Frendit (tv sarja) mysteerit.
Sinkkuelämää ketjun innoittamana.
Näitä on paljon, mutta nyt kun miettimällä mietin niin tulee mieleen vaan se että viimeisillä kausilla Rossin poikaa Benia ei näytetä eikä mainita juuri lainkaan.
Katso lähetysajat : Frendit - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1495)
1. kaudella joku joulujakso, jossa R ja M pitivät juhlat kotonaan. Sitten heidän lämpöpatteristaan hajotaa ilmeisesti lämmön säätönappula/termostaatti. Huoltomies ei muka saa korjattua sitä kun joutuu odottamaan joulun yli että saa hankittua siihen varaosan.
Mutta kun Joey saapuu paikalle hän käy säätämässä patterista lämmön sieltä alaosan säätönappulasta, ihmetellen miksi he eivät ole sitä tehneet. Toiset olivat vain hikoilleet ja kärsineet liiasta kuumuudesta.
Miksi talon huoltomies ei tiennyt tästä säätönappulasta. :D
Vierailija kirjoitti:
Näillä uusintakierroksilla minua on ruvennut häiritsemään, miten kolmekymppiset ihmiset yökkäilevät lihaville ja pilkkaavat heitä. Ajatusmaailma ei ole kehittynyt sitten teinivuosien, hirveän pinnallisia tyyppejä. Muuten on hyvin tehty sarja.
Itseäni häiritsi se, kun Emmalla oli yhden jakson ajan miespuolinen lastenvahti ja Rossin Joeyn ja Chandlerin vähättelevä ja lapsellinen suhtautuminen siihen
Tuli tässä mieleen jälleen uusintakierrosta seuratessani miten Monican ja Chandlerin häissä on panostettu isoihin ja kalliisiin koristeluihin ynnä muuhun mutta morsian itse tekee oman meikkinsä ja kampauksensa! Tosin "kampauksen" tässä tapauksessa ollessa auki roikkuvat hiukset.... Monican pukukin on todella yksinkertainen. Minusta kauneinta siinä asussa on kaulakoru. Ei Suomessa ole tapana tehdä meikkiä ja kampausta itse. Kai heillä on budjetti loppunut kesken. :D
Eräässä jaksossa Monican ja Chandlerin oli vaikeuksia saada yhteiskuvaa, koska Chandlerin hymy kuvissa oli väkinäinen irvistys.
Ongelma oli tiessään, kun Rossin ja Chandlerin oli hätäpäissään otettava uusia hääkuvia, alkuperäisten kerttiskameroiden ollessa kateissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näillä uusintakierroksilla minua on ruvennut häiritsemään, miten kolmekymppiset ihmiset yökkäilevät lihaville ja pilkkaavat heitä. Ajatusmaailma ei ole kehittynyt sitten teinivuosien, hirveän pinnallisia tyyppejä. Muuten on hyvin tehty sarja.
Itseäni häiritsi se, kun Emmalla oli yhden jakson ajan miespuolinen lastenvahti ja Rossin Joeyn ja Chandlerin vähättelevä ja lapsellinen suhtautuminen siihen
Et sitten ymmärtänyt, että pointti oli nauraa juuri heidän ennakkoluuloilleen ja saada Ross pohtimaan mistä omat ennakkoluulonsa ovat peräisin?
Vierailija kirjoitti:
Phoebe leikkasi Monican tukan, ja Monica pyysi samaa mallia kuin Demi Moorella, mutta Phoebe sekoitti sen Dudley Mooreen. Tukasta tuli tietysti kamalan näköinen, ja Monica oli kauhuissaan. Miksi hän ei sitten mennyt kampaajalle korjaamaan tilannetta, kun hiusten pituus kuitenkin olisi riittänyt uuteen ihan kivaan, lyhyempään kampaukseen.
Nyt en kyllä muista, mutta olisiko se voinut olla sitä aikaa, kun oli työtön eikä sillä ollut juuri rahaa?
Onkohan tämä jo mainittu, se, kun paljastui, että Ross harrasti seksiä huomattavasti vanhemman kirjastonhoitajan kanssa 16-vuotiaana, vaikka Carol olikin hänen ensimmäinen ja ainoa seksikumppaninsa pitkälle aikuisuuteen asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten ymmärtänyt, että pointti oli nauraa juuri heidän ennakkoluuloilleen ja saada Ross pohtimaan mistä omat ennakkoluulonsa ovat peräisin?
Mutta kun tämä näkökulma ei enää palvele Oikeaoppisuuden Periaatetta. Harmaan sävyjä ei saa olla, hahmojen tulee olla koko oikeaoppisen hyviä tai sitten he ovat läpeensä mätiä s3ksistir-sisteja. Kaikkien juonipolkujen tulisi korostaa, kuinka päähahmot hyveellisesti edesauttavat kaikkea moninaisuutta ja haluaisivat olla moninaisia itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Missä siinä tarkalleen ottaen yökkäillään lihaville? Itse muistan vain yhden takautuman, jossa Chandler sanoi ilkeästi, ja siinähän hän oli vielä teini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä siinä tarkalleen ottaen yökkäillään lihaville? Itse muistan vain yhden takautuman, jossa Chandler sanoi ilkeästi, ja siinähän hän oli vielä teini.
Ja Chandler myös jätti tyttöystävän, koska tämä lihoi, mutta silloinkin Chandler oli todella nuori.
Vierailija kirjoitti:
Joey on hirveän tyhmä ja suhtautuu naisiin alentavasti (pelkkinä panoina). Silti Monica, Rachel ja jopa Phoebe ovat sen ystäviä. Minä en olisi. Vai ovatko nämä vanhemman sukupolven naiset yleensäkin sitä mieltä, että "pojat on poikia" ja naisia saa kohdella miten vain.
Ei hän tiukkapipoa kaipaisikaan ystäväkseen. Ystävänaisia hän kyllä kohteli kunnioittavasti.
Kun Monica ja Phoebe yrittävät jäljittää kadonnutta keksireseptiä ja lopulta keksivät, että resepti on Nestlen keksien. Mistä Phoeben isoäiti olisi saanut Nestlen reseptin? Ei kai keksipaketissa reseptiä ole, ainesosaluettelo vain?
Vierailija kirjoitti:
Kun Monica ja Phoebe yrittävät jäljittää kadonnutta keksireseptiä ja lopulta keksivät, että resepti on Nestlen keksien. Mistä Phoeben isoäiti olisi saanut Nestlen reseptin? Ei kai keksipaketissa reseptiä ole, ainesosaluettelo vain?
Hmm, mä oon aina olettanu että se isoäiti on tarjonnu niitä Nestlen keksejä omaleipominaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, mä oon aina olettanu että se isoäiti on tarjonnu niitä Nestlen keksejä omaleipominaan...
Eikö Phoebellä ollut se resepti, mutta se tuhoutui tulipalossa. Eli ei se noinkaan voinut mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älyttömintä ikinä, että Phoebe päätyi Miken kanssa yhteen. Ääh tuo Paul Rudd on yöks. David ois ollu täydellinen.
Miljoona yläpeukkua tälle!! Mike oli tylsä ja hätäisesti sarjaan tungetun tuntuinen hahmo, jolla ei tuntunut olevan mitään yhteistä Phoeben kanssa. Näyttelijä oli ihan liian nuoren näköinen, eikä Paul Rudd osaa muutenkaan näytellä kuin yhtä hahmoa. Rudd oli vaivaantuneen ja epäuskottavan oloinen kaikissa kohtauksissaan. Karismaakin hänellä on kuin märällä villasukalla.
Kun taas David... Jo ensimmäisellä kaudella mukaan tullut hahmo, jota Phoebe oikeasti rakasti. Heidän katkeransuloinen tarinansa olisi ansainnut onnellisen lopun, se olisi ollut hieno päätös koko sarjan pituiselle tarinalle! Hank Azaria on sitäpaitsi aivan mahtava David ja hahmo paljon tasapainoisempi pari Phoeben kanssa.
Tämä oli sarjan isoimpia mokia, ehdottomasti. Toki nuo viimeiset kaudet olivat täyttä kuraa muutenkin.
Minä taas tykkään paljon enemmän "Cluelessin velipuolesta" kuin "Simpsonien Apusta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun Frendit ja HIMYM ovat usein vertailun kohteena, niin näissä jatkumoasioissa HIMYM vie kyllä voiton. Virheitä on toki siinäkin sarjassa, mutta joku yksittäinen seikka saattaa saada aivan täydellisen jatkon tai selityksen jopa monen kauden jälkeen.
Samaa mieltä. Tässä ketjussa näiden vertailu on kyllä hankalaa, kun asenne on aina se, että himym on paska kopio eikä siinä ole mitään hyvää.
Paskahan se on. Ex halus sitä kattoa kun se nainen siinä on niin ihqu. Katoin yhden jakson ja ei luoja miten pitkästyttävä.
Tämä. Himym ON paska kopio. Siinähän on paljon otettu vitsejä Frendeistä, esimerkiksi se että Precious tulee dumpatuksi syntymäpäivänään, ja Himymissä on vielä sama näyttelijä esittämässä tyttöystävää joka tulee dumpatuksi syntymäpäivänään. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Phoebellä ollut se resepti, mutta se tuhoutui tulipalossa. Eli ei se noinkaan voinut mennä.
Mä ajattelin sen niin et se resepti oli nestle-kaakaopaketin kyljessä (niissä on usein valmisreseptejä, niin kuin Suomessa on jauhopaketeissa ym), ja isoäiti oli väittänyt että oma resepti. Tuosta on tosin aikaa kun katsoin jakson.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelin sen niin et se resepti oli nestle-kaakaopaketin kyljessä (niissä on usein valmisreseptejä, niin kuin Suomessa on jauhopaketeissa ym), ja isoäiti oli väittänyt että oma resepti. Tuosta on tosin aikaa kun katsoin jakson.
Aika lähellä!
Upon being asked if friends of her grandmother know the recipe, Phoebe says that her grandmother got the recipe from her French grandmother "Nestle Toulouse". This makes Monica realize that Phoebe's grandmother got the recipe from a bag of Nestle Toll House cookies, causing Phoebe to get angry at her grandmother.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joey on hirveän tyhmä ja suhtautuu naisiin alentavasti (pelkkinä panoina). Silti Monica, Rachel ja jopa Phoebe ovat sen ystäviä. Minä en olisi. Vai ovatko nämä vanhemman sukupolven naiset yleensäkin sitä mieltä, että "pojat on poikia" ja naisia saa kohdella miten vain.
Ei hän tiukkapipoa kaipaisikaan ystäväkseen. Ystävänaisia hän kyllä kohteli kunnioittavasti.
Ei kohdellut kunnioittavasti, vaan vähän väliä vihjaili, että pano kiinnostaisi. Omiin siskoihinsa taas suhtautui kuin holhottaviin, joiden kunniaa hän vaali. Siinä ei ole mitään tiukkapipoista, ettei pidä urpoista.
Paskahan se on. Ex halus sitä kattoa kun se nainen siinä on niin ihqu. Katoin yhden jakson ja ei luoja miten pitkästyttävä.