Harry potter tietäjää paikalla?
Spoilereita!!
Itse olen iso fani, mutta silti yksi asia häiritsee minua. Kun voldemortin hirnyrkkejä aletaan tuhota, niitä on: puuskupuhin kuppi, korpinkynnen diadeemi, päiväkirja, luihuisen riipus, nagini, potter ja voldemortin isoisän sormus.
Kysymys kuuluu: kun harry vauvana tuhosi voldemortin, ja voldemort muuttui ”henkiolennoksi” albanian metsässä mistä orave sen löysi, eikö se henkiolennoksi muuttuminen vaatimut yhden hirnyrkin?? Eli joku niistä oli jo käytetty? Vai oliko niitä kuitenkin kahdeksan alunalkaen? Vai mitä en nyt tästä ymmärrä.
Kommentit (28)
Voldemort jäi henkiin koska sillä oli hirnyrkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Voldemort jäi henkiin koska sillä oli hirnyrkkejä.
Tässäpä se.
Toki se siinä samassa rytäkässä teki vahingossa Hartsasta hirnyrkin. Yksikin hirnyrkki olisi riittänyt pitämään Voldemortin ”elossa”.
Kyllä kyllä, mutta pointti oli että kaikki voldemortin hirnyrkit oli tuhottava, vaikka yksi oli jo ”käytetty”. Mutta ei kuitenkaan ollut käytetty, kun niissä kaikissa oli vielä kuitenkin hirnyrkki tuhottavaksi.
Ap
Mä en tajua sitä että volde pyrki 7 hirnyrkkiin, mutta teki niitä vain 6. Ellei sitten tiennyt että myös harry oli hirnyrkki?
Pelkästään sielun jakaminen yhteen hirnyrkkiin olisi aiheuttanut saman lopputuloksen, eli hirnyrkkien määrällä ei ole muuta merkitystä kuin että Voldemortia kiehtoi numero seitsemän "vahvin taikaluku". Hän siis koko ajan tavoitteli seitsemää itselleen merkityksellistä hirnyrkkiä, ei tiennyt Harryn olleen kahdeksas eikä lukumäärällä sinänsä tuossa vaiheessa kun sielu oli jo runneltu ja revitty mitään väliä.
Itse aina olen ihmetellyt juoniaukkoa, jossa Dumbledore sanoo Voldemortin ruumiissa olevan sielun olevan viimeinen joka pitää tappaa. Eihän sillä järjestyksellä ole väliä! Tai pikemminkin Voldehan on helpompi tappaa jos ensin tappaa ruumiillisen eli eniten vastaan pistävän hirnyrkin ja sitten kaikessa rauhassa etsii loput...
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään sielun jakaminen yhteen hirnyrkkiin olisi aiheuttanut saman lopputuloksen, eli hirnyrkkien määrällä ei ole muuta merkitystä kuin että Voldemortia kiehtoi numero seitsemän "vahvin taikaluku". Hän siis koko ajan tavoitteli seitsemää itselleen merkityksellistä hirnyrkkiä, ei tiennyt Harryn olleen kahdeksas eikä lukumäärällä sinänsä tuossa vaiheessa kun sielu oli jo runneltu ja revitty mitään väliä.
Itse aina olen ihmetellyt juoniaukkoa, jossa Dumbledore sanoo Voldemortin ruumiissa olevan sielun olevan viimeinen joka pitää tappaa. Eihän sillä järjestyksellä ole väliä! Tai pikemminkin Voldehan on helpompi tappaa jos ensin tappaa ruumiillisen eli eniten vastaan pistävän hirnyrkin ja sitten kaikessa rauhassa etsii loput...
Ehkä se henkiolio jää henkiin ilmankin hirnyrkkejä, se muunnosvaihe vaan vaatii hirnyrkin? Eli sitten pitäisi metsästää jostain se henkiolio tai odottaa että se kaappaa itselleen kehon jostain ennen kuin sen saa tuhottua. Jos se taas pääsee karkuun ja luo itselleen 21 lisähirnyrkkiä jotka tällä kertaa on jotain merkityksettömiä esineitä esim. himalajan rinteillä kivi tai meren pohjassa toinen jne. Näiden löytäminen voisi olla haasteellista.
Vai riittääkö se, että on yksi hirnyrkki siihen, että on ns loppumattomat elämät?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niiden muiden hirnyrkkien tuhoaminen heikensi voldemortia, harry ei koskaan ollut taikataidoiltaan volden tasolla joten hirnyrkit piti tuhota ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vai riittääkö se, että on yksi hirnyrkki siihen, että on ns loppumattomat elämät?
Ap
Juu. Niin kauan on ”loppumaton elämä” kunnes se hirnyrkki on tuhottu. Ei se toimi niin päin, että selviytyäkseen pitäisi jotenkin ”käyttää” niitä hirnyrkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua sitä että volde pyrki 7 hirnyrkkiin, mutta teki niitä vain 6. Ellei sitten tiennyt että myös harry oli hirnyrkki?
Ei se tiennyt.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Yksi hirnyrkki riittää. Muistaakseni voldemort halusi enemmän, jotta yhden tuhoutuessa peli ei olisi menetetty.
Niin, voldehan luuli että potterilma omis jotain erityisen voimallisia taikavoimia kun pysty lukemaan voldemortin mieltä ja selvisi vauvana hyökkäyksestä yms kunnes sille selvisi ensin se että harry äidin uhraus oli antanut sille suojan vauvana ja lopulta että harry oli ollut hirnyrkki.
Jaa. Miksihän oon aina luullu että hirnyrkit kuluu sitä mukaa kun kuolee. 😅 no hyvä että tämä selvisi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tiennyt.
Ja siis kuusi hirnyrkkiä + se osa joka oli voldessa itsessään = 7.
Voltsuhan nimenomaan jakoi sielunsa tarkoituksella seitsemään osaan, harry oli sitten kahdeksas. Yksi osa on hänessä itsessään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tiennyt.
Ja siis kuusi hirnyrkkiä + se osa joka oli voldessa itsessään = 7.
Niin ja pitää nyt vielä lisätä että yhteensä hirnyrkkejä oli 8, koska Harrysta tuli vahingossa hirnyrkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Juu. Niin kauan on ”loppumaton elämä” kunnes se hirnyrkki on tuhottu. Ei se toimi niin päin, että selviytyäkseen pitäisi jotenkin ”käyttää” niitä hirnyrkkejä.
Näin se on! Eli hirnyrkit ei kulu eikä niitä käytetä. "Yleensä" hirnyrkkejä siis tehtiin vain yksi, ja periaatteessa olisi voinut elää yhdellä niin, että joku tappaa sut - palaat henkiin - joku tappaa sut taas - palaat henkiin, koska sitä sielun palasta, joka elää, ei ole tapettu. Voltsu halusi pelata varman päälle ja teki useamman, lempinumeronsa määrän.
Sinänsä se kyllä tuntuis loogiselta, että se sielun palanen pitäisi "ottaa käyttöön", kun on kuollut ja palaa sillä hirnyrkillä, mutta näin ei ole.
Mulla olisi Potteriin liittyen toinen kysymys, mikä on mua vaivannut aina. Tylypahkan hormiverkko. Miksi kuolonsyöjät ei tunkeudu Tylypahkaan hormiverkon kautta?
Voldemort muuttui henkiolennoksi nyrkkikyllikin avulla.