Kysymyksiä koronarokotteesta kieltäytyville
Oletteko te, jotka aiotte jättää koronarokotteen ottamatta miettineet sitä, että tulette joka tapauksessa sairastamaan sen koronan jossain vaiheessa, sitä ei voi enää välttää. Jos ette halua rokotteen vierasainetta kehoonne, tarjoatte sen saman kehon tälle koronavirukselle. Jos ette halua tutkimatonta rokotetta kehoonne, tulette saamaan samalla tavalla pitkäaikaisvaikutuksiltaan tutkimatonta koronavirusta kehoonne. Se virus tulee teille joko heikennettynä rokotteen kautta, tai ihan toimintakykyisenä ja lopputulema on arvoitus. Mutta varmasti sen saatte.
Jos isovanhempamme olisivat olleet yhtä epäileväisiä "Do Your Own Research"-oppineita, olisi meitä vähemmän mm. polion, kurkkumädän ja tuhkarokon seurauksena. Myös niistä vammautuneita olisi enemmän ja kulkutaudit jylläisivät edelleen. Sinun lapsesi voisi kuolla johonkin näistä taudeista ja voisit vaan katsella vieressä voimattomana. Kehitysmaissa ihmiset ymmärtävät tämän ja kävelevät kymmeniä kilometrejä saamaan rokotuksia itselleen ja lapsilleen, ovat kiitollisia niistä.
Ja se, että haluatte ensin nähdä, miten jo rokotetut voivat ja päättää sitten hankitteko rokotteen itse. Miksi koette olevanne jotenkin muita arvokkaampia ja laitatte meidät muut testaamaan teille rokotteen valmiiksi?
Miksi koette olevanne vuosia lääketiedettä ja virologiaa opiskelleita ihmisiä viisaampia? Miten juuri te ymmärrätte näitä asioita paremmin ja syvemmin kuin he, ihan internetin syövereistä löytämienne "asiantuntijoiden" tuottaman "tiedon" kautta? Jos tämä olisi kansainvälinen salaliitto, mihin sillä tähdättäisiin? Jos tarkoituksena olisi vähentää väestömäärää hedelmättömyyden tuottamisella, olisiko se lopulta niin kamala asia, ihmisiä kun on liikaa ja jokainen syntyvä lapsi saisi olla tarkkaan harkittu ja hankkimalla hankittu.
Syöt pikaruokaa, suklaata (kääreessä alumiinia), otat tatuointeja, tekoripsiä, meikkaat, syöt eineksiä, käytät muoviastioita.. Nämä kaikki, mutta yksi rokote pelottaa? Rokoteannos on niin pieni, ettei siinä tule mikrosirua mukana, se ei myöskään ala muokata sinun DNA:tasi. Ehkä tämä on nyt luonnon tapa hankkiutua kulkutautimyönteisistä eroon ja vahvistaa populaatiota?
Näihin haluaisin rehellisen vastauksen.
Kommentit (95)
"Miksi koette olevanne jotenkin muita arvokkaampia ja laitatte meidät muut testaamaan teille rokotteen valmiiksi?"
Luin vain tähän asti. Miksi sinä itse koet, että teidät on laitettu testaamaan rokotetta? Sitähän sinä tässä oikeastaan sanot. Te olette sen vapaaehtoisesti ottaneet. Jos nyt koette joutuneenne ns koekaniineiksi, niin se on ollut teidän ihan oma päätöksenne. Ja jos oikeasti olisitte sitä mieltä, että rokote on turvallinen ja toimiva, niin eihän teillä olisi mitään tarvetta tuollaista kysellä tai edes miettiä. Minusta se, että jopa rokotetut ovat noin epävarmoja rokotteesta ja sen ottamisesta, on hälytysmerkki. Sillä tuo epävarmuus paistaa kaikkien noitten aloituksen tyylisten kommenttien läpi kuin aurinko kirkkaalta taivaalta.
Tässä ainakin yksi syy olla ottamatta se.
