Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi jatkuvasti lisääntyviin finneihin?

Vierailija
23.07.2021 |

Olen yli 30-vuotias ja finnejä on nyt enemmän kun koskaan. Alkoivat leuasta, nyt leviävät jo poskiin ja otsaan. Koskaan ennen ei ole otsassa tai poskissa ollut finnejä edes nuorena, leuassa kylläkin. Niiden ympäriltä iho punoittaa pahasti. Moni on ihon alla ja moneen nousee aivan pieni mätäpatti pinnalle. :/

Olen jättänyt kaikki herkut pois ja liian suolan. Aluksi näytti että se auttoi, nyt taas naama räjähtää käsiin. Pahentaako aurinko finnejä? Stressi ainakin, mutta elämäntilanteelle en nyt voi mitään.

Olisiko esim. joku e-pilleri merkki mikä auttaisi? Niitä ei ole nyt käytössä ollenkaan. Tai joku tuote tai muu. Olen epätoivoinen! :(

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö jotain lisäravinteita tai proteiinijauhoja, suuri osa niistä ei ole kovin laadukkaita ja saattaa aiheuttaa herkemmille erilaisia pieniä oireita.

Vierailija
2/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä rasvainen ruoka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu, mut 15 vuotiaana. Yhtäkkiä kun iho oli paranemassa niin aivan jäätävästi tuli ihme näppyjä naamaan TAAS

Vierailija
4/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusufinni?

Vierailija
5/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se ruokavalio noin niinkun muuten? Maito ja viljat?

Vierailija
6/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin. Akne aikuisella ei johdu mistään elintavoista.

Vierailija
7/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä lisäravinteita. Syöminen on vähän mitä sattuu ja niin on ollut aina. Esim. leipää menee paljon ja kaikkea mitä saa nopeasti kaapista. Nuudelit, pasta, perunat, kana... ap

Vierailija
8/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama juttu, mut 15 vuotiaana. Yhtäkkiä kun iho oli paranemassa niin aivan jäätävästi tuli ihme näppyjä naamaan TAAS

Ainoa muutos oli, että olin enemmän auringossa.

Kasvojen iho on mulla todella herkkä. Öisin punoitus lakkaa, mutta kun pesen vedellä naaman aamulla, niin se menee jo siitä paikoittain aivan punaiseksi! Jos koskenkin ihooni niin se alkaa punottaa. Eihän tuo voi olla normaalia. ap

Vierailija
9/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei . Kun jätät pois majoneesin ja suklaan sekä sianlihan kokonaan sitten alat pestä ensin saippualla sitten huuhtelet. Sitten kuorinta aine sitten huuhtelet sen. Sitten pidät tuorekurkkuja naamalla viipaleina puoli tuntia sitten pyyhit kasvovedellä lopuksi . Kyllä alkaa vaikuttaa ja voit niitä lempeästi pusertaa sitten kun ne on pehmeitä pääset niistä eroon myös kun käyt apteekissa ostamassa täi shampoon ja peset sillä sekä hiukset että kasvot varo silmiä. Loppuu tutinat.

Vierailija
10/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites se ruokavalio noin niinkun muuten? Maito ja viljat?

Leipää menee liikaa, maitoa kahvin kanssa ja kahvia menee paljon. Muuten en käytä maitotuotteita. ap

Vierailija
11/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä lisäravinteita. Syöminen on vähän mitä sattuu ja niin on ollut aina. Esim. leipää menee paljon ja kaikkea mitä saa nopeasti kaapista. Nuudelit, pasta, perunat, kana... ap

Jätä sokeri ruokavaliosta. Oma ihoni on nyt virheetön (yksi finni tuli äskettäin kun kylässä lipsuin ruokavaliostani). Aikaisemmin minulla oli sekaiho (rasvoittuva t-alue ja kuiva iho poskissa) ja iho reagoi hormonikiertoon, mutta nyt ei ole tarvetta meikkivoiteille tai puutereille kun iho kauttaaltaan hyvässä kunnossa eikä kiillä syklistä riippumatta.

Vierailija
12/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diane Nova -ehkäisypillerit käyttöön eikä tarvitse kärsiä aknesta 👍

Vierailija
13/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä sokeri ruokavaliosta. Oma ihoni on nyt virheetön (yksi finni tuli äskettäin kun kylässä lipsuin ruokavaliostani). Aikaisemmin minulla oli sekaiho (rasvoittuva t-alue ja kuiva iho poskissa) ja iho reagoi hormonikiertoon, mutta nyt ei ole tarvetta meikkivoiteille tai puutereille kun iho kauttaaltaan hyvässä kunnossa eikä kiillä syklistä riippumatta.

Jätitkö pois myös ruuat joissa on sokeria? ap

Vierailija
14/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi kaurapuuro. Siis söin sitä ja hieroin sitä myös naamaan ikään kuin pesisin naaman sillä (sain idean youtubesta).

Halpaa ja tehokasta, kunhan katsoo ettei viemäri mene tukkoon.

Vierailija
15/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Hiilarit minimiin jättämällä pastat, riisit, perunat, leivät yms. Nuo tyhjät hiilarit korvaan isoilla salaateilla ja vihanneksilla. 

Vierailija
16/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla auttoi kaurapuuro. Siis söin sitä ja hieroin sitä myös naamaan ikään kuin pesisin naaman sillä (sain idean youtubesta).

Halpaa ja tehokasta, kunhan katsoo ettei viemäri mene tukkoon.

Kokeilen melkein ihan mitä vaan. Eli illalla puuroa naamaan ja sokerit pois kokonaan. ap

Vierailija
17/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvojen iho on mulla todella herkkä. Öisin punoitus lakkaa, mutta kun pesen vedellä naaman aamulla, niin se menee jo siitä paikoittain aivan punaiseksi! Jos koskenkin ihooni niin se alkaa punottaa. Eihän tuo voi olla normaalia. ap

Ruusufinni. Mene lääkäriin.

Vierailija
18/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa myös tuo sokerittomuus. Kannattaako jättää pois lisätty sokeri vai herkut vai kaikki sokeri, myös hedelmäsokeri? Tai onko joku järkevä raja että tuotteessa saa olla vaikka 4g/100g sokeria? Tai saa syödä yhden hedelmän päivässä? Kiinnostaisi tietää tarkemmin miten sokeri kannattaa rajata pois ruokavaliosta?

Eri

Vierailija
19/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri on oikea osoite tuossa kohti. Tarvitset ammattilaisen diagnoosin ja hoito-ohjeet.

Vierailija
20/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruusufinni. Mene lääkäriin.

Varasin ajan äitiysneuvolaan e-pillereitä varten. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän