Tiedättekö mitä tehdä jos karhu tulee metässä vastaan?
Ja onko täällä ketään, joka on kohdannu luonnossa karhun?
Kommentit (92)
Chiliä vaan vaatteisiin ja pippuria ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Juosta kirkuen pakoon?
Mä tekisin näin.
Vierailija kirjoitti:
Maalla asustelen ja karhu nähty ihan tässä kylällä pyörimässä... Jos mua tulis vastaan, ois varmaan paskat housussa. Kerran pyöräilin tuota metsätietä ja alko hirvee rytinä kuulua metästä, en muuten jääny odotteleen mikä sieltä tulee...
Hirvi se oli. Karhua sinä et kuule etkä näe muuta kuin jälkiä. Tämän todistaa pantakarhujen liikkeitten seuranta ja se, että lyhyeltä metsäreissulta takaisin palatessa voi olla karhun jälki oman kengänjäljen päällä eli se on seurannut kulkijan perässä.
Jo minä olenkin ihmetellyt, miten ei karhuja ole ollut tänä vuonna liikkeellä niin kuin tavallisesti on parhailla hillapaikoilla aina ennen ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ohje on, että pitää kiivetä äkkiä puuhun.
Huono ohje, kuten juokseminen. Karhu olisi puussa ennen sinua, jos samaan puuhun päättäisi kiivetä ja kömpelöstä ulkonäöstään huolimatta nopea.
Jättäisin marjaämpärin siihen ja poistuisin rauhallisesti paikalta. Karhu söisi varmasti mieluummin ne marjat kuin minut. Tosipaikassa jätin marjat mättäälle poimimatta ja palasin hakemaan ne seuraavana päivänä, kun karhu oli poistunut.
Kuten kuuluisassa suomalaisessa tubeklipissä, huutaisin perkelettä, mutta en haluaisi nallen niin pahasti säikkyvän.
Ei siinä minkään tekeminen auta. Kaivaa puukon esille tietenkin.
Sillä vähän pistelee, jos se yrittää liian lähelle ..
Zincc
Vierailija kirjoitti:
Kuten kuuluisassa suomalaisessa tubeklipissä, huutaisin perkelettä, mutta en haluaisi nallen niin pahasti säikkyvän.
Niin kuuluisa, että never höörd
Zincc
Hyvä ettet linkkiä laittanut tähän "kuuluisaan"
Kannattaa otta kitapurjeesta kuvia vielä viime hetkillä ne ovat harvinaisia.
Hyppää vaan selkään ja puukottaa kaulaan, niin kuin Tarzan.
Vierailija kirjoitti:
Hyppää vaan selkään ja puukottaa kaulaan, niin kuin Tarzan.
Tarzan on esikuvana kielletty oli valkoinen ja heteromies. Nyt pitää katsoa mita m sta lesbo nainen tekee, ja se rapsuttaa karhua.
En ole törmännyt karhuun, mutta katsokaa luontokuvaajien videoita kuinka eläimet käyttäytyvät huomatessaan ihmisen kuvaamassa niitä. Ne useimmiten pysähtyvät tuijottamaan ja sitten hitaasti perääntyvät. Juuri näin ihmisenkin pitää toimia siinä tilanteessa.
Olen kova marjastaja ja sienestäjä ja pari kertaa olen kuullut vaan jotain rytinää metsässä, että joku elukka on sieltä hirveetä kyytiä tulossa mutten näe mikä. Silloin olen kyllä ottanut jalat alleni ja juossut autolle. Todennäköisesti se on kuitenkin ollut peura tai hirvi koska ne saa tuollaisia juoksukohtauksia varsinkin kun metsästäjät on niiden kimpussa syksyisin. Ja ne muutenkin säikkyvät helposti.
Ja muistakaa yksin marjastajat ja sienestäjät pitää meteliä siellä metsässä. Yksinäisellä se unohtuu helposti. Itsekin lauleskelen siellä, välillä on tullut toinen sienestäjä vastaan ja vähän hävettää kun oon siellä ittekseni ulvonut, mutta kai ne sen tajuaa miksi. Eikä sitten missään nimessä pidetä mitään kuulokkeita korvissa ja kuunnella musiikkia!