Oletko joutunut huijatuksi/taloudellisesti hyväksikäytetyksi/ryöstetyksi?
Miten selvisit? Palautuiko usko ihmisiin ikinä? Itse en tule koskaan saamaan rahojani takaisin. Elän kela etuudella ja menetetty summa vastaa n.1,5 - 2 vuoden bruttotuloja. Maailma tuntuu kamalan mustalta. Pillahtelen itkuun kesken kauppareissun ja koiran ulkoilutuksen. Pää hajoaa. Vihaan aidosti sekä vastuullista, että itseäni, kun olen niin tyhmä ja helposti kusetettavissa.
Kommentit (4)
En itse, mutta äitini kotiin on murtauduttu. Varkaat olivat virolaisia, veivät kaiken mahdollisen arvokkaan aina äidin perintökoruista (ei mitään superarvokkaita rahallisesti, mutta tunnearvoltaan mittaamattomia) antiikkikävelykepin päähän (hopeaa). Olisivatko murtautujat tehneet jotain kissallekin, äidin kissa oli nimittäin aika pistoksissa noiden visiitin jälkeen.
Äiti oli teon aikana töissä, töistä palatessaan huomasi ovesta lasin rikki ja soitti poliisit (vai olisiko naapuri soittanut, en muista). Tämän jälkeen äitini ei halunnut talossa yöpyä (asui yksin sillä hetkellä), joten hän tuli kissoineen minun luokseni yöksi ja haki nopeasti vuokra-asuntoa.
Varastettua omaisuutta ei saatu koskaan takaisin, varastettu irtaimisto oltiin myyty nopeasti eteenpäin.
En tiedä, vaikuttiko tuo äitiini kamalasti, emme oikein puhuneet asiasta. Taloon tai tontille hän ei todellakaan halunnut enää palata, en sinänsä ihmettele.
Äitiäni kusetti paras ystävänsä. Äiti sai hieman perintöä. Ystävä pyysi lainaan 6000 euroa ja aikoi maksaa joka kuukausi 50 euroa takaisin. Ei ole 4 vuoteen maksanut penniäkään eikä äitini tule ikinä saamaan siltä yhteiskunnan elätiltä yhtään takaisin. Karvat nousee pystyyn kun ajattelenki tätä, kuinka käytetään läheistä ystävää hyväksi, kun toinen suree läheisensä kuolemaa.
Otan osaa, ap ja muut. Multa ei ole mitään kertasummaa kusetettu, siipeilipä vaan työssäkäyvä lapseton mies aikansa opiskelevan yksinhuoltajan kukkarolla. Minähän se tyhmä olin. Pääsi siitä sitten helposti eroon kun vaan lopetti tapailut. Ei ole vainonnut tekstarein tai puheluin, kun nekin maksaa. Pihi kun on.
Usko ei palaudu, mutta enpä tule toiste höynäytetyksi. Onko sinulla mahdollisuutta saada tekijältä mitään takaisin? Minun juttuni meni petoksena oikeuteen ja ulosoton kautta tulee silloin tällöin rahaa vaikka aikaa tapahtumista on jo 10 vuotta.