En usko, että tuolla asenteella saat asiallisia vastauksia. On ihan järjetöntä vähättelyä verrata tuhkarokkoa ja poliota koronaan. Toki olen nämä kauan tutkitut ja vakavien sairauksien estoon tarkoitetut rokotteet ottanut, mutta en yhtäkään influenssarokotetta. Otatko sinä jokaisen influenssarokotteen? Miksi et? Mikä ihme teitä vaivaa, kun huudatte koronarokotteen perään, mutta ette influenssan? Miksi ette seonneet sikanuhan aikaan? Ei, en ota piikkiä ainakaan vielä. En ottanut vesirokkoon. En korvatulehdukseen jne ja kaikki nämä olen sairastanut aikuisiällä aika rajuna tautina. Ja ei, SINÄ et voi tietää, että sairastuuko kaikki. Huomioi myös, että kaikki eivät ole kaltaistasi white trash -sukua. Takuulla vahingoitan elimistöäni, mutta eipä löydy tatuointeja, ripsiä, eineksiä tms.
Et näytä ymmärtävän, että osalla meistä on mahdollisuus elää varsin eristäytynyttä elämää. Etätyö, kaikki ostokset verkkokaupoista kotiinkuljetuksella eikä ole sellaista ihmissuhdeverkostoa, jota olisi välttämätöntä tavata. Ei ole hinkua matkailla minnekään. Omalla pihalla on ihan mukava istuskella kauniina kesäiltana ja vaikka grillata jotain ja juoda hyvää viiniä.
Mitä nyt olen sosiaalista mediaa seurannut, niin ihan intopinkeinä suomalaiset ovat odottaneet omaa rokotevuoroaan. Ts enemmän kuin mielellään ottaneet omat rokotteensa ensin. Ei kyse ole mistään sellaisesta, että he olisivat jotenkin huonompia ja rokotteesta lisää tietoa odottavat olisivat parempia. Hätäisimmät saakoot rokotteensa ensin.
En usko mihinkään salaliittoihin enkä mikrosiruihin, mutta mulla ei ole samanlainen hengenhätä saada rokotetta kuin sinulla ja monilla muilla. Ei tämä 1,5 vuotta lähes eristyksissä ole haitannut mua millään tavalla.
Kolmonen lisää vielä, että nämä salaliittoteoriat yhdistettyinä rokottamattomuuteen on niiiiin väsynyttä. Miten voi olla mahdollista, että itse asiassa näistä salaliitoista näyttää aina eniten tietävän ne, jotka ovat rokotemyönteisiä?
En ole rokotekriittinen, ja tutkimustieto tukee sitä faktaa että ne toimivat 70-80%:sti vakavien tautimuotojen estämisessä.
Rokotetta en ota siksi koska vituttaa elää tällä aivovammaisten ihmisten kansoittamalla planeetalla. Jos kuolen covidiin niin otan asian avosylein vastaan. Jos muutama muu ihminen kuolee tai sairastuu siinä ohella niin en pane pahakseni.
Ei, en syö pikaruokaa enkä suklaata eikä minulla ole tatuointeja tai ripsienpidennyksiä enkä myöskään meikkaa. Ikävää, että sinä olet ap tuollaisesta roskataustasta kotoisin ja oletat, että kaikki muutkin ovat.
Tuntemattomia pitkäaikaisvaikutuksia omaavaa rokotetta en tule ottamaan.
Näin introverttinä tuo rokottamattomuus tulee jatkossa olemaan mun tekosyy kieltäytyä kaikista kissanristiäisistä. Kiitos kutsusta, mutta en lähde suureen porukkaan koska en ole rokotettu :)
Luultavasti sen piikin haen kun näkee mitä se toinen kierros saa aikaan massoissa, mutta jos joku kysyy niin mitäpä se heille kuuluu, osaan sujuvasti vältellä ja valehdella.
Sairastamalla koronan saan vain viruksen ja lopputulemana vasta-aineita. Ottamalla rokotteen saan ties mitä, mutta ainakin sirun sekä pedon merkin.
Meinasin vastata ihan asiallisesti ja melko pitkästikin, mutta kun lopussa tuli sana "kulkutautimyönteinen", muutin mieleni.
En viitsi kirjoittaa mitään fiksua kaltaisellesi trollille.
Tauti ei ole 1,5 vuoden tilastointi datan perusteella ikäryhmälleni tavallista flunssaa yhtään vaarallisempi. Kuolleita nolla ja yksi tuhannesta voi joutua tai on joutunut sairaalahoitoon.
Riskit vs hyödyt analyysit kunniaan.
Rokote ei tarjoa mitään mitään riskinottamisen arvoista, eikä kukaan tiedä sen lyhyen tai pitkän aikavälin haitoista ikäisilleni yhtikäs mitään, eikä se edes suojaisi muita.
Voin harkita rokotteen ottamista siinä kohtaa kun on alkaa löytymään pitkän ajan dataa myös ikäisteni rokottamisesta.
En ole "rokotteesta kieltäytyvä", joita ap. puhuttelee, vaan toistaiseksi kieltäytyvä eli lisätietoja odottava, mutta vastaan silti.
Koronan suhteen kuulun tilastollisesti alhaisen riskin kategoriaan, koska olen normaalipainoinen nainen enkä tupakoi eikä minulla ole astmaa eikä diabetesta. Todennäköisesti saisin lievän tai oireettoman koronan.
Sen sijaan koronarokotteen suhteen tilastollisesti saatan kuulua korkean sivuvaikutusriskin ryhmään, koska minulla on olemassaoleva autoimmuunisairaus, MS-tauti. Riskini saada autoimmuunireaktioita on siis kohonnut. Ymmärtääkseni kaikki rokotteet kantavat riskiä aiheuttaa autoimmuunireaktioita. Erityisesti tästä aihepiiristä odotan lisätietoja.
Epäsosiaalisen elämäntyylini ansiosta, jollaista vietin jo ennen korona-aikaa, tulen luultavasti saamaan koronan viimeisten joukossa / en ollenkaan.
Koronarokote ei suojaa muita, vaan ainoastaan rokotettua itseään. Ei siis ole myöskään epäitsekkyys-aspektia joka puoltaisi rokotteen ottamista.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Kertoisin ilomielin Faithille, miksi koronarokotetta ei kannata ottaa, mutta vähän vaikeaa se on. Kolme koronaketjua on juuri lopetettu ja asiallisia vastauksia olen kirjoitellut. Kerron kuitenkin jotain: lue paljon Raamattua, kun vielä on aikaa. Siunauksin toinen uskovainen
Rokotehaitta ja -kuolemantapauksia kiinnostuneille:
Olen raskaana enkä ota rokotetta, koska sen vaikutukset sikiöön ovat arvoitus. Olen yhden vauvan jo menettänyt enkä halua enempää. Katsotaan mikä tilanne sitten on kun vauva syntyy. Rokotekattavuus on hyvä enkä omalla kohdalla koe rokotetta kovin välttämättömäksi, joten voi jäädä ottamatta silloinkin.
Olen jo niin yhteiskunnan ulkopuolella valmiiksi, että aivan se ja sama. Mennään sitten loppuun asti.
Lisäksi olen vasta keski-ikäinen. Todennäköisyys kuolla koronaan on hyvin pieni.
En syö pikaruokaa, en prosessoituja ruokia vaan syön terveellisesti, puhdasta ravintoa. Lisäksi harrastan liikuntaa monipuolisesti ja nautin auringosta. Pidän vastustuskyvystäni huolta. Harvoin sairastelen. Jos korona silti iskee niin iskeköön, en pelkää.
Testausvaiheessa olevaa rokotetta en ota.
Miksi ap itse otit rokotteen? Kaduttaako vai miksi häiritsee että jotkut ei ota? Sinähän olet ”turvassa” virukselta.
"miettineet sitä, että tulette joka tapauksessa sairastamaan sen koronan jossain vaiheessa, sitä ei voi enää välttää"
Onhan sitä mietitty, sairastettu jo 2020 keväällä. Oli aika lailla oireeton, pieniä hengitystieoireita mutta ei mitään ihmeellistä.
"Tässäkö se oli?" fiilikset jäi. Olen kokenut elämäni aikana flunssatkin 5x pahempana.
T: Hoikka & d-vitamiinitasot kunnosa
Vierailija kirjoitti:
Meinasin vastata ihan asiallisesti ja melko pitkästikin, mutta kun lopussa tuli sana "kulkutautimyönteinen", muutin mieleni.
En viitsi kirjoittaa mitään fiksua kaltaisellesi trollille.
Ihmettelen itsekin tuon sanonnan sanomista. Taitaa joku yksi ja sama trolli tehtailla aina näitä kommentteja tuon sanonnan kanssa, noitahan näkee jopa IS/IL kommenteissa, varmaan sama tyyppi kommentoi sielläkin.
En juurikaan poistunut kotoa ennen rajoituksiakaan joten turhaa sitä ottamaan vielä.
Katellaan sitten muutaman vuoden päästä uudelleen että millä rokotuksilla on ollut vähiten haittoja ja mietitään sitten uudelleen.