Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin ensimmäistä kertaa koko viikon miehen luona. Ei imuroinut tai siivonnut sinä aikana kertaakaan. Nyt loukkaantui kun huomautin

Vierailija
23.07.2021 |

Kysyin vain että koska aikoo imuroida. Vastauksena oli "sitten kun on likaista". Miettisittekö yhteistä tulevaisuutta tällaisen ihmisen kanssa?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten monta kertaa viikon aikana pitäisi siivota? Meillä siivotaan 2 x kuukaudessa ja ihan siistiä on.

Vierailija
22/39 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjassaan My Enemy, My Love (1992) Judith Levine tuo esiin, miten miesv iha johtaa miesten kohtuuttoman yleistävään leimaamiseen lapsiksi, mammanpojiksi, pettäjiksi, hylkääjiksi, hyväksikäyttäjiksi, pedoiksi, perversseiksi ja tappajiksi.

Charlotte Haysin mukaan "radikaalifeminismin miesvastaisuus on suodattunut laajalti kulttuurimme...tämä asenne on niin läpitunkeva, että tuskin enää huomaamme sitä."

Ehdottomasti. Tämä on Totuus.

Musiikkipiireissäkin ne on just nämä naiset jotka pakottaa, räiskää, halveksii, mitätöi, pahoinpitelee ja naureskelee takanapäin, varsinkin nuoria miehiä. Kyllä maailman olisi niin paljon parempi paikka ilman naisia. Kaikki väkivaltaisuudet ja muukin rikollisuus katoaisi lähes kokonaan, kun naisia ei olisi.  

Eiku. Sit ne miehet alkaisi tappelemaan niistä feminiinisimmistä miehistä ja halveksimaan niitä ja pieksämään ja kourimaan ja ahdistelemaan...

Huomaatko mitä teet? Leimaat ja yleistät miehiä.

Todistat viestin omalta osaltasi täysin todeksi.

Kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kannattaa juosta niin kauas kuin mahdollista, selvät nalkutusoireet viikon tapailun jälkeen on merkki hirveästä parisuhteesta.

Vierailija
24/39 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoushysteerikoille pitäis antaa vähän testosteronia niin loppuis se mokoma turha siivoilu, ja keskittyis kaljan juontiin, pizzan syömiseen sekä leffojen katseluun...

Vierailija
25/39 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minullakaan ole ollut tapana siivota vieraiden ollessa kylässä.

Aloin viettää viikonloppuja miesystäväni luona heti seurustelumme alusta alkaen. En edes alussa kokenut olevani siellä vieras, jonka kanssa pitäisi seurustella ja noudattaa vieraskoreutta. Kyllä me heti alusta alkaen tehtiin ruoka yhdessä ja siivottiin ruoanlaiton jäljet yhdessä jne. En nyt enää jaksa muistaa, imuroiko hän yleensä viikonloppuisin vai oliko tehnyt sen viikolla, mutta kyllä normaalit kotihommat, esim. pyykit hoiti vaikka minä olin käymässä.

Vierailija
26/39 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on se, että naisen ollessa talossa mies olettaa naisen tekevän kaiken kodinhoidon, eikä itse edes viitsi korjata astioitaan koneeseen, on syytäkin huolestua. Kuvaa hyvin yhteistä tulevaisuutta, miehen käsityksen mukaan naisen tehtävä on huolehtia kaikista kotitöistä. Sinun kannattaa jutella asiasta miehen kanssa. Jos hänellä tällaiset vanhanaikaiset käsitykset, niin hyvä että tuli jo näin aikaisessa vaiheessa esille, voit jättää etsimään kodinhoitajaa ja siirtyä seuraavaan.

