikayksikön.

Vierailija
11/29 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette ongelmia turhasta. Menkää lääkäriin ja kysykää onko tämä normaalia kun kuukuppi täyttyy jatkuvalla syötöllä. Itse en huomannut edes moista.

Vierailija
12/29 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todella runsaat ekan synnytyksen jälkeen, tasoittuivat vähitellen toisen synnytettyäni.

Molemmilla kerroilla menkat alkoivat heti kiinteiden alettua lapsella 6 kk iässä.

Vierailija
13/29 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mullakin muuttuneet ihan kivuttomiksi kuukautiset synnytyksen jälkeen. Onhan sekin nyt sentään jotain.

Mutta ihanko tosissanne pidätte tällaisia kuukautisia normaaleina tai jopa niukkoina?! Ainakin mitä gyneille olen kuukautisistani ennen lasta jutellut, niin he ovat jo silloin kuvailleet niitä runsaiksi. 

Vierailija
14/29 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti olisi mukava tietää, mistä tämä johtuu. Että vuoto runsastuu.Onko heittää faktoja?

Vierailija
15/29 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä heitän arvelun: kohdun limakalvo muuttuu raskauden raskauden myötä ja runsaammaat kk:t johtuu siitä. Mullakin on nyt paljon runsaammaat kuukautiset, mutta kivuttomat.

Vierailija
16/29 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten runsaita kuukautisia hoidetaan ja mitä gynet pitävät hoidon kriteerinä?

Vierailija
17/29 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 10:17"]

Vai että oikein neljän tunnin välein. :D Nuohan ovat niukat! Itselläni oli oikeasti runsaat menkat vuosia takaperin (ennen e-pillereitä), ja isomman koon kuppi (30 ml) oli aivan täynnä puolessa tunnissa. Siitä voi kukin laskea, paljonko verta meni parin runsaimman päivän aikana.

Niin että älä valita.

[/quote]

Luuletko että se on 100% verta se vuoto. Jos olisi niin heikossa hapessa oltaisiin.

Vierailija
18/29 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 10:28"]

Jaa, no minulla oli jo ennen runsaat kuukautiset ja pahat kuukautiskivut. Synnytysten jälkeen ne ovat olleet todelliset Niagarat, mutta toisaalta kivut ovat lakanneet, parempi kuitenkin näin päin. Kuukuppia en uskalla kokeillakaan, menisi varmaan kuppi nurin alta aikayksikön.

[/quote]

:D Sista!

t. #10

Vierailija
19/29 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 10:35"]Joo, mullakin muuttuneet ihan kivuttomiksi kuukautiset synnytyksen jälkeen. Onhan sekin nyt sentään jotain.

Mutta ihanko tosissanne pidätte tällaisia kuukautisia normaaleina tai jopa niukkoina?! Ainakin mitä gyneille olen kuukautisistani ennen lasta jutellut, niin he ovat jo silloin kuvailleet niitä runsaiksi. 

[/quote]

No mitkäs minun kuukautiseni sitten ovat? Ja minä kun ennen luulin, että on ihan normaalia (ja joka naisella sama ongelma), ettei pysty puolta tuntia olemaan paikallaan kun istuu jo verilammikossa. Ja sitten jotkut vielä kehtaa valittaa että on runsaat menkat kun tulee yli 80 ml KOKO MENKKOJEN aikana. Itselläni kun tuo määrä tuli 1,5 tunnissa...

T. 2

Vierailija
20/29 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 10:40"][quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 10:17"]

Niin että älä valita.

[/quote]

Luuletko että se on 100% verta se vuoto. Jos olisi niin heikossa hapessa oltaisiin.

[/quote]

Enhän minä niin sanonutkaan. Mutta ei se Ap:llakaan ole 100 % verta. Nyt puhuttiin yleisesti vuodon määrästä.