Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia silikonisesta muffinssivuoasta, onko hyvä?

Vierailija
31.07.2014 |

Ostin äsken kaupausta kaksi silikonista 12kpl muffinssivuokaa ja eteen tuli rautaisiakin vuokia. Onko näillä suurtakin eroa ja kumpaan olette olleet tyytyväisiä? Plussia miinuksia esim. 

Tarvitseeko noita silikonisia voidella ennen taikinan laittoa ja kuinka pian uunista tulleena voi ottaa irti?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuollainen silikoninen muffaripelti, ja olen kyllä aina laittanut paperiset vuoat sinne lokeroihin. Alkuvaiheessa kerran kokeilin ilman, ja muffinsit ei oikein tahtoneet irrota, vaikka olin voidellut ne lokoset. Sitä paitsi vuoka on mielestäni ollut helpompi puhdistaa, kun on käyttänyt paperivuokia; vähemmän sotkua (mulla ei ole tiskikonetta). Meneehän siinä tavallaan vähän se idea, mutta toisaalta silikonisen vuoan hyvä puoli on se, että se menee säilytyksessä pieneen tilaan (voi vaikka rullata).

Kannattaa muuten laittaa uunipelti vuoan alle kun alkaa täyttää silikonivuokaa taikinalla, muuten raakaa taikinaa sisältävää vuokaa on aika vaikea nostaa siististi uuniin, kun se joustaa.

Vierailija
2/2 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on irrallisia silikonivuoksi amuffisseilleja ovat parempia kuin mitkäään metallivuoat tai paperiset. Irrotan heti kun näpit kestää, koska vuokia vian 12 kpl ja usein taikinasta pitää paistaa toinenkin satsi. Vuokia en ole voidellut.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla