Oletko aiheuttanut itsellesi tahallasi vammoja, jotta ei tarvisi mennä töihin?
Mulla pyöriny pari viikkoa päivittäin ajatus, että aiheuttaisin itselleni vamman, jonka johdosta joutuisin sairaslomalle vähintään kuukaudeksi.
Siinä pisteessä ollaan surkea palkkaisen p*skaduunissa raatamisen jäljiltä. Motivaatio nollassa, ei tippaakaan kiinnosta. Haluan vaan olla kotona eläinten kanssa, katsoa lempisarjoja myöhään ja nukkua rauhassa niin kauan kuin nukuttaa.
Saunaa lämmittäessä mietin kämmenen painamista kiukaaseen, tai autoon noustessani että litistäisin sormeni oven väliin, jotta murtuisivat.
Tätä se elämä nyt on, kun ei älyllä ole pilattu eikä mahdollisuutta kouluttautua ja työllistyä korkeapalkkaisiin hommiin.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista tehdä se työpaikalla niin saat paremmin massia.
Oon miettiny töissäkin usein, että missä olis helppo loukkaantua ja vielä niin, että kukaan ei osaa epäillä teinkö tahallani.
Ap
Liukastu. Kaadu rapuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon miettiny töissäkin usein, että missä olis helppo loukkaantua ja vielä niin, että kukaan ei osaa epäillä teinkö tahallani.
Ap
Riittää että työmatkalla loukkaantuu. Kaatuu ktipihallamennen kuin pääsee sisälle. Huomioi ettei saa poiketa kaupassa työmatkalla. Työtapaturmavakuutus on kyllä hyvä korvaavuudeltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Riittää että työmatkalla loukkaantuu. Kaatuu ktipihallamennen kuin pääsee sisälle. Huomioi ettei saa poiketa kaupassa työmatkalla. Työtapaturmavakuutus on kyllä hyvä korvaavuudeltaan.
*kotipihalla ennen
Vierailija kirjoitti:
Onpa taas typerä trolli.
Suomi on työhyvinvoinniltaan yksi huonoimpia maita. Työpaikkakiusaamisen kätkimaa, mikä ihme on jos noin ap ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Liukastu. Kaadu rapuissa.
Ei kannata lähteä kikkailemaan. Voit vielä loukkaantua vakavasti. Joskus ei tarvitse kummoinenkaan niksaus olla sattuukin niin että olet pyörätuolissa loppuelämän. Tai kärsit hermosäryistä tms. En suosittele!
Joo tai ajoin autolla ojaan 80 km/h nopeudella, jotta pääsisin erään viehättävän työtoverin kyydissä töihin sillä välin, kun autoni on korjaamolla. Mutta satutinkin siinä sen verran itseäni ja löin pääni, että vastakkainen sukupuoli ei enää kiinnostanutkaan tämän jälkeen!
Nyt on niin lähellä, ettenkö heittäydy työpaikan kiukaaseen kompastuttuani auki oleviin kengännauhoihin, että oksat pois. Sanokaa jotain motivoivaa ja kannustavaa, itku tulee ihan justiinsa kun en jaksa.
Ap
Ei tarvitse. On työperäinen selkäsairaus. Koko loppuiän.
Tee kuten yks tuttu. Rälläkkä "lipsahti" käteen työtehtävässä ja meni koko käsi aika kunnottomaksi. Koska kyse oli työtapaturmasta, heppu oli ensin melkein vuoden saikulla täydellä palkalla eli vakuutusyhtiö maksoi. Sitten työnantajan piti katsoa voiko työllistyä uudelleen toiseen tehtävään. No ei voinut joten vakuutusyhtiö kouluttaa nyt uudelleen summalla josta tavallinen opiskelija voi nähdä vaan unta. Noiden tapahtumien välillä heppu ja ammattiliitto ehtivät nostaa vielä syytteen työnantajaa vastaan työturvallisuusmääräysten rikkomisesta ja tuomiohan siitä tuli ja muutama tonni korvauksia. Kaikki työkaverit tiesi että ihan tahallaan teki sen kun ei ollut ihan motivoinut. Mut kyllä pitää kova olla kun työntää oman kätensä rälläkän eteen.
Vierailija kirjoitti:
Tee kuten yks tuttu. Rälläkkä "lipsahti" käteen työtehtävässä ja meni koko käsi aika kunnottomaksi. Koska kyse oli työtapaturmasta, heppu oli ensin melkein vuoden saikulla täydellä palkalla eli vakuutusyhtiö maksoi. Sitten työnantajan piti katsoa voiko työllistyä uudelleen toiseen tehtävään. No ei voinut joten vakuutusyhtiö kouluttaa nyt uudelleen summalla josta tavallinen opiskelija voi nähdä vaan unta. Noiden tapahtumien välillä heppu ja ammattiliitto ehtivät nostaa vielä syytteen työnantajaa vastaan työturvallisuusmääräysten rikkomisesta ja tuomiohan siitä tuli ja muutama tonni korvauksia. Kaikki työkaverit tiesi että ihan tahallaan teki sen kun ei ollut ihan motivoinut. Mut kyllä pitää kova olla kun työntää oman kätensä rälläkän eteen.
Minä työnsin töissä sormeni koneeseen, jossa sormenpäät murskaantuivat. Olin nukkunut huonosti ja oli sekunnista kiinni, etten ehtinyt vetää kättäni pois. Olen jälkeenpäin miettinyt, teinkö sen alitajuisesti tahallani, koska olin hyvin väsynyt työhön ja loman tarpeessa. Laitteesta myös puuttuivat suojat, jotka siinä olisi pitänyt olla, mutta tästä ei tullut mitään tutkintaa tai seuraamuksia esimiehelle tai muillekaan. Sairauslomaa sain yhteensä 5 viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Älä mene töihin, mene lääkäriin!
Oon jo viideltä aloittanut työt. Itku herkässä koko ajan, onneksi työskentelen yksin..
Ap
Olen naputtanut lusikalla rannetta. Jännetupentulehdus.
Yritä hakea terapiaa, olisit kovasti sen tarpeessa.
Olen. Viilsin tarkoituksella puukolla käteen tikkejä vaativan haavan ja mun työssä sillä saa ainakin sen 2 viikkoa saikkua. Tikit kädessä ei tehdä töitä. Ihan vaan siksi, kun töissä oli niin paha olla. Olin just tehnyt aivan oikeasti laittoman pitkän työputken ja vapaat oli taas laittoman lyhyet ja ahdisti aamulla niin paljon mennä töihin, että vetäisin kämmenen auki. Mun työpaikassa on ihan normaalia, että on 10 päivän työputki, jossa on peräkkäin ilta-ja aamuvuoroa ja laissa säädetty viikkolepo ei todellakaan toteudu missään välissä.
Otin loparit, kun alkoi liikaa pyörimään tuollaiset fantasiat mielessä ja olin jopa kateellinen pitkään saikuttaville työkavereille.
Olihan niitä ajatuksia, että jos ajaisi kolarin, jos murtuisi luu tms niin saisi levähtää luvan kanssa. Pitkän taipaleen jälkeen nyt uudelleenkouluttautumassa, sillä työkyky uhattuna terveydellisistä syistä entisessä ammatissa. Joskus sitä vaan palaa loppuun, eikä jaksa enää. Nuo ajatukset on oikeasti jo iso hälytysmerkki. Lääkäriin puhumaan niistä, ei siinä muu kikkailu auta.
Hain kaverilta influenssan. Kuume ampui heti yli 40 asteen ja tuli pitkä saikku. Mutta influenssa olikin paaljon pahempi tauti kuin tiesin ja jouduin hakeutumaan sairaalaan kahden viikon kuolemansairaan olon takia. Keuhkot tulehtuneet ja sairaalassa meni lisähappea haukkoen melkein toiset kaksi viikkoa. Kotiuduin ja saikku jatkui kotona vielä kolme viikkoa ja olin niin sairas ja poikki että makasin vain sängyssä. Porukat toi lääkkeitä ja juotavaa. Töihin palasin puolikuntoisena 7 viikon sairasloman jälkeen ja 13 kg kevyempänä luurankona sitkeästä yskästä ja loputtomasta väsymyksestä kärsien.
Se tuttu oli kertonut pomolleni että olin tehnyt jutun tahallani. Siinä sitten oli ikävä vielä ilmoitella että jälkioireen takia piti olla vielä kaksi kertaa pois töistä.
Yhteensä melkein 2 kk olin saikulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä työnsin töissä sormeni koneeseen, jossa sormenpäät murskaantuivat. Olin nukkunut huonosti ja oli sekunnista kiinni, etten ehtinyt vetää kättäni pois. Olen jälkeenpäin miettinyt, teinkö sen alitajuisesti tahallani, koska olin hyvin väsynyt työhön ja loman tarpeessa. Laitteesta myös puuttuivat suojat, jotka siinä olisi pitänyt olla, mutta tästä ei tullut mitään tutkintaa tai seuraamuksia esimiehelle tai muillekaan. Sairauslomaa sain yhteensä 5 viikkoa.
Meillä myös pitäisi olla turvakengät kaikilla, mutta koska ne pitäisi itse kustantaa niin moni pitää vaan lenkkareita tai crockseja. Ilmeisesti kenellekään ei tulisi myöskään mitään seuraamuksia varpaiden murskauduttua, paitsi tietysti vakuutusyhtiö saattaisi evätä korvaukset asianmukaisen suojavarusteen käyttämättömyyden johdosta ja työntekijä kärsii.
Ei meillä ainakaan ole mitään kameroita.