Miks meillä menee miehen kanssa kaikki reissut pieleen?
Joka kerta kun ollaan jonnekkin lähdetty niin auto hajoaa... Hotellissa ei ehditä aamupalalle kun mies vaan nukkuu ja alkaa valittaa jos menisin yksin. Hotellin luovutustaan ei mene ikinä nappiin. Mies nukkuu silloinkin. Jos pitäisi käydä jossain, se kääntyy aina niin, että pitää tehdä mitä mies haluaa.
..... nipottaja
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 09:25"]
Tuli nyt mieleen kun ollaan jälleen "lomalla". Mies nukkuu kuin tukki ja yksin en saa aamupalalle lähteä. Kuitenkin minun maksettava seuraava ruoka. On ollut henkisesti niin raskas reissu. Eilen teki ison numeron kun hänen kenkänsä oli likaiset, ei voitu mennä mihinkään kun ihmisen toljottaa.
Ap
[/quote]
Minkälainen mies sulla on kun maksattaa kaikki naisella?? Laittaisin kiireesti vaihtoon, ei ainakaan pahene tilanne!! Itse en katsoisi hetkeäkään tuollasta idioottia.
Enemmän kuin tuota kieltoa mennä aamupalalle ihmettelen sua kun suostut tuohon :O
Ymmärrän että tuollainen kumppani on rasittavaa seuraa. Siksi sinun pitääkin opetella itsenäisemmäksi. Jos kengät hiertää, katsot ympärillesi, mistä saisit mukavammat tossut jalkaasi. Sitten vain linkkaat ostamaan uudet kengät. Et edes kuuntele valituksia.
Aamulla kun mies kuorsaa autuaana, menet sinä aamupalalle. Sitten laitat itsesi valmiiksi päivää varten, ja lähdet kiertelemään yksin. Mies nukkukoot, jos kerran haluaa. Jos mies tulee mukaasi ja valittaa likaisista kengistään, et vain kuuntele etkä vastaa mitään. Aikuinen osaa putsata omat kenkänsä itse.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 09:58"]Enemmän kuin tuota kieltoa mennä aamupalalle ihmettelen sua kun suostut tuohon :O
[/quote]
Mies alkaa käyttäytyä erittäin hankalasti jos ei suostu. En varmaan saisi kyytiä kotiin.
Ap
Törkeetä estää muilta pääsy aamupalalle jos itse ei tule. Tuollaiset ihmiset jätetään yksin hotelliin valittamaan.
Vastasin ennen kuin olin lukenut enemmän noita esimerkkejä miehen käytöksestä uudemmista postauksista, mutta nyt niitä enemmän luettuani tuntuu että oikeasti on kyse aika vakavistakin ongelmista suhteessa, eikä vaan siitä että molemmilla on hermot kireällä ja tulee kitkaa pikkuasioista.
Mietityttää jopa, miksi olet tuollaisessa suhteessa? Mies käyttää sinua maksajana vaikka hänellä itselläänkin olisi rahaa, ja silti määräilee mitä tehdään. Mies nukkuu pitkään mikä sinänsä on lomalla ok, mutta ei sallisi sitä että sinä sitten käyt yksin aamiaisella kun olet kerran jo herännyt ja varmaan nälkäkin on. Miehen mielestä kaikki mitä teet on noloa. Mies kontrolloi sinua rankaisemalla sinua hankalalla käytöksellä jos et tee kuten mies haluat. Ei kuuulosta hyvältä.
Nyt tosiaan kuten moni on jo sanonut, sinun täytyy kasvattaa itsellesi selkäranka, ja olla suostumatta enää tuollaiseen kohteluun. Kyllä, se mies tulee käyttäytymään hankalasti, olemaan vittumainen ja uhkailemaan sinua esim sillä ettei anna kyytiä kotiin, kun alat sanoa hänelle EI. Sinun on kuitenkin pakko alkaa opetella sitä, ellet halua muuttua täysin kynnysmatoksi. Mies joko kestää sen tai sitten ei, mutta jos ei kestä ja lähtee, ei sekään niin kauheaa ole, saatpa olla vapaa. Ja jos kestää ja sopeutuu, vielä parempi. Älä kuitenkaan enää suostu miehen kiukuttelujen määräiltäväksi.
t.16
Sehän olisi hyvä jos et saisi kyytiä kotiin. Voisit lomailla hetken yksin. Vai oletko läheisriippuvainen? Mä menisin aamupalalle ja sanoisin että oli nälkä. Sen jälkeen lähtisin kaupungille. Laittaisin miehelle lapun että soita kun heräät, lähdin ulos lenkille :)
Kuulostaa tosi kurjalta :(
Itse en varmaan tuossa tilanteessa edes matkustaisi yhdessä.
Mitäköhän kävisi, jos lähtisit aamulla yksin liikkeelle ja jättäisit miehen nukkumaan ? Siitä varmaan tulisi huutoa loppujen lopuksi, mutta voisiko miehen suhtautuminen muuttua, jos et antaisi hänen kontrolloida tilannetta?
Jättäisit vaikka lapun, että lähdit aamupalalle ja sitten menet haluamaasi kohteeseen ja tulet ruuaksi takaisin hotellille. Silloin et tekisi ikävää katoamistemppua. Mies voisi tulla perässä tai olla hotellilla ruoka-aikaan. (en tiedä onko teillä kännykät käytössä siellä).
Noin ikäviä ristiriitatilanteita meillä ei ole ollut suhteessa, mutta sellaisia kuitenkin, että toisen käytös ei ole miellyttänyt. Itse olen pomottanut joskus asioita oman mielen mukaan, mutta puoliso pisti vastaan ja valitsi esimerkiksi katsottavan elokuvan, siinä sitten tajusin jotain omasta käytöksestäni... Meillä on erilainen suhtautuminen aikatauluihin ja stressaan usein esim. junalle lähtöä, kun toinen jättää viime tippaan. Olen sitten tehnyt niin, että menen itse ajoissa ja toinen saa ehtiä, jos on ehtiäkseen...En tiedä onko puoliso tästä sitten tajunnut muuttaa käytöstään. Ainakin joskus joutui tulemaan myöhemmin toisella linja-autolla kun ei ehtinyt aiottuun.
Miten AIKUISTA ihmistä voi kieltää menemästä yksin aamupalalle? Tai siis miten ihmeessä joku voi suostua tuollaiseen. Kyyti kotiin, joo.... pääset kai bussilla tai junalla, jos mies ei aamupalasi takia päästä kyytiin :O
Veemäisiä miehiä (ja naisia) on ollut aikojen alusta, mutta se, että joku edelleen suostuu elämään moisen kanssa, on käsittämätöntä. Sitä saa, mitä tilaa. Niin se vaan on. Lähipiirissäni on ihminen, joka valittaa, ettei saa ostaa tiettyä ruokaa kaupasta, kun mies ei anna. Kuitenkin rahat ovat tämän vaimon lompakossa. Jestas, sen kun menee ja ostaa.
Ota nyt hyv ihminen itseäsi niskasta kiinni ja hanki elämä ilman tuollaista miestä. Itse olet polkusi valinnut joten turha itkeä jos kaikki menee perseelleen miehen takia.
Siis miten tuollainen alistaminen poikkeaa muusta väkivallasta? Ei kenelläkään (siis edes puolisolla) ole oikeutta hallita toista ihmistä ja pakottaa tätä toimimaan vastoin omaa tahtoaan. Eikä kenenkään pitäisi suostua noin hallittavaksi ts. henkisesti nujerettavaksi.