Vierailija
27/39 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njoo, vaikka tämä provo onkin todennäköisesti niin sanonpa silti, että kannattaa varmaan ainakin olla muuttamatta saman katon alle, niin pääsette helpommalla. Jos muutatte yhteen, niin sitten siivoaminen olkoot sen kontolla, kuka siitä kehtaa valittaa ja inistä koko ajan. Jokaisella on omat kriteerinsä siisteydelle, ja kukaan ei jaksa kuunnella ainaista nalkutusta tai siivota pakolla koska toisen mielestä marmorien täytyy kiiltää. En jaksaisi itsekkään katsella miestä, joka ois koko ajan moppi kourassa nalkuttamassa mikis en siivoa ja kaikki vapaa-aika menis siihen että pitää kinastella siivoamisesta. En myöskään haluais itse olla se, jonka tarvii jatkuvasti marmattaa ja vaatia tai anella toista mukaan kotihommiin. Kyllä se pitää olla yhteinen intressi ja/tai ainakin yhdessä sovittu mitä kukakin tekee tai mahdollista sopia ilman riitelyä tai huomauttelua. Meillä esim. siivotaan yhdessä silloin kun siltä näyttää, ja sit jos joku alkaa rasittaa niin siivoan sitten itse. Mutta meillä myös mies osaa itse pitää siisteyttä yllä, ja siivoaa omia jälkiään. En alkaisi passaamaan ketään patalaiskaa, mutta en ole itsekään mikään siivousfriikki tai talousihminen joten enpä odota sitä toiseltakaan. Kunhan yhteinen näkemys on suht sama. 

Vierailija
28/39 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläpitosiivous toimii parhaiten, pölyäkin saa olla, jotain 2 kk:n välein hyvä imuroida enimmät pölyt. Siivoukseen ei todelkakaan kannata käyttää liikaa aikaa, pölyä kun alkaa kertyä heti lisää, joten siivoushullu ajaa ittensä aivovaurioon jos liikaa stressaa, siihen pölyyn ei kuole

Vierailija
29/39 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteessa jossa vasta ensimmäisiä kertoja ollaan viikko toisen luona ei minulla tulisi mieleen alkaa imuroimaan, vaikka muuten siisti olenkin. Siinä on kyllä muut asiat mielessä ja nauttiminen yhteisestä ajasta tai jos on imurointi mielessä, niin ei ehkä suhteella ole tulevaisuutta. Imuroisin vasta "vieraan" lähdettyä ja nauttisin täysillä yhteisestä ajasta.

Eri asia tietty, jos on astmaa ja allergoioita pölylle, että on pakko imuroida, niin sitten tietty imuroisin ja kertoisin syyn.

Kyllä pikkuisen kummastelisin ja alkasi mietityttämään olenko hyvää seuraa, jos mieheni viikon tapaamisella alkaisi imuroimaan. Ihan kun ei olisi parempaakaan tekemistä, kun olen kylässä. Olen nainen.

Vierailija
30/39 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nainen enkä jaksa koko ajan olla siivoamassa nurkkia, koska elämässä pitää tehdä aika paljon muutakin, esim. urheilla. Hyvin vois mennä viikko imuroimatta - itse asiassa just viikko on mulle aika luontainen siivousväli. Oon sanonut miesystävälleni, että mikäli häntä häiritsee epäsiisteys luonani, hänellä on aika lupa ottaa imuri tai rätti käteen. Ei ole vielä ottanut...

Vierailija
31/39 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko asian voinut esittää fiksummin... Oon ollu täällä viikon, pidettäiskö siivouspäivä, miten usein sulla on tapana imuroida, vaihtaa lakanat tms.

Vierailija
32/39 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako kertaa viikossa hänen olisi pitänyt siivota? Perussiisteystaso pysyy kyllä yllä, vaikkei imuroisikaan edes viikoittain, jos muuten elää "siististi".

Kyllä joka päivä olisi hyvä tehdä vähän ylläpitosiivousta. Vaikka vain 15 minuuttia.

Kaikilla ei ole 15min vapaa-aikaa joka ikinen päivä.

Vierailija
33/39 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla ei kissaa olisi, en välttämättä itsekään imuroisi kuin kerran viikossa tms. Enemmän mä aloittajan tilanteessa miettisin sitä, että miltä miehen asunnossa näytti sinne mennessäni ja sieltä lähtiessäni. Jos molemmilla kerroilla siellä oli yleisilme ihan siisti, kyllä se kertoo siitä, ettei mies ihan sikapossu ole, ellen minä sitten ole siellä ollessani huolehtinut kaikesta ns. päivittäishommista. Viikon aikana kuitenkin varmaan laitetaan ruokaa ja syödään, eli kuka sen viikon aikana tiskasi astioita ja laittoi ruokaa? Kuka huolehti roskista? Kuka pyyhki murut keittiön tasoilta yms? Jos mies on näitä tehnyt ihan luontevasti, en olisi huolissani, jos taas noita juttuja ei olisi kukaan tehnyt ellen minä olisi, niin sitten tarkkailisin tilannetta jatkossa enemmän.

Ja kuten joku ehdotti, varmaan viikon päätteeksi olisi ollut hyvä idea itse ehdottaa, että siivotaanko yhdessä, kun mä olen nyt viikon täällä ollut. Siinä sitten samalla voisi kysellä toisen siivoustottumuksista. Joka tapauksessa en nyt yhden yhdessä vietetyn viikon jälkeen vielä alkaisi mitään päätöksiä mahdollisesta yhteenmuutosta lukkoon lyömään. Jos mies on kiva ja viihdyn hänen kanssaan, niin toki haluan katsoa suhdetta pidemmälle kuitenkin.

Vierailija
34/39 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siivoan ennen vieraita ja vieraiden jälkeen. 

Vierailija
35/39 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vältän siivoamista, kun on vieraita. Yksin ollessa siivoan mieluummin sen vartin päivässä kuin pari tuntia kerran viikossa, mielestäni helpompaa, mutta ymmärrän, että jotkut kokevat helpommaksi toisin päin.

Vierailija
36/39 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako kertaa viikossa hänen olisi pitänyt siivota? Perussiisteystaso pysyy kyllä yllä, vaikkei imuroisikaan edes viikoittain, jos muuten elää "siististi".

Kyllä joka päivä olisi hyvä tehdä vähän ylläpitosiivousta. Vaikka vain 15 minuuttia.

Kaikilla ei ole 15min vapaa-aikaa joka ikinen päivä.

Jos ei ole, on jotain todella pahasti pielessä. 

Vierailija
37/39 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväni on tulossa luokseni kohta.

Eilen, töiden jälkeen, siivosin. Lapset lähtivät isälleen päivän etukäteen.

Teen päivittäin käsitöitä, mm neulekoneella. Siksi pitää imuroida päivittäin.

Ruokatunnilla vielä kävin pinnat läpi ja teen villasukkaa niin kauan, kun tulee.

Kaikki on valmiina. Siivoan taas, kun hän lähtee.

Vierailija
38/39 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjassaan My Enemy, My Love (1992) Judith Levine tuo esiin, miten miesv iha johtaa miesten kohtuuttoman yleistävään leimaamiseen lapsiksi, mammanpojiksi, pettäjiksi, hylkääjiksi, hyväksikäyttäjiksi, pedoiksi, perversseiksi ja tappajiksi.

Charlotte Haysin mukaan "radikaalifeminismin miesvastaisuus on suodattunut laajalti kulttuurimme...tämä asenne on niin läpitunkeva, että tuskin enää huomaamme sitä."

Ehdottomasti. Tämä on Totuus.

Musiikkipiireissäkin ne on just nämä naiset jotka pakottaa, räiskää, halveksii, mitätöi, pahoinpitelee ja naureskelee takanapäin, varsinkin nuoria miehiä. Kyllä maailman olisi niin paljon parempi paikka ilman naisia. Kaikki väkivaltaisuudet ja muukin rikollisuus katoaisi lähes kokonaan, kun naisia ei olisi.  

Eiku. Sit ne miehet alkaisi tappelemaan niistä feminiinisimmistä miehistä ja halveksimaan niitä ja pieksämään ja kourimaan ja ahdistelemaan...

Entä se imurointi?

Vierailija
39/39 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ensimmäistä kertaa koko viikon miehen luona. Ei imuroinut tai siivonnut sinä aikana kertaakaan. Nyt loukkaantui kun huomautin.

Ai jätit hommas tekemättä ja ihmettelet reaktiota.

Se imurointi on naisen homma!

Kyllä mä loukkaantuisin ja vttuuntuisin jos kuka tahansa alkais marisemaan ja siivoamaan heti ekalla kerralla kun on mun luona käymässä.

Vai onko se sulle oikeasti ok?