Harry potter tietäjää paikalla?
Spoilereita!!
Itse olen iso fani, mutta silti yksi asia häiritsee minua. Kun voldemortin hirnyrkkejä aletaan tuhota, niitä on: puuskupuhin kuppi, korpinkynnen diadeemi, päiväkirja, luihuisen riipus, nagini, potter ja voldemortin isoisän sormus.
Kysymys kuuluu: kun harry vauvana tuhosi voldemortin, ja voldemort muuttui ”henkiolennoksi” albanian metsässä mistä orave sen löysi, eikö se henkiolennoksi muuttuminen vaatimut yhden hirnyrkin?? Eli joku niistä oli jo käytetty? Vai oliko niitä kuitenkin kahdeksan alunalkaen? Vai mitä en nyt tästä ymmärrä.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kyllä, mutta pointti oli että kaikki voldemortin hirnyrkit oli tuhottava, vaikka yksi oli jo ”käytetty”. Mutta ei kuitenkaan ollut käytetty, kun niissä kaikissa oli vielä kuitenkin hirnyrkki tuhottavaksi.
Ap
Voldemort muuttui henkiolennoksi, koska jo olemassa olleet hirnyrkit esti hänen sieluaan jättämästä maailmaa. Jos hän ei olisi vielä tehnyt yhtäkään hirnyrkkiä tai ne kaikki olisi jo tuhoutuneet, olisi hän kuollut, kuten lopussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla olisi Potteriin liittyen toinen kysymys, mikä on mua vaivannut aina. Tylypahkan hormiverkko. Miksi kuolonsyöjät ei tunkeudu Tylypahkaan hormiverkon kautta?
Eikö tylypahkassa ollut jokin suojaus ettei se kuulu hormiverkkoon?
No kuitenkin Sirius ilmestyy rohkelikon oleskeluhuoneen takkaan keskustellakseen Harryn kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Mulla olisi Potteriin liittyen toinen kysymys, mikä on mua vaivannut aina. Tylypahkan hormiverkko. Miksi kuolonsyöjät ei tunkeudu Tylypahkaan hormiverkon kautta?
Koska hirmiverkko voidaan lukita ulkopuolisilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuitenkin Sirius ilmestyy rohkelikon oleskeluhuoneen takkaan keskustellakseen Harryn kanssa?
Mulla ei ole mitään varmaa vastausta, mutta johtuisko siitä että suojauksia lisättiin 6-7 kirjan aikana? Aiemminhan ne ei edes yrittäneet hyökätä tylypahkaan. Tai sit se voi olla vaan virhe kirjassa :D
Sitten haamuna etsii. Itemurha ei ole vaihtoehto jos Voldelle kerrottaisiin.
Takuulla etsisi vielä ajankääntäjän ja sitten olisi menoa mistä ei paluuta.
Voitti vielä Dumbledorekin kertaalleen vaihtoehtoisessa aikajanassa.
Luomisjärjestelmä hirnyrkeille oli seuraava (ajallisesti):
1. 1943, kevät Tylypahkan 2. kerroksen tyttöjen vessa, kuollut: Myrtti, tappaja Basiliski (16-vuotias Tom Lomen Valedro/alias Voldemort), hirnyrkki: Voldemortin päiväkirja, joka oli Lucius Malfoyn kartanossa vuoteen 1992 kevääksi asti.
2. 1945, kevät Volden isän äidin sormus (ja Toisen Peverellien veljeksen sormus, pikku Hirttivaaran jästien Valedrojen kuolleet omistajat, piilotettu Valedrojen talon raunioihin).
3. Luihuisen Medaljonki vuodet 1946-48 (Hesdias Smith, rouva, sitä ennen osti 10 kaljuunalla Medaljongin Volden äidiltä ennen kuolemaa vuonna 1929, Volde tappoi rouvan ja laittoi syyksi kotitontun
4. Puuskupuhin kuppi, 1946-48 Hesdias Smith, Helga Puuskupuhin jälkeläinen ja sukuesine äidiltä tyttärelle), kuollut jästien positiivari soittaja mies nimetön. Piilotettiin myöhemmin Irvetaan Lestrangien suvun pankkiholviin Viistokujalle 1946-66-luvuilla.
5. Rowena ja Helena Korpinkynnen Diadeemi, 1000-1956 lukuun asti Albanian metsässä, onton puu lähellä jästien majataloa. Kuollut maanviljelijä ja Tylypahkan tarvehuoneessa vuodesta 1958 asti vuoteen kevään 1998 asti.
6. Harry Potter, 30.9.1981 Godricin notko, lähellä St. Johanneksen kirkkoa ja hautausmaata
7. Nagini-käärme 1900-1994, 94-13.5.98 vuodet (hirnykkinä syksy 1994-1998 luonti: Valedrojen kartanon talonmies, WW2:n miinanraivaaja ja veteraani. Volde tappoi hänet Naginin ja Peter Piskuilanin avulla. (Volden laskujen mukaan 6)
8. Volden sielun jäännös
Laskentakaava: (jaettuna Hirnyrkkien määrän mukaan) eli 7
alku: 1/1 tai 100% sielu
1. Päiväkirja
1:2 = 0.5 tai 50% eli puolet
2. Morfinin sormus, Luihuisen sormus 0,5/2 = 0,25 tai 25, 4:osa
3. Luihuisen Medaljonki 0,25/2 = 0,125 tai 12,5 osa
4. Puuskupuhin kuppi 0,125/2 = 0,0625 osa tai 6,25 osa
5. Korpinkynnen Diadeemi 0,0625/2 = 0,003125 osa tai 3,125 osa
6. (Potter, se mitä Volde ei pitäny hirnyrkkinä, mutta tajusi osittain 5kirjassa)
7. Nagini käärme (Volde luuli että 6 ja viimeinen hirnyrkki)
0,00325/2 = 0,01625 eli 1,625 osa (Volde luuli tämän olevan viimeinen)
7. 0,001625/2 = 0,008125 eli 0,8125
Homma kyllä muuttui holtittomaksi 5.hirnyrkin kohdalla koska yksi uskollisimmista kuolonsyöjistä (niitä oli 4 ja Volde itse eli 5) oli mukana piilottamisessa ja niiden tahattomassa tuhoamisessa mukana.
Ja 7 kohdalla ei vaan tajunnut että hirnykkejä tuhotaan ajoissa ja ei piilottanut Naginia tai suojellut sitä kuplassa tai piti lähellään jolloin olisi estänyt Naginin tuhoamisen (ellei sitten aika tuhonnut sitä lopulta). Eikä myöskään tajunnut käyttää ajankääntäjiä ja Seljasauva voisi tuhota Hirnyrkit nopiasti (myrkyllä kyllästetty miekka kyllä ajoi saman asian mutta professori Nigelius Musta ei tajunnut sitä tai kysynyt sitä taulu-Dumbledorelta).
Volde ei myöskään tajunnut suojata hirnyrkkejään kunnolla (pirunpalolta, mustalta aukolta, ajalta ja Basiliskin myrkyltä tai tuhonnut kirjoja tai unhoittanut Myrttiä,Hagridiä ja Dumbledorea ja Horatius Kuhnusarviota tosin Ministeriö tiesi asiasta) ja tuhota myös todistajat kerralla jos pystyi.
Holttimomutta oli myös antaa kirja ja alkuperäinen kuppi Irvetaan vahvasti suojattuun paikkaan (tai vaikka palkintouoneeseen Tylypahkaan) tai pudottaa Meren pohjaan, Himalajan huipulle, Titicana Järveen, Andien huipulle tai luolastoon, Pyramidiin, Maan keskipisteelle, Tulivuoreen tai viedä ajankääntäjällä tulevaisuuteen. (Tosin Potter ei tajunnut tätä myös kun voitti Seljasauvan toisen omistajan kertaalleen (eli Delfinin) ja tuhota loputkin ajankääntäjät tai Theodore Notin ja Malfoyn ajankääntäjät tai unhoittanut heitä tai varoittanut tulevaisuutta jotenkin, minkä myös teki.