Onnistuneessa parisuhteessa pitää osata tehdä kompromisseja ja ottaa toisen tunteet, tarpeet ja toiveet huomioon. Jos mies haluaa nukkua pitkään ja kokee sitä tarvitsevansa, mikäs siinä, mutta sinulla ei kyllä ole mitään velvollisuutta kykkiä hotellihuoneessa häntä odottelemassa. Voit hyvin järjestää itsellesi omaa ohjelmaa, ja tapaatte sitten, kun mies on herännyt. Yhteinen ohjelma pitäisi sopia niin, että molemmilla on mieluista menemistä ja tekemistä.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:15"]Miten AIKUISTA ihmistä voi kieltää menemästä yksin aamupalalle? Tai siis miten ihmeessä joku voi suostua tuollaiseen. Kyyti kotiin, joo.... pääset kai bussilla tai junalla, jos mies ei aamupalasi takia päästä kyytiin :O
Veemäisiä miehiä (ja naisia) on ollut aikojen alusta, mutta se, että joku edelleen suostuu elämään moisen kanssa, on käsittämätöntä. Sitä saa, mitä tilaa. Niin se vaan on. Lähipiirissäni on ihminen, joka valittaa, ettei saa ostaa tiettyä ruokaa kaupasta, kun mies ei anna. Kuitenkin rahat ovat tämän vaimon lompakossa. Jestas, sen kun menee ja ostaa.
[/quote]
Enemmän siinä aamupalalle menemisessä oli kyse siitä ettei mies halua mennä yksin. Jos kumpikaan ei olisi ehtinyt niin se olisi ollut vaan voivoi. On sairastunut nuorena masennuksen
Ap
Lähdin muuten kaupungille! Kävin vähän kahvilassa istumassa ja nyt odotan hotellin aulassa. Klo 12 pitäisi luovuttaa hotelli, mutta mies ilmeisesti vieläkin nukkuu. Saas nähdä miten käy.
Ap
Mun työkaveri etsii aina vikoja. Esim hän jätti reppunsa puiston penkille ja kun huomasi, meni takaisin mutta reppu oli viety. Hirveä valitus kuka kehtaa varastaa hänen reppunsa.
Hän unohti että metrolippu pitää uusia, sai sakot. Juuri sen kerran kun vahingossa jäi katsomatta onko voimassa, tulee tarkastajat.
Välillä syy on lähempänä kuin itse huomaakaan.
Jos miehesi on siivillä elijä ja hyväksyt sen, onnea vaan. Itse en moista laiskiaista katsoisi päivääkään.
Mä en vain voisi elää tuollaisen kanssa. Aikuisen ihmisen on sopeuduttava tiettyihin reunaehtoihin elämässään, jopa lomalla. Jos haluaa asua hotellissa, silloin on mentävä niiden hotellisääntöjen mukaan, ellei ole upporikas sheikki.
Plus että vihaan ns. nukkumisterrosisteja, joiden uni on niin pyhää, että koko maailman on pyörittävä sen ympärillä.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:41"]
Lähdin muuten kaupungille! Kävin vähän kahvilassa istumassa ja nyt odotan hotellin aulassa. Klo 12 pitäisi luovuttaa hotelli, mutta mies ilmeisesti vieläkin nukkuu. Saas nähdä miten käy.
Ap
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:42"]Mun työkaveri etsii aina vikoja. Esim hän jätti reppunsa puiston penkille ja kun huomasi, meni takaisin mutta reppu oli viety. Hirveä valitus kuka kehtaa varastaa hänen reppunsa.
Hän unohti että metrolippu pitää uusia, sai sakot. Juuri sen kerran kun vahingossa jäi katsomatta onko voimassa, tulee tarkastajat.
Välillä syy on lähempänä kuin itse huomaakaan.
Jos miehesi on siivillä elijä ja hyväksyt sen, onnea vaan. Itse en moista laiskiaista katsoisi päivääkään.
[/quote]
No juuri sellaista se on. Varoitan ja muistutan miten käy jos jättää tekemättä jotain kuten saa sakot. Se on aina ihansama. Mutta sittenkun ne tulee niin kiukuttelu on karseaa ja tietenkin minun syytäni. Henkisesti niin loppu olo. En tiedä nipotanko mutta eilenkin kun piti palata kaksi kertaa autolle puhdistamaan kenkiä. Kun ihmiset katsoo...
Ap
Ap
Siellä se vaan vissiin nukkuu. Ja tavaratkin oli pakkaamatta kun lähdin. Pitäisikö minun mennä jo maksamaan, minähän hotellin varasin?
Ap
Mies nukkuu kauneusunia. Kunnon Prinsessan olet valinnut mieheksi.
Osta hänelle pinkki mekko.