Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisitkö lastensuojeluilmoituksen?

Vierailija
30.07.2014 |

Tällainen tilanne äsken kerrostalon pihalla.

Äiti todella humalassa, isä ei päihtyneen oloinen. Paikalla n. 10 v tytär. Riitelyä, kiroilua, nimittelyä ja uhkailua, isä läpsi äitiä päähän. Paikalla pari muutakin henkilöä jotka eivät estäneet tapahtumia. Joku huusi ikkunasta soittavansa poliisit, tyttö itkee "isä ei ole tehnyt mitään". Isä ja tyttö poistuvat paikalta. En tiedä perheen asunnon numeroa, vain äidin ja tyttären nimen. Voiko näillä tiedoilla tehdä lastensuojeluilmoituksen ja tekisitkö itse?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 23:44"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 23:37"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 23:16"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 22:47"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 22:11"]Hitsin vasiloita!!! Mitä se teille kuulu mitä siellä perheessä tapahtuu?? Mies läpsi äitiä - mitä sitten? Lasta ei koskenu!!! Ei ihme että Suomessa otetaan huostaan pois lapsia paljon - juuri tälläisten vasikoiden takii mammat!!!

Mitä jos teille sattuis joku juttu ja naapurit lähtis heti vasikoimaan teistä!?

Toivon että näin teillä tapahtuu.

[/quote]

Juu katsos kun ei ole normaalia että näin tapahtuu. Moni myös kärsii hiljaa kun ei kukaan välitä/puutu asioihin. Kyllä ne siellä katsoo tarkkaan,onko aihetta huostaanottoon ja suomessa harvoin otetaan.

[/quote]

Harvoin? :D kuules sitten et ole tietoinen asiasta. Iltalehessäki oli niin paljon stooreja siitä.

Mä en ainakaan haluis et joku vasikka jolla ei ole omaa elämää menis vasikoimaan sossuille et mun mies läpsii mua (vaikka mulla on maailman paras mies ja ei ikinä tehny mulle mitään väkivaltaa) mutta jos tekisi niin ei kukaan saa päättää mun puolesta mitään! Jos itse päätän ilmoittaa niin ilmoitan sitten!

[/quote]

voi luoja kun olet fiksu... Mites se lapsi sitten? Joka itkee? Joka kärsii? Kuka hänen puolestaan päättää?

[/quote]

No ei lapsi varmaan halua sijaisperheeseen jne!!! Khyl uskon että jokainen lapsi haluaa olla ihan omien vanhempiensa kanssa!!! Ellei ne käyttäydy väkivaltaisesti lastaa kohtaan.

Kyl munki isä pari kertaa käyttäytyi agressiivisesti äitiäni kohtaan (ei lyöny) mutta en ikinä ajatellu et haluaisin et joku tekis siitä ilmoituksen. Rakastan vanhempiani todella paljon ja nyt ne ovat olleet 30 vuotta yhdessä ja nykyaikana todella onnellisia.

Ehkä tossakin perheessä on vaan tapahtunut riita tai jotain mikä ei sit toistu enää.

Kysykää herra Jumala ensiksi lapselta haluaako hän että heidän perheestä tehdään ilmoitus??

[/quote]

Joo munkin perheessä oli väkivaltaisuutta ja olisipa ollut kiva että joku olisi siihen joskus puuttunut. Enpä voi kehua että olisin koskaan ollut lapsena onnellinen ja nyt kun "saan" itse valita, en halua nähdä isääni.

[/quote]

Okei, mitä jos miehes läpsis sua jonkun nähden ja se vasikka menis vasikoimaan sossuille. Miehes olisi rakastava isä ja sinä rakastava äiti mutta teillä olis vain miehes kaa ongelmia. Mutta sitten PAM ja yllätys yllätys lastensuojelu!!! Ja tottakai huostaanotto, olisitko tyytyväinen siihen että joudut luopumaan omasta lapsestaan jonkun vasikan takia???

[/quote]

Ei mä luopuisin ja olen luopunutkin miehestä joka lyö. Kiitos kysymästä.

[/quote]

Nonni! Et sit varmaan haluis et sun perheestä tehtäis ilmoitus.

Ja jos se toinen nainen pysyy sen miehen kanssa eli ei sitä naista oikeastaan vaivaa se että mies lyö.

Jos se jotenkin häiritsis naista niin khyl hän sit ottais lapsen syliin ja menis turvakotiin!

Joskushan siihen väkivaltaan varmaan joskus kyllästyy.

Ja kun pääsee vapaana liikkumaan vielä ulkona eikä istu käsiraudoissa kotona niin kyllä uskon että hän tekisi itse ilmoituksen jos kyllästyisi.

[/quote]

Siis oletko sä oikeasti noin tyhmä? Mä jätin sen miehen että mun lapsen, jota tuolloin vielä odotin ei tarvitsisi kärsiä. Jos mä olisin ollut niin dorka että olisin jäänyt hakattavaksi ja tietoisesti pilannut lapseni elämän niin enköhän mä olisi ansainnut sen lastensuojelun oveni taakse kyselemään. Jos vanhemmat ei osaa huolehtia lapsistaan, niin jonkun se on tehtävä.

Vierailija
42/43 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa jo yhteiskunnan rahojen törsääminen, lastekodit ovat jo täynnä ja lisää sossuvirkoja / alihankintafirmoja perustetaan, kaikki verorahoilla! Saatanan sosiaalitantat, tällaisia velkarahalla toimivia sossuja ei tarvita!! Perheet ovat päärjänneet tuhansia vuosia ja kasvattaneet lapsensa, ottakaa oikeaa vastuuta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin soittanut hätäkeskukseen, josta lähetetään tarvittavat viranomaiset paikalle. Jos soitat tosta tilanteesta suoraan lastensuojeluun, ne ei siellä korvaansa lotkauta. Kysyvät mm. teetkö virallisen lastensuojeluilmoituksen. Jos et tee, asiaa ei kirjata mihinkään ja heille sitä ei ole olemassa, vaikka olisit kertonut mitä. Kokemusta on ... valitettavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme