Olen laihtunut 3 kg viikossa ja 5 kg / 2 vko, syömiset:
Esim.
Aamulla:
Vihreää teetä, desilitra karviaisia.
Päivällä:
Pakastevihanneksia 2 dl (vaihdellen erilaisia) ja 1 keitetty muna.
Välipala:
Lasi tuoremehua (vaihdellen erilaisia)
Päiväruoka:
Proteiinirahka, vettä.
Iltapala:
Mukillinen maitokaakaota.
Esimerkkipäivä 2:
Aamulla: Lasi tuoremehua.
Päivällä: Paistettuja kananpaloja (muutama pikkupala) ja keitettyjä porkkanoita, pala tuoretta lanttua.
Välipala: Mustikoita.
Päiväruoka: 1 pala ruisleipää, päällä 2 viipaletta juustoa, jäävuorisalaattia, kurkkua ja tomaattia ja lisäksi vielä erikseen jäävuorisalaattia, kurkkua ja tomaattia.
Iltapala: Vihreää teetä ja tuoretta ananasta.
Esimerkkipäivä 3:
Aamupala: Keitetty muna, tuoremehua lasillinen.
Päiväruoka: Mustikkakiisseliä 2 dl.
Välipala: 1 hapankorppu, päällä kalkkunaleikettä ja juustoa, lasi maitoa.
Iltaruoka: Paljon kasviksia tuoreena ja keitettynä.
Iltapala: Tuoremehulasi.
Esimerkkipäivä 4:
Aamu: Lasi mehua.
Päivä: Jäätelötötterö (seuran takia)
Iltapäivä: Kasvislientä.
Päiväruoka: Mustikkakeittoa.
Iltapala: Mehua ja marjoja.
Lisäksi monivitamiineja purkista, magnesiumia ja sinkkiä vielä erikseen ja paljon vettä ja vihreää teetä.
Kyllä lähtee. Nälkä ei juuri vaivaa, johtuu ehkä helteistäkin.
Lähtömitat 162 cm ja 70 kg. Nyt kahden viikon päästä oon 65 kg:ssä ja mm. vatsa selvästi pienentynyt.
Hieman olen pyöräillyt ja kävellyt, en älyttömästi.
Kommentit (49)
Kuulostaa kamalan vähäiseltä! Itse syön mitä mieleen tulee, paljonkin syön päivässä. Pituus 172cm ja paino 55kg :) ei käy kyllä kateeksi että nuilla eväillä joutuu elämään..
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 23:23"]
Ja kuinkahan monta kuukautta meinasit tällaisella ruokavaliolla elää fyysisesti ja henkisesti täysipainoista elämää?
[/quote]
Enää 3 kg ja sitten alan syömään hieman runsaammin. ;)
62 kg on siis tavoite.
t. ap
Eikö sulla ole karmea nälkä kokoajan?
tervetuloa säästöliekki ja jumitu jo aineenvaihdunta!
62 kg on siis oikeasti tavoite, siihen päätin tähdätä, kun aloitin "kitukuurin". Kun näin helposti lähtee, niin taidan ehkä kuitenkin tiputtaa 60 kg:aan tasan tai vähän alle. Mut 62 kg jälkeen hellitän ton ruokailun kanssa ja alan taas syömään enempi, en kuitenkaan niin paljoa kuin ennen dieettiä.
Oon ollut erittäin tyytyväinen. En tykkää pussidieettien lisäainemääristä yms. Yllättävän hyvin on tämmösellä omatekosella tippunut noita ylimääräisiä pois.
ap
järkyttävän huono ruokavalio ja tapa laihduttaa, voin kertoa että kun olet tavoitteeseesi päässyt ja alat syömään erilailla, kilot tulee korkojen kera takaisin. Tää on taas tätä typerää laihduttamista, ja nyt kun suosittelen VHH jolla voisi syödä loppuelämänsä lihomatta, se taas on karppausintoilua. Tämä se on sitten toinen ääripää, VHH olisi tasapainoinen ja järkevä tapa elää
Onneksi olkoon siitä, että poltat kehostasi lihasta ja jätät rasvan jäljelle! Et saa riittävästi vitamiineja, kivennäis- ja hivenaineita eli tuhoat elimistöäsi hyvää vauhtia.
Kun lopetat tuon ateriointitapasi, saat kaikki kilot ja vähän enemmänki painoosi.
Varo vaan ettei kilot tule takaisin kun alat syödä normaalisti!
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 23:28"]
Eikö sulla ole karmea nälkä kokoajan?
[/quote]
Ei ole. Alkuun parina ekana päivänä oli nälkä kyllä, sit hellitti. Puuhaan paljon kaikkea mukavaa (oon nyt lomalla) ja ei oikeasti ole nälkä eikä heikota. Alkuun en viitsinyt liikkua paljoa (pelkäsin heikotusta tms. näin vähäisillä ruoilla), mut nyt on ajatuksena lisätä liikuntaa hiljalleen. Jatkan kuuria kyllä vielä sittenkin, kun työt alkaa ens viikolla. Tähän on nyt tottunut, joten olo on normaali.
Aiemmin olen testaillut "pussikuureja" ja olo on nyt parempi kuin silloin! :)
ap
Taidat tykätä tuoremehusta? :D Oikeesti, luulenpa että kun alat taas syömään enemmän, eikä tarvitse syödä muuten paljoakaan enemmän, niin kilot kipuavat aika vauhdilla takaisin. Suosittelen sua opettelemaan syömään monipuolisesti ja hyvin niin että kehosi ei tarvitse opetella pitämään kynsin ja hampain kiinni siitä olemassa olevasta massasta. Niinhän sulle luultavasti tulee tuota menoa käymään. Onnea silti kilojen pudotuksen johdosta, varmasti tuntu nyt hyvälle. :)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 23:32"]
järkyttävän huono ruokavalio ja tapa laihduttaa, voin kertoa että kun olet tavoitteeseesi päässyt ja alat syömään erilailla, kilot tulee korkojen kera takaisin. Tää on taas tätä typerää laihduttamista, ja nyt kun suosittelen VHH jolla voisi syödä loppuelämänsä lihomatta, se taas on karppausintoilua. Tämä se on sitten toinen ääripää, VHH olisi tasapainoinen ja järkevä tapa elää
[/quote]
En aio palata entisiin tapoihini, vaan jatkan syömällä kasvispitoista terveellistä ruokaa säännöllisinä ruoka-aikoina. Samaan tyyliin kuin nyt, mutta jonkin verran tarkoitus lisätä määriä. Motivaatio ja henkinen vointi on nyt niin hyvät, etten usko sanotaan nyt puoleen vuoteen ainakaan repsahtavani. Jos myöhemmin repsahdan, niin laihdutan taas ylimääräiset sitten pois.
En valitse ruoka-aineksiani minkään tietyn dieetin perusteella, mutta suosin ihan muuten vaan tuoreita vihanneksia, marjoja, jonkin verran hedelmiäkin (vaikka niissä enempi kaloreita), maitotuotteita jonkin verran, lihaa hieman. Hiilarit ja moskaruoka ok välillä (mielenterveydenkin kannalta), mutta pidän huolta että syön vain niukalti ja harvoin ja tasoitan niiden syömisen liikunnalla/syömällä muuten vähemmän sinä päivänä tai lähipäivinä. Tällainen ajattelu mulla. Saapi nähdä, tietty. Alku on lupaava.
ap
ap
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 23:37"]
Taidat tykätä tuoremehusta? :D
[/quote]
Kyllä, ja erityisesti näillä helteillä. :)
Join kyllä yksi päivä light-kokistakin pullollisen (yhdestä reissusta johtuen), mutta yleensä menen vihreällä teellä, tuoremehuilla, maidolla ja vedellä.
Jos paino jumahtaa tai alkaa nousta, niin sitten mietin tilannetta uudestaan. Nyt on laskenut koko ajan kovaa vauhtia.
ap
Tuossa nyt ei ole mitään lupaavaa, kun aineenvaihduntasi menee jumiin se on ihan sama mitä syöt niin sä lihoat. Keho varastoi kaiken mahdollisen mitä se sun syömisistä silloin irti saa. Lisäksi, niinkuin tossa ylempänä jo sanottiin, sä poltat tolla syömiselläsi/syömättömyydelläsi kaikki lihakset ja se rasva jää mukavasti löllymään suhun. Laihaläski.
Tiedän itsekin, että terveellisempää olisi hidas laihduttaminen. Olen jo 34-vuotias, joten ehtinyt jo kokeilla ja nähdä ja kuulla kaikenlaista. Hidas laihduttaminen ei vaan mulla onnistu (kokeiltu on moneen kertaan, paino jumittaa enkä saa itseeni ryhtiä), pakko saada alkupyrähdys tällaisella kunnon kitukuurilla, selvästikin.
Olen siis ennenkin laihdutellut kertyneitä kilojani, viimeksi pari vuotta sitten. Silloin paino pysyi laihdutuksen jälkeen vuoden, sitten tuli rankempi elämäntilanne ja kerrytin taas kiloja. Nyt niitä siis poistelen.
ap
kaikki laihtuu hitaalla laihtumisella ja se on se ainoa oikea laihdutusmuoto. eriasia onko sulla itsehillintää. suosittelen että hankit personal trainerin, jos ei ole varaa niin esim. joku nettivalmennus fitfarm/bodycamp tai vastaava on halvempi vaihtoehto.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 23:54"]
kaikki laihtuu hitaalla laihtumisella ja se on se ainoa oikea laihdutusmuoto. eriasia onko sulla itsehillintää. suosittelen että hankit personal trainerin, jos ei ole varaa niin esim. joku nettivalmennus fitfarm/bodycamp tai vastaava on halvempi vaihtoehto.
[/quote]
Nääh, älkää nyt olko noin nujertavia (tosin en kyllä muuta odottanutkaan), kun itse iloitsin tippuneista kiloistani. ;)
Pöh, mitään personal traineria. 3 kg vielä (johon mennee parisen viikkoa) ja sen jälkeen alan lisätä asteittain syömisiäni, koko ajan painoa tarkkaillen. Annan projektilleni aikaa, mutta tarvitsen tämän alkupyrähdyksen.
En suinkaan ole ainoa nopeasti laihduttanut ihminen tässä maassa, ihan ok on tämäkin konsti.
Oikein ihanaa illan jatkoa av-mammoille, poistun nyt unten kauniille maille! :) :) :)
ap
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 23:49"]
Tiedän itsekin, että terveellisempää olisi hidas laihduttaminen. Olen jo 34-vuotias, joten ehtinyt jo kokeilla ja nähdä ja kuulla kaikenlaista. Hidas laihduttaminen ei vaan mulla onnistu (kokeiltu on moneen kertaan, paino jumittaa enkä saa itseeni ryhtiä), pakko saada alkupyrähdys tällaisella kunnon kitukuurilla, selvästikin.
Olen siis ennenkin laihdutellut kertyneitä kilojani, viimeksi pari vuotta sitten. Silloin paino pysyi laihdutuksen jälkeen vuoden, sitten tuli rankempi elämäntilanne ja kerrytin taas kiloja. Nyt niitä siis poistelen.
ap
[/quote]
Niin, hidas laihduttaminen on kuitenkin ainoa keino päästä tavoitteisiin JA pitää se paino useammankin vuoden. Itse en haluaisi kituuttaa turhaan, ja ainakin henk. koht. vituttaisi laihduttaa uudestaan.
Suosittelen sulle Pöperöproffan koko blogia, niin kujalla tuo tuohu näyttäisi olevan.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 23:34"]
Varo vaan ettei kilot tule takaisin kun alat syödä normaalisti!
[/quote]
Olen varma, että tulee, ja koston kanssa, kun lihaksia on vähemmän ja hormonitasapaino sekaisin.
Jos ei hitaasti laihduttamisella laihdu, niin tekee sen väärin.
Ja kuinkahan monta kuukautta meinasit tällaisella ruokavaliolla elää fyysisesti ja henkisesti täysipainoista elämää?