Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä normaalia lomaltapaluustressiä?

Vierailija
31.07.2014 |

Loma päättyy maanantaina. En ole tällä viikolla saanut mitään aikaiseksi. Olen valvonut öitä. En saa nukuttua (ei johdu helteestä, se ei vaikuta minuun). Ei ole ruokahalua, mutta vetelen suklaata ja jätskiä niin, että housut repeävät pian. Itkettää. Huokailen, etten halua mennä töihin.

Olen katsonut työpaikkailmoituksia. Olen katsonut uusia koulutusmahdollisuuksia. Stressaan maanantaita ihan hirveästi. Mietin, saisinko sairaslomaa. Olenko masentunut? Mitä töistä tulee, kun tuntuu siltä, etten jaksa edes nousta aamulla ylös?

Laitoin tavallisen lottorivin lisäksi myös Eurojackpot-rivin menemään. Lopettaisin työt sillä minuutilla, kun voitto varmistuisi. 

Apua.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon myös menossa ma töihin. Samat fiilikset. Olen myös miettinyt uutta työpaikkaa, koulutusta, ulkomaille muuttoa... Viime vuonna itkin kun menin takaisin töihin. Tiedän, ettei tän vuoden lomalta palaaminen ole yhtään helpompaa...

Vierailija
2/17 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 15:05"]

Oon myös menossa ma töihin. Samat fiilikset. Olen myös miettinyt uutta työpaikkaa, koulutusta, ulkomaille muuttoa... Viime vuonna itkin kun menin takaisin töihin. Tiedän, ettei tän vuoden lomalta palaaminen ole yhtään helpompaa...

[/quote]

Mulle tämä vuosi on ensimmäinen kerta, kun tällaiset tuntemukset tulevat. Siksi mietin, onko tässä jotain muuta. Kevät oli rankka. Ehkei loma ollut tarpeeksi pitkä palautumiseen?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilin loman jälkeisen ekan työviikon tämän tästä lottovoitosta, ihan tuli tarkkoja kuvavälähdyksiä silmiini minusta ja seuralaisestani etelämaalaisen merenrantavillan terasilla nauttimassa vapaasta elämästä, joka ei lopu kuin kananlento... arkeen. Lisäksi kolmena aamuna viidestä meinasin oksentaa ennen töihin lähtöä, oli pidättelemistä oikeasti. Siitä se sitten alkoi helpottaa, eikä nyt enää tunnu niin ikävältä. Tuntuu ihan kivalta jopa hetkittäin. Lomalla ei kai pitäisi olla liian kivaa, niin ei tulisi näin suurta kontrastia työarkeen...

Vierailija
4/17 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdisti kanssa hirveästi lomalta töihin paluu ja mietin työpaikan vaihtamista. Koko viimeisen viikon oli hirveä olo, kun ajattelin, että kohta pitää taas mennä töihin! :-(

Ny kun melkein kaksi viikkoa oon ollu töissä, niin nyt rupee jo työkin sujumaan ja maistumaan jollekin muullekin kuin pelkältä puulta. ;-)

Onpas usealla samanlaiset tuntemukset.

Vierailija
5/17 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Itkua tuhersin sunnuntai-iltana mutta nyt jo helpottaa. Maanantaikin meni työpäivän jälkeen uusia työpaikkoja katsellessa :D

Vierailija
6/17 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille. Ehkä siis normaalia, mutta mulle uudet tuntemukset. Huh!

ap

Vierailija
7/17 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on maanäntaina myös paluu arkeen, ja ehkä yksi ainoista kerroista, kun ei vielä ahdista ajatus yhtään!!!

Yleensä on aina ollut pientä paniikkia ilmassa :)

Vierailija
8/17 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas alkoi ahdistus heti lomalle jäädessäni. Nyt vielä viikko kestettävä tätä lomailua. Ahdistus loppuu työnarkomaanilta heti kun pääsee takaisin töihin.

Vierailija
9/17 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on usein alkanut ahdistaa töihin paluu jo heti loman alussa. Ei se minusta ihan normaalia ole, olen sairastanut uupumusta ja masennusta.

Vierailija
10/17 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut samoja tuntemuksia. Viihdyttekö töissänne? Kivasn paikkaan on helpompi palata.

Vierailija
11/17 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te teette työksenne, kun noin kauheesti ahdistaa?

Vierailija
12/17 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen työ teillä oikein on jos lomalta paluu on teille helvetistä seuraava?

Vierailija
13/17 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 17:13"]

[/quote]

Tehdastyötä ja kaiken lisäksi osa-aikaisena. En oikein keksi mistä tämä pahoinvointi johtuu. Työilmapiiri, työolot yms + se että osa-aikaisuuden takia en saa tästä kaiken huipuksi edes riittävää toimeentuloa. Sekin kai ahdistaa että en näytä saavan muuta työpaikkaa vaikka olen yrittänyt. Koen olevani loukussa tuolla.

10

Vierailija
14/17 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja, ja mua ahdistaa loman loppuminen samalla tavalla kuin ketjun muilla. Työ on ehkä liian vaativaa, en jaksais ottaa vastuuta muista ihmisistä.

Vierailija
15/17 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin tutulta. Ei hyvät fiilikset, mutta kiitos tästä, että teitä on muitakin samoilla ajatuksilla palaamassa töihin.

Vierailija
16/17 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdisti kyllä tosissaan paluu lomalta arkeen. Nyt kaksi viikkoa töitä takana ja eihän tuo enää ahdista vaikka en työstäni erityisemmin enää nauti. Laskeskelen melkein päiviä syksyn amk hakuun.. Toivottavasti siinä tärppää ja pääsee jatkokouluttautumaan. :)

Vierailija
17/17 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 17:21"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 17:13"]

[/quote]

Tehdastyötä ja kaiken lisäksi osa-aikaisena. En oikein keksi mistä tämä pahoinvointi johtuu. Työilmapiiri, työolot yms + se että osa-aikaisuuden takia en saa tästä kaiken huipuksi edes riittävää toimeentuloa. Sekin kai ahdistaa että en näytä saavan muuta työpaikkaa vaikka olen yrittänyt. Koen olevani loukussa tuolla.

10

[/quote]

varmasti osasyu on tuo tunne vankilassa ja umpikujassa olosta. Saat rennomman olon kun ajattelet että mikään pakko ei ihmisen ole ollamoisessa työssä. Ei vaikka kuinka olisi työttömyyttä jne. Saat hallinnan tunteen tilanteeseen ja se jo helpottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän