Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että sellaista vauvanhoitoa miehen toimesta...

Vierailija
31.07.2014 |

Taustaa: vauva on 8 kk vanha. Olen vanhempainlomalla, mies töissä. Viimeiset pari kuukautta olen käynyt kerran viikossa illalla harrastuksessa kun mies on tullut töistä, ennen vauvan nukkumaanmenoaikaa. Olen poissa 2-3 tuntia kerrallaan. Joka kerta harrastusiltoinani vauvan nukuttaminen yöunille on ollut TODELLA vaikeaa. Ajattelin aina, että johtuu siitä että isä on vähän vieraampi hoitaja, on "jännää" vauvalle tms.
 
Eilen harrastuksesta tullessani kyselin mieheltä, mitä olivat puuhanneet. Kävivät kuulemma vaunulenkillä puistossa. Ei siinä mitään, paitsi että yksi vaunujen renkaista on puhki, mikä ei olisi voinut jäädä mieheltä huomaamatta. Siinä asiaa kaiveltuani mies lopulta myönsi, että laittaa vauvan heti nukkumaan ylimääräisiä päiväunia, kun lähden harrastukseen. Siis joka kerta. Kuudelta illalla, kun yhdeksältä pitäisi käydä yöunille! Vauva nukkuu tai itkee pinniksessään, mies tekee omia juttujaan, on tietokoneella tms. Hänen mielestään ilmeisesti hoitaminen on sitä, että on fyysisesti läsnä samassa asunnossa.
 
Anteeksi vaan kiroilu, mutta kuinka vitun vaikeaa miehelle on hoitaa omaa lastaan YHTENÄ ILTANA VIIKOSSA?! Ja vielä valehteli mulle, että hienosti hoiti :(

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 20:23"]

Ettekö te puhu miestenne kanssa näistä asioista?

[/quote]

En nyt tajua, mitä tarkalleen ottaen ap:n olisi pitänyt miehensä kanssa puhua? Mies selvästi tiesi olevansa lapsenhoitovastuussa, ja vaunulenkkivalehtelusta päätellen tiesi myös, ettei lapsen laittaminen ylimääräisille päikkäreille jaloista pois ole sitä asianmukaista hoitamista.

Olisiko ap:n pitänyt soittaa kesken harrastusiltansa miehelleen vai ja kysyä, "et kai sä ole laittanut vauvaa nukkumaan?"

Ja tuo, joka sanoi että yksi nukuttaminen sinne tai tänne, ei ole selvästikään koskaan yrittänyt nukuttaa virkeää lasta tuntitolkulla keskellä yötä...

Vierailija
2/14 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sulla on oikeus harrastaa muutama tunti viikossa ja saada samalla vähän omaa aikaa vaikka mies kuinka olisi töissä. Ethän kuitenkaan ole joka ilta poissa.

Miehelläsi on selkeästi tärkeysjärjestys ihan päin pyllyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän samantapaista, vaikka mieheni on loistoisä. Jos vauva kitisee sängyssä, niin itse reagoin siihen heti. Mies istuu koneella, kunnes vauva alkaa oikeasti itkeä ja menee vasta sitten vauvan luo.

Vierailija
4/14 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vähän sama. mies istuu koneella ja "hoitaa lapsia". en osaa jättää enään lapsia miehelle, vaan raahaan aina mukana. sitten hän ihmettelee miksi en jätä lapsia hälle ja miksi oon niin kiukkunen.

Vierailija
5/14 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te noita urpoja aina vaan löydätte?

Vierailija
6/14 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 19:29"]

meillä vähän sama. mies istuu koneella ja "hoitaa lapsia". en osaa jättää enään lapsia miehelle, vaan raahaan aina mukana. sitten hän ihmettelee miksi en jätä lapsia hälle ja miksi oon niin kiukkunen.

[/quote]

ja kun tähän nyt tulee joku ruikuttamaan, että turhaan kitiset kun joudut lapset itse hoitaan kun et voi vaan jättää miehelle, kyllä se siihen tottuu. ei totu, on kokeiltu lukemattomia kertoja, ja hermot meni lopullisesti kun tulin kotiin ja isompi lapsi nukkui kovalla lattialla (isin jalkojen juuressa ja isä koneella) ja pienempi itki pinnasängyssä suoraa huutoa. ( ei kuulemma saanut hiljenemään)

mun mielestäni lapset eivät ole mikään valtataistelun väline jolla opetetaan mies heitä hoitamaan. jos hällä ei halua ole hoitaa niin ei sitten. mutta ei tarvi ihmetellä jos ei akkaa kiinnosta sitten olla ukon kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne vauvat tietävät mikä heille on parhaaksi.

Vierailija
8/14 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieno miesviha-aloitus. mainiosti keksitty!

 

nyt vain jään odottamaan kuinka huonoja isi-pappoja suomen äityleiltä löytyy kotoa! =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ristus mikä Vuoden Isä taas! Otan osaa!!

Mikä idiootti, oikeesti...huh.

Vierailija
10/14 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Mistä tuollaisia idiootteja löytyy? Mulla on mies jo entinen, mutta aina on ollut hyvä isä. Osallistunut tasaveroisesti lasten hoitoon, ei ole ollut mikään apupoika. Ollut vanhempainvapaalla ja tehnyt osittaista työaikaa lasten takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli oikeasti paha mieli vauvan ja sinun puolesta, ap. Harmittaa, etten osaa mitenkään auttaa :(

Vierailija
12/14 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olet lapsesi halunnut ja raskautua.

 

miehesi on töissä ja sinä kotona. jos harrastus on sinulle niin tärkeä,

ei luulisi yhden nukuttamisen olevan vaikeaa.

Vierailija
14/14 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te puhu miestenne kanssa näistä asioista